Gå til innhold

Må man vaske med vaskemiddel helt uten parfyme til de nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte ikke på det jeg, men husker jo at det var det anbefalte. Må nok vaske alt på nytt for det lukter litt parfyme av det som allerede er vaska. Selv om jeg hadde veldig lite vaskemiddel i maskina... Ville dere gjort det?

Skrevet

Bruker neutral virkemiddel, men comfort sensitive tøymykner, som har litt parfyme. Synes hverken neutral tøymykner eller blenda sensitive er noe bra...

Skrevet

Har brukt vanlig Omo og skyllemiddel til alle mine barn.

Tenkte at nøytral for jeg teste hvis jeg ser reaksjon, men det har det aldri vært antydning til.

Skrevet

Jeg har tre barn. Minstemann er 8 år, så det er en del år siden jeg jeg hadde baby sist. Men da leste jeg flere steder at man ikke skal bruke tøymykner til baby/små barn. Helsesøster sa det samme. Men som sagt, vet ikke om det har kommet nye anbefalinger om dette. Jeg vasker klærne bare med nøytral vaskemiddel uten parfyme. Klærne blir jo også mykere i tørketrommelen. :)

Skrevet

Vasker med omo, bruker ikke skyllemiddel.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Her har vi natura verde skyllemiddel, før det vanlig comfort, gått helt greit her hvertfall :)

Om ungen ser ut til å få noe røde prikker av tøyet, så er det jo bare å vaske med parfymefritt neste runde :)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Bruk parfymefritt:) jeg har så mye utslett selv, så jeg vet hvor irriterende det er:) ofte klør jeg av vaskemidler med parfyme selv om jeg ikke kan se noe utslett! Og baby lukter jo så godt i seg selv:)

Skrevet

Jeg bruker omo og blenda, siden jeg ikke er fornøyd med resultatet etter vask med nøytral. Jeg bruker aldri tøymykner, og har ekstra skylling på maskiner med barneklær i.

Gjest 5 andre
Skrevet

Det er jo ikke reaksjonen babyen måtte ha nå som er vesentlig. Hvis man utsetter barna for allergener (helt opp til 12 år når det kommer til parfyme i følge astma og allergiforbundet), økes risikoen betraktelig for å utvikle allergier senere i livet.

Skrevet

Vasket med omo tror jeg. Før jeg etterhvert gikk over til neutral. Ungene har aldri reagert på vaskemiddel, men når ene begynte å få atopisk eksem var dette det første vi prøvde ut og har bare fortsatt med det. Bruker heller ikke skyllemiddel, da det er fy fy selv med neutral sin ifølge leger vi har vært hos. Fikk samme leksa her om dagen når vi var hos ny hudlege spesilist, men siden ungen ikke reagerer på vaskemiddel er ikke det noen krise. Jeg vet hun ikke reagerer siden besteforeldre har vasket litt tøy innimellom og de har vanlig vaskemiddel.

Skrevet

Brukte kun parfymefritt i starten, så varierte jeg litt siden. Det er jo litt for å forhindre at de skal utvikle allergi. De får jo ikke det over 1 natt, men med utsettelse over tid. Hvis du selv har sensitiv hud, så ville jeg vasket det, da de ofte arver deres "kvalitet" på huden.

Skrevet

Bruker Blenda sensitive. Både mannen og jeg har sensitiv hud og reagerer på flere andre merker, men dette har vi funnet ut at vi tåler.

Skrevet

Jeg liker ikke at det skal lukte så mye av alt mulig selv, så vi sluttet med vaskemiddel med parfyme lenge før vi fikk barn og jeg syns det lukter ekkelt hver gang jeg bruker klær som er vasket med vanlig vaskepulver/tøymykner nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...