Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Hvor gammel var barnet ditt da den var ferdig med å bruke sprinkelseng? Veldig usikker på når jeg skal slutte med sprinkelsenga, snuppa er 22 måneder, men innimellom nekter hun å legge seg, så er redd for hun kan begynne å gå tur senga for å leke og ikke vil sove.. Tips??
You can call me Dårris Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Eldste var tre, og det tenker jeg at nestemann også skal få bli. Så lenge barnet trives i sengen, og du ikke trenger den til evt ny baby, så syns jeg ikke det haster.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 alder spiller liten rolle. Skift når han klatrer ut selv. (skummelt) Vet om ei som døde av fallet, hun slo hodet i nattbordet. Skal heller springe etter barnet, og sitte i senga til han sovner. Vi var så heldige å ha stokke senga, (fikk den til 1000kr) den stoe delen, og der er det en åpning på midten. Vi satt åpningen inn til veggen, og lærte barnet å dra senga ut slik han kom seg ut der.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Og skift før barnet får venner 3-4 års alderen er ikke kult med sprinkelseng
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Mine barn er 2.5 og 1.5 år. Begge bruker sprinkelseng fortsatt, da ingen klatrer over. Da har jeg liksom ikke orket å prioritere å kjøpe noe annet. Men nå blir det straks ikea-tur, så da blir det ny seng på eldstejenta. Minstemann er en liten rakker, så jeg priser meg lykkelig om han klarer å holde seg i sprinkelsenga enda en stund. Eldstejenta er så rolig, hun koser seg i sprinkelsenga si.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Takk for tips! - Jeg er ikke noe særlig begeistret for sprinkelsenga hun har heller - hun ligger litt urolig om natten, så beina og arma er ofte utenfor sprinklene, samt beina har ofte satt seg fast i mellom sprinklene. Senga var en gave fra bestemor, så derfor har jeg litt vondt av å ikke ha den heller... Jeg har tenkt litt på Kili sengen også, er dette en bra seng? Hi
TPK Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Vi kommer til å skifte når lillebror trenger den. Da er eldste 2 år og 7-8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Jeg vurderer å bytte til sommeren. Da er han litt over 2år. Han klatrer ikke uta, for det tør han ikke etter at han ramlet ut når han var mindre. Men merker at han er veldig urolig før han sovner. Han hopper i senga, dytter sprinkelsenga ut fra veggen, osv. Er redd hele senga kanter. I tillegg så leggr han seg ofte i en vanlig seng på gjesterommet, så burde vel ta hintet snart..
Gjest 5 andre Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Ingen av våre har klatret over, men vi har allikevel byttet til stor seng rundt 2-årsalderen. Eldste var vel den som brukte sprinkelseng lengst og han var 2 1/2 år. Fungert greit fra første stund.
mvt Skrevet 11. mai 2012 #10 Skrevet 11. mai 2012 Vi skiftet til stor seng da gullet vårt var 2,5 år. Hun prøvde aldri å klatre ut av sprinkelsengen og går heller ikke ut av denne selv om hun kan:) vi venter en jente til i juli, så det var derfor vi skiftet. Men det var det beste vi kunne gjort, nå trives hun mye bedre og leker masse inne på rommet sitt. Vi har en kasse under sengen med leker i. Og hun er veldig stolt av sengen sin:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #11 Skrevet 11. mai 2012 Sønnen vår var rett over 2 år da vi byttet. Han gikk aldri ut av den. Vesla var vel 2,5 år, men det var helt håpløst lenge. Klatret ut hver kveld. inste på 17 mnd. ligger i sprinkelseng enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå