Gå til innhold

jeg er så lei av å gå hjemme. men får ikke jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke jobb. jeg søker og søker. men nå er jeg dritt lei.

hører aldri noe fra de ulike stede og de intervjuene jeg har hvert på har jeg aldri hørt noe mer fra.

jeg trenger jobb for min egen psyke. jeg trenger å komme meg ut.

Skrevet

har du utdanning?

hvilke jobber søker du på og hva ønsker du å jobbe med? hva har du jobba med før og hvorfor har du ikke vært i jobb den siste tida?

Skrevet

ÅÅÅh som jeg kjenner meg igjen!

Er i akkurat samme situasjon. Søker og søker, men kommer tydeligvis aldri til rett dør.

Holder pÅ Å bli gal av Å gÅ hjemme. Ikke kjenner jeg noen her, ikke har jeg noe spesielt Å finne pÅ, siden jeg ikke har penger, og dagene er stort sett like hver eneste dag. Jeg føler at jeg holder pÅ Å forgÅ av ensomhet om dagene, og graver meg lenger og lenger ned i bÅde form og humør.

Huff, beklager, jeg vet det ikke hjelper deg noe at jeg sutrer, men jeg mente egentlig bare Å si at jeg forstÅr deg veldig godt! HÅper det snart løsner for deg og at du fÅr deg en jobb :) Lykke til!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg vet så veldig godt hvordan du har det! Er i samme situasjon selv, og holder på å fly på veggen..

Og så blir man så himla lat etterhvert..gidder ikke noe lenger jeg :(

Skrevet

har du utdanning?

hvilke jobber søker du på og hva ønsker du å jobbe med? hva har du jobba med før og hvorfor har du ikke vært i jobb den siste tida?

utdannet innen salg og service.

jobbet med butikk i alle år nå. er det ejg søker og.

Skrevet

Er i akkurat samme situasjon. Søker og søker, men kommer tydeligvis aldri til rett dør.

Holder pÅ Å bli gal av Å gÅ hjemme. Ikke kjenner jeg noen her, ikke har jeg noe spesielt Å finne pÅ, siden jeg ikke har penger, og dagene er stort sett like hver eneste dag. Jeg føler at jeg holder pÅ Å forgÅ av ensomhet om dagene, og graver meg lenger og lenger ned i bÅde form og humør.

Huff, beklager, jeg vet det ikke hjelper deg noe at jeg sutrer, men jeg mente egentlig bare Å si at jeg forstÅr deg veldig godt! HÅper det snart løsner for deg og at du fÅr deg en jobb smile.png Lykke til!

hvor holder du til. tar gjerne imot en venn som er i samme situasjon. bor i østfold=)

Skrevet

Anbefaler deg å bli mer aktiv i jobbsøkerprosessen ved å ta kontakt med arbeidsgiver før du søker, stille spørsmål og vise interesse. Ring en stund etter intervjuet og forhør deg om hvordan det går. Om du ikke fikk jobben etter intervju kan du spørre om hva det skyldtes, på den måten lærer du til neste intervju.

Les og lær om alt som er relevant for å søke jobb, kan hende går du i de klassiske fellene.

En del folk har fått jobb gjennom kontakter i sosiale nettverk, kanskje kan det fungere godt for deg også. Markedsfør deg selv og be vennene dine spre på Fb, Twitter mm

Lykke til!

Skrevet

hmm... har du referanse i søknadene? kanskje det kan vært lurt å la noen les søknaden din for å se om den er god nok?

søker du bare på utlyste stillinger? kan være lurt å send noen åpne søknader til steder du kan tenke deg å jobbe selv om d ikke søker etter folk.

dette er ei fin tid på året å søke jobb på. lykke til:)

Skrevet

Anbefaler deg å bli mer aktiv i jobbsøkerprosessen ved å ta kontakt med arbeidsgiver før du søker, stille spørsmål og vise interesse. Ring en stund etter intervjuet og forhør deg om hvordan det går. Om du ikke fikk jobben etter intervju kan du spørre om hva det skyldtes, på den måten lærer du til neste intervju.

Les og lær om alt som er relevant for å søke jobb, kan hende går du i de klassiske fellene.

En del folk har fått jobb gjennom kontakter i sosiale nettverk, kanskje kan det fungere godt for deg også. Markedsfør deg selv og be vennene dine spre på Fb, Twitter mm

Lykke til!

jeg ringer rundt. jeg spør gjerne en del. viser meg frem. har ingen som kan hjelpe meg med å skaffe jobb her,.

min stefar er eneste som kan hjelpe men han vil ikke..

Skrevet

hmm... har du referanse i søknadene? kanskje det kan vært lurt å la noen les søknaden din for å se om den er god nok?

søker du bare på utlyste stillinger? kan være lurt å send noen åpne søknader til steder du kan tenke deg å jobbe selv om d ikke søker etter folk.

fikk nylig hjelp av nav til å skrive søknad og cv.

har ingen refarenser. ingen tidligere arbeidsgivere som vil stille opp som det.

Skrevet

Nyt det mens du kan :P Jeg var som deg, nå er jeg i jobb, og lengter tilbake til friheten.. ;)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet, og fikk til slutt en kontrakt på 10t/u ved å møte opp personlig med en åpen søknad på alle butikkene i området, Arbeidsledigheten her vi bor er skyhøy, så noe mer har jeg ikke fått siden.

Jeg er heldig, siden jeg ikke er avhengig av veldig høy inntekt, og som tilleggssyssel tar jeg noen fag på høyskolen for å få dagene til å gå. Men det er kjempekjipt å gå slikt, spesielt siden jeg ikke kjenner veldig mange her (mannens hjemsted) og jeg føler at desto lenger jeg går uten en fulltidsstilling, desto lenger ned i bunken over aktuelle kandidater havner jeg. Og det er ikke akkurat en drømmesituasjon for økonomien med tanke på pensjonstilværelsen, eller hvis ekteskapet skulle ryke :(

Skrevet

Nyt det mens du kan :P Jeg var som deg, nå er jeg i jobb, og lengter tilbake til friheten.. ;)

ja. blir mindre tid. men det blir mere penger,. er pengene jeg trenger. for å kunne gjøre det jeg vil og slette ned gjeld.

Skrevet

Det er godt at du ikke bare sitter hjemme og biter negler! Vil tro at du kan gjøre en del med CV, presentasjon av deg selv mm. Å bli innkalt til intervju er en bra ting. Du kan ogsÅ se pÅ søkerlisten for Å danne deg et bilde av hvor godt du ligger an til ulike stillinger. Og det er lurt Å ikke være kresen, men ogsÅ søke pÅ andre typer stillinger enn det du først og fremst ønsker deg. All erfaring er god erfaring og teller positivt i lengden.

Inntil du fÅr jobb er det lurt Å holde struktur pÅ dagene slik at du ikke legger deg til dÅrlige vaner.

Skrevet

fikk nylig hjelp av nav til å skrive søknad og cv.

har ingen refarenser. ingen tidligere arbeidsgivere som vil stille opp som det.

De kan ikke nekte å gi deg arbeidsattest.

Skrevet

Det er godt at du ikke bare sitter hjemme og biter negler! Vil tro at du kan gjøre en del med CV, presentasjon av deg selv mm. å bli innkalt til intervju er en bra ting. Du kan også se på søkerlisten for å danne deg et bilde av hvor godt du ligger an til ulike stillinger. Og det er lurt å ikke være kresen, men også søke på andre typer stillinger enn det du først og fremst ønsker deg. All erfaring er god erfaring og teller positivt i lengden.

Inntil du får jobb er det lurt å holde struktur på dagene slik at du ikke legger deg til dårlige vaner.

jeg er langt ifra kresen.søke i sta på jobb som container utrydder. allså rydder ut andre sitt søppel. ikke drømme jobb. men er en jobb. så desperat er jeg.

jeg trener, men ser nok for mye på tv. prøver å holde huset ryddig. prøver å være aktiv med barna og mamma som også jobber lite.

jeg driter i hva slags jobb jeg får. bare jeg får en jobb.

Skrevet

Høres veldig frustrerende ut, men ikke gi opp! Tror du ikke det løsner nå, en sommerjobb om ikke annet.

En klem fra meg til deg.

Skrevet

Høres veldig frustrerende ut, men ikke gi opp! Tror du ikke det løsner nå, en sommerjobb om ikke annet.

En klem fra meg til deg.

takk. =)

Skrevet

Huff, beklager, jeg vet det ikke hjelper deg noe at jeg sutrer, men jeg mente egentlig bare Å si at jeg forstÅr deg veldig godt! HÅper det snart løsner for deg og at du fÅr deg en jobb :) Lykke til!

hvor holder du til. tar gjerne imot en venn som er i samme situasjon. bor i østfold=)

Hmm litt langt unna det da. Jeg bor i trøndelag. Ellers hadde jeg gjerne brukt dagene pÅ Å scanne finn.no sammen ;)

Skrevet

Vet det ikke er noen trøst men du er ikke alene.

Jeg har selv en bachelorgrad som jeg ikke får brukt. Kjempevanskelig få ny jobb etter jeg ble permittert og deretter oppsagt. Sliter virkelig på det området. Søker og søker, ringer, har god søknad og referanser men alt går på bekjentskaper.

Jeg tok kontakt med skolen og jobber nå der. Litt som vikarlærer, litt som assistent og på SFO. Kjempedårlig betalt og siden jeg tjente greit før tjener jeg ikke Så mye på å jobbe kontra dagpengene. MEN det hjelper komme seg ut og det er en erfaring rikere.

I tillegg har jeg meldt meg opp til en ny bachelorgrad; en som ikke er i nærheten av det jeg har. Så får jeg begynne, se hvordan jobbmarket går og samtidig lese litt/ta eksamener. årene går uansett tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...