Gå til innhold

Merkelig opplevelse hcg og hjertebank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann igjen. Lenge siden jeg har vært her nå:) Titter forsiktig innom. Tok en positiv test etter påske. Skulle være ca 7 uker på vei. Var hos lege i forrige uke og tok to hcg prøver med noen dagers melomrom. De viste 6700 og 6800. Dette så ikke bra ut. Fikk time på ullevåll og møtte fastende for mulig utskrapning. Der tok de ul og fant utrolig nok et bankende hjerte og størrelsen tilsvarte ca 6 uker. Ble jo litt sjokkskadet og skal tilbake om 2 uker. Men hva kan dette være da? Noen med liknende erfaring? Forventer vel egentlig at det ikke går bra, men var jo utrolig rart å se det hjertet da. Takker for evt svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Fikk ikke tak i alt her - du var på sykehuset og tok UL når og hvor langt på vei skulle du ha vært da ifht de 6 ukene som UL viste?

Skrevet

Jeg var på sykehuset i går. Trodde jeg var ca 7 uker på vei men hun mente at jeg kunne hatt sein el. Uff. blir helt nervevrak av dette. Først glad, så insilt på ma og nå dette. Vet ikke hva jeg skal tro. Tusen takk for svar:)

Skrevet

Da jeg ventet lillebror visste vi nøyaktig bef.dato da det var ivf. Kom på 7 ukers UL og fikk se en liten skatt som tilsvarte 6 uke.... Gyn ble veldig bekymret og sa at dette nok ikke kom til å gå bra da fosteret var altfor lite ifht bef.dato. Fikk så beskjed om å gå hjme og begynne å blø.... Ja, seriøst. Men lillebror holdt seg godt fast og vi kom tilbake for ny UL hver uke frem til han var 12 uker gml - da var han akkurat så stor som et 12 uker gml foster skal være:))

Gyn eller andre kunne og kan heller ikke i dag forklare hvorfor lillevennen var så liten, men jeg vet - fosteret ligger i dvale. De kan tro hva de vil alle som mener de vet bedre, men jeg vet at likkebror ikke jobbet seg fremover like raskt som de forventet, men at alt var som det skulle likevel.

Lillebror kom ut over 3,5kg og 50 cm og i dag stabber han rundt sammen med storebror og elsker livet og frisk som få :))

Om du ikke har ivf, så kan du aldri vite når du ha EL eller når egget velger å feste seg. Kroppen vår er ikke en maskin og gjør underlige ting av og til, men som likegodt kasn være normalt.

Dette kan gå veldig bra og når du nå har sett hjerte slå, så sies det at en har 95% sjanse og mer til at dette går bra.

Lykke til videre!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...