Gå til innhold

Sender litt solskinn inn her igjen:)

Anbefalte innlegg

Dette er et forum jeg har fulgt i snart 8 år. Jeg har PCOS, og har hatt diagnosen siden jeg var 18 år.

I dag har jeg tre flotte barn, hvor den første var vanskeligst å få til. Men mye har skjedd på disse årene og mulighetene nå virker langt større.

Jeg måtte slanke meg 20 kg før jeg var klar til første ivf. Da kiloene endelig var borte og vi var klare kom aldri tante rød på besøk........... Men det viste seg jo at vi hadde klart oss helt på egenhånd og var plutselig 10 uker på vei med vår prinsesse.

3 år gikk før vi skulle få det til igjen, denne gangen var jeg 10 kg tyngre enn da jeg ble gravid sist. Men nå fikk vi prøve med hormoner. Første kur ingen eggløsning, andre kur eggløsning og positiv test:) men en tidlig SA :(

På an igjen, 3 gang. Enda noken kilo tyngre etter alle hormoner, men jammenmeg så fikk vi positiv EL her og. Å den satt, prinsen ble født nøyaktig 4 år etter prinsessen.

Med min historikk så hadde vi ikke særlig håp om flere, og heller ikke i tankene atvi skulle klare oss uten hjelp siden 10 år uten prevensjon bare har gitt oss to barn.

Men enda 10 kg tyngre, og nærmere 100 kg enn noen gang begynte humøret mitt å bli veldig dårlig...... Min mann sier jeg må tisse på en pinne, for slik er jeg bare når jeg er gravid.... Men vi har jo ikke prøvd? Ja, ja tipset gjorde jeg og jammen kom det ikke to streker:) 8 uker på vei:)

Så nå har jeg mine tre fantastiske barn 8, 4 og 1 1/2 år gamle. Det er til tider så travelt at jeg lurer på om vi hadde gjort det en gang til... Men ja det hadde vi...

Hold ut alle dere prøvere, det ordner seg til slutt for de aller aller fleste. Jeg kuttet røyken 2 år før vi begynte å prøve og har slanket med ved hjelp av Grethe roede og vektklubben. Men mest ser jeg at det faktisk sitter i hodet. For når tankene klarer å finne andre veier en babyprøving så er det lettere å treffe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143935891-sender-litt-solskinn-inn-her-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, sÅ herlig med slike historier! :D

Gratulerer med tre mirakler!

Og jeg skulle sÅnn ønske at jeg kunne slippe Å tenke pÅ babyprøvingen konstant, men vi har ikke muligheter for Å klare det pÅ egenhÅnd, sÅ det blir prøverør i juni :)

HÅper derimot at vi klarer det selvom :D

Har veldig troen pÅ at det sitter i hodet, og tenker man for mye pÅ det tror jeg kroppen blir stresset, og det er jo dokumentert at stresshormoner pÅvirker sjansene for at spiren fester seg.

SÅ vi tenkte at jeg skal prøve akupunktur mot stress, rett og slett :)

Ååh, slike ting er så koselig å lese! :D Slikt gleder en når man ligger her og føler seg litt nedfor, tusen takk for at du delte historien din! Gratulerer så mye med dine 3;)

RTprøver: Anbefaler virkelig akupunktur! Har tatt det nå siden litt før mars og forsamtalen vi hadde for IVF i Haugesund. Hjalp meg til å ikke bli særlig plaga av hormonene eller noe før etter innsett (sykehuset akkurat nå), til tross for at jeg hadde 60 eggposer ved uttak og endel væske i buken. Så for min del fungerer akupunktur veldig bra, verdt å prøve ihvertfall!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...