Lovemelikeyoudo Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Helt utrolig,men det blir bare en smørje med masse. Klarer ikke å få runde, fine pannekaker som jeg ønsker. Hva gjør jeg galt??
Gjest Kira med en av hver Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Kanskje du tar for mye røre oppi pannen? Eller at røren er for tykk eller tynn?
Koala *g07* Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Blander du først det tørre, for så å spe ut med melken og pisker inn eggene? Lar de svelle lenge nok? Ha ikke oppi fullt ei øse, og pass på at du beveger stekepannen litt slik at du får røra utover, og ikke minst ikke så sterk varme
Giss Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Hva slags redskap bruker du til å snu pannekaken? En del myke/bøyelige plastredskaper gir det resultatet du beskriver. Det beste er en TYNN flat hard ikke for smal utgave med en nesten skarp kant. Husk å løsne deigkanten hele veien rundt før du forsøker å snu. Ikke vær redd for å bruke for mange egg i røren.
Appelsindyret Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 http://www.pannekakeoppskrift.no/pannekake-oppskrift/ Bruker denne, og den funker helt fint uansett hvilke redskaper jeg bruker... pleier å lage dobbelt opp og da er det hele 8 egg i... Pleier heller ikke la den svelle, men tilsetter som regel litt smør i røren før jeg steker. Blir tynne og fine Lykke til
Leeloo76 Skrevet 11. mai 2012 #7 Skrevet 11. mai 2012 Riktig temperatur er også viktig, skal være ganske varm panne.
geitemarken Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Plagdes også med dette. Det som var feil hos meg var pannen. Gudene vet hvorfor jeg ikke får til å steke pannekake i noe annet enn en god gammeldags tung jernpanne (du vet sånn sort).
Willy Wonka Skrevet 12. mai 2012 #9 Skrevet 12. mai 2012 Prøv en ferdige mixen til toro. DA får jeg bare de perfekte pannekakene. Gode er de også!
Studine mevik Skrevet 12. mai 2012 #10 Skrevet 12. mai 2012 Hvis du har en dårlig stekepanna så kan den være problemet. Hvordan er det å steke andre ting i pannen?
lille sprelle Skrevet 13. mai 2012 #11 Skrevet 13. mai 2012 Prøv en toro pose med røre - funker ikke det heller, hadde jeg vurdert stekepannas fremtidige liv...
Fruen i huset Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 Jeg fikk det aldri til... fordi jeg brukte rismelk. Det ble bare en smørje. Så byttet jeg til en melk med mer fett i og nå går det fint! Merkelig Vet ikke om det har noe å si med skummet melk kontra helmelk...??
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 16. mai 2012 #13 Skrevet 16. mai 2012 Vi er flere :/ Jeg skylder på stekepanna...
mor_til_Kristoffer Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 jeg synes også at pannekakene ble mye finere og enklere å håndtere etter at jeg kjøpte med ei teflon-panne. Jernpanna funker ikke like bra den......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå