Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over en lengre periode har vesla hatt små tette røde prikker på tissen. Har først trodd det var vanlig sårhet, så har smurt og luft tørket mye. Så trodde jeg det var varmeutslett, men nå har det forverret seg drastisk. Nå har det spredd seg nedover rompa , litt skorpete(kommer litt opp av huden) og er ganske rødt. Ringte legevakta å hørte og de sa det kanskje var sopp. Hvordan i hule heiet har hun fått det?? Føler selv at jeg er nøye med rengjøring. :(

Virker ikke som det gjør nevneverdig vondt, men hun vil ikke at jeg skal "pirke" for mye der nede, kanskje det klør??

Off fikk dårlig samvittighet av dette, har faktisk ikke hørt om noen som har fått sopp når de er så små. Skal reise til HS i morgen å høre.... Noen flere med erfaringer rundt dette? Hva annet kan det isåfall være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp får man når det har vært " tett" i bleien lenge. Kanskje du har tatt på bleien når stumpen har vært fuktig?

Smør på canesten ved hvert bleieskift og luft stumpen OFTE, og ikke ta på bleie ved våt stump.

Og det høres ut som sopp ja!

Skrevet

Det høres akkurat ut som slik to av mine ble da de brukte Pampers. Røde prikker over det meste der bleia dekket.

Etter et døgn på Libero var det meste borte, og har vært borte siden.

Skrevet

Det høres akkurat ut som slik to av mine ble da de brukte Pampers. Røde prikker over det meste der bleia dekket.

Etter et døgn på Libero var det meste borte, og har vært borte siden.

Vi bruker Libero til vanlig, Coop sine om natta og first price hos dagmammaen. Libero og coop har hun brukt i snart 6 mnd og first price sine i ca 3... Rart at hun plutselig skulle begynne å reagere på det nå? Så det kan hende det er bleiene altså?

Skrevet

Mange barn jeg kjenner har hatt sopp, og det er ganske vanlig, tror jeg. Noen er bare mer disponerte enn andre, så det har ikke nødvendigvis med renhold og gjøre. Jeg ville tatt henne med til legevakta og bedt dem se på det. Ville ikke begynt med canesten før jeg var sikker på at det var sopp... Det kan være urinveisinfeksjon, f.eks, og da må hun jo få andre medisiner.

Skrevet

Mange barn jeg kjenner har hatt sopp, og det er ganske vanlig, tror jeg. Noen er bare mer disponerte enn andre, så det har ikke nødvendigvis med renhold og gjøre. Jeg ville tatt henne med til legevakta og bedt dem se på det. Ville ikke begynt med canesten før jeg var sikker på at det var sopp... Det kan være urinveisinfeksjon, f.eks, og da må hun jo få andre medisiner.

Var på helsestasjonen, de mente det var sopp og at det antageligvis hadde startet med trøske i munnen?? Trodde bare veldig små babyer fikk trøske jeg da? Uansett så fikk jeg beskjed om å bruke canesten, virket som om det var litt lindrende så får vi se ;)

Skrevet

Jeg vil bare si, det er ikke uvanlig at små barn får sopp i bleie området! Så ikke få dårlig samvittighet eller føl deg som en dårlig mor. Bare smør med Canesten i noen uker og sørg for at stumpen er helt tørr før du tar på ny bleie :)

Skrevet

Så bra! Håper det går over snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...