Gå til innhold

Hvor tykk livmorslimhinne har dere som har blitt gravide hatt?

Anbefalte innlegg

Gjest usababy

Jeg har nå altså hatt et avbrutt forsøk, 3.forsøket våres.

De fant mange egg, og flere gode. Faktisk de beste eggene vi har hatt på alle tre forsøkene.

Men jeg sliter med at livmorslimhinnen er for tynn.

Hver gang på UL har gynekolog sagt at "nja....den er ganske tynn, den slimhinna..."

Den har vært på ca 3 mm ved UL, og nå da vi var på uttak så var den blitt 6 mm. Dermed konfererte de litt på klinikken og fant ut at de ville prøve å fryse ned de gode embryoene og sette dem tilbake i en annen syklus, etter østrogentilskudd som forhåpentligvis vil gi en tykkere livmorslimhinne.

Men i og med at jeg har vært gravid før (for over 10 år siden), så _kan_ det hende at jeg har tynn livmorslimhinne fra naturens side. Likevel, de vil nå prøve å stimulere så eggene har bedre sjans til å feste seg. Jeg syns jo det er veldig bra at de vil gjøre det de kan for at vi skal lykkes denne gangen :-)

Men hvor tykk bør egentlig slimhinnen være? Hvor tykk har slimhinnen vært hos dere som har fått positive tester?

Jeg har prøvd ulike medisiner hvert forsøk, men slimhinnen har ikke blitt tykkere forde. Håpet er at østrogenet vil påvirke positivt. Men jeg aner egentlig ikke hvor tykk den bør være. Hvor lite er egentlig 6 mm? Hvor lite er minste tykkelse for å kunne lykkes? Hvis noen vet...

Fortsetter under...

Gjest Lindus :) 1pp 1 SA

Jeg var til ultralyd da jeg var 5 uker på vei, da var slimhinnen min på 12 mm....og det var normalt sa min gynekolog. Men få dager etter endte det dessverre i en spontan abort, men slimhinnen var uansett helt fin og flott...

Ønsker deg masse lykke til :)

Jeg mener at jeg har blitt fortalt at 10 mm er idealet :)

Men den blir jo tynnere etterhvert som årene går, så kanskje idealene varier alt etter hvilken alder man har?

Og østrogenet vil nok så absolutt hjelpe litt på :)

Har lest om mange som ikke får god nok slimhinne ved ferskforsøk, og så blir den super ved fryseforsøk :)

Slimhinnen bør ligge mellom 8-12mm - da er de godt fornøyd :)

Jeg har hatt 16 ivf forsøk og blitt gravid 3 ganger - venter nå tredjemann i november:) :) :)

Ila mine forsøk, så har slimhinne vært fra 8 til 11mm. Var på 11mm nå siste forsøk, men husker ikke hva den har vært på de andre to graviditetene...

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...