Gå til innhold

Hvor lenge varer omgangssyken egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er mini på 4-5. dagen med oppkast og diare.. var superslapp og hadde feber også, men det er ihvertfall over nå.. Jeg er midt i en eksamensoppgave og har ingen til å hjelpe med pass på dagtid, så er litt stressa.. kommer selvfølgelig ikke til å sende han i barnehagen før han er frisk.. men hvor lenge varer noe sånt egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er mini på 4-5. dagen med oppkast og diare.. var superslapp og hadde feber også, men det er ihvertfall over nå.. Jeg er midt i en eksamensoppgave og har ingen til å hjelpe med pass på dagtid, så er litt stressa.. kommer selvfølgelig ikke til å sende han i barnehagen før han er frisk.. men hvor lenge varer noe sånt egentlig??

Stakkars lille venn som har kastet opp i flere dager. Kaster han opp ofte? Det er kjempeviktig å gi han mye væske. Det finnes noe du kan få kjøpt på apoteket som kan erstatte det han mister etter så mange dager med oppkast(husker ikke navnet på det).

Det lengste barnet mitt har kastet opp er to dager. Men diareen i ettertid kan gjerne vare i flere dager til. Kanskje opp til en uke. Hvis barnet ditt er veldig slapt og utenfor ville jeg ringt legen. Hvis du googler litt angående oppkastsyken er jeg sikker på du vil finne mange gode tips ang mat som er lurt å holde seg unna når magen nettopp har vært gjennom virusinfeksjon.

Lykke til!!

Skrevet

Her var det bare oppkast en dag, men diare i seks. Synes det hørtes lenge ut med oppkast da... Hvis han virker slapp i tillegg ville jeg nok ringt til legen.

Skrevet

Han kaster ikke opp ofte, har vært 1-2 ganger om dagen (en dag uten).. diare 2-3 ganger om dagen.. er best bekymra for at han ikke spiser så mye.. har vært minimalt hele uka.. han er oppe å leker litt innimellom, så blir han sliten og vil bare kose.. er veldig usikker på hvor lenge jeg skal la han gå slik før jeg ringer lege.. har ikke ringt hittil siden det har virket som han har kommet seg, men så har han jo ikke det likevel..

Skrevet

Vi hadde en runde hvor gutten ikke spiste på en uke nesten. Når matlysten kom tilbake kom det meste opp igjen. Jeg ammet heldigvis fremdeles, så økte på med det. Stakkar raste i vekt og var lett som en fuglunge. Lærte at det tar litt tid før magen er mottakelig igjen. Noen sa unngå kumelk bla annet. Fikk tips om gulrotsuppe som er snilt för magen (oppskrift på nettet). Legen sa de klarer seg uten mat, men må få i seg væske.

Skrevet

Takk for svar :) I dag har han vært mye bedre heldigvis.. spist mer og ikke kastet opp eller hatt diare.. så ser ut som dette går rette veien:) Er ikke noe gøy når de små er så syke. huff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...