RødRev Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Gro Nylander skriver i "lille venn, hva nå?" at man kan gi babyene smøreost. Men er ikke disse laget av kumelk? Er det okei eller?
miepia30 Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Joda, kumelk. Men ikke no problem det, det er ikke snakk om så store mengder smøreost vel at det skulle fortrenge noe jernopptak. Så kjør på med smøreost. Litt melk i mat ellers er også ok. Det er de store mengdene, som fex å drikke et glass melk som bør unngås.
Gjest stårma Skrevet 12. mai 2012 #4 Skrevet 12. mai 2012 og melken i smørost er bearbeidet så det går fint. melk i mat går også fint. men ren kumelk til drikke burde man vente med til de er over 1år.
zassy☆ Skrevet 13. mai 2012 #5 Skrevet 13. mai 2012 Så vanlig hvitost er greit det også? har lurt på dette selv, hva med melk i suppe som er kokt? f.eks hvis jeg lager fiskesuppe og det skal være litt melk i, er det greit eller bør jeg holde meg til vann/kraft da?
miepia30 Skrevet 13. mai 2012 #6 Skrevet 13. mai 2012 Litt melk i fiskesuppe går også fint så lenge ikke jenta slurper i seg en enorm porsjon med masse melk. Hvitosten er helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå