cici83 Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Ble lagt inn på Obs posten for gravide i går med bt høyt bt , proteiner i urin og enorme bein. grunnet diabetes 1 er legene meget redd for svangerskapsforgiftning. Jeg har de siste ukene ligge litt i grenseland i forhold til br så har egentlig vært litt forberdet. Men nå ligger jeg jo her og føler meg så sår og redd.. vil ikke være her i det hele tatt.. ikke klar for å bare ligge.. og absolutt ikke klar for fødsel. livredd for at de skal komme inn å si at jeg må settes igang .. redd for å få babyen ut og hva det vil si.. vet ikke helt hva jeg går til plutselig... Skal sies at jeg også er midt oppe i eksamens lesing og oppgaveskriving i forbindelse me en videre utd. skikkelig dårlig samvittighet ovenfor hun jeg skriver oppgave med som gjør mye mer enn meg.. Og jeg og samboeren overtok hu på mandag. skulle pusse opp noe men etter overtakelse er det kommet frem at det er mer enn hva vi så for oss. Elektrisk brannfarlig anlegg er funnet og må byttes tross presentert nyere elektrisk anlegg i salget. så samboeren er fullt opptatt og kan ikke være på sykehuset mer enn kanksje 10 min når han er ferdig på kvelden(kl 11-12). og jeg kan ikke hjelpe til med noe.. han har alt på sine skuldre... uff nå triller tårene.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller tenke.. men merker iallefall at jeg ikke er klar for fødsel... er i uke 35+5
OssTre<3 Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Uff, sender deg en god klem! Så mye og tenke på itillegg til det som skjer nå. Det med oppgaven syns jeg ikke du skal tenke på, hun har nok FULL forståelse for at du ikke kan arbeide med den nå. Du må bare ta en dag av gangen. Tenk så bra at de oppdaget dette og at du ligger på ett sykehus OM det skulle skje at du fikk svangerskapsforgifting og skjærer seg så er det bedre at du er der en hjemme og pusser opp ett hus. Nå er du trygg på at du får hjelp med en gang. Samboeren din vil jo også det beste for deg, og du må ikke stresse med enn du allerede gjør. Det ordner seg nok, skal krysse fingrene for dere:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Uff føler med deg! Er enig med "snartosstre", at nå må du bare tenke på deg og den lille! Trøsteklem til deg
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Skjønner at du kjenner deg sår og redd, men det skal gå bra skal du se! Skole og hus er ikke viktig akkurat nå. Ikke noe du skal fokusere på i allefall! La de andre ordne med det, du har nok med å bære frem barnet ditt! Og at du er der du er jo veldig trygt! Lykke til!
cici83 Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2012 Uff vet jeg synes litt vel synd på meg selv og at jeg burde blitt klar for dette i løpe av de siste 8 mnd... tusen takk for omtanke og gode ord det hjelper...takk
Tigerpote Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Uff, stakkars deg! Men det vil jo gå bra Lykke til!
Bamsemams74 Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Enig med de andre som har svart her. Ta vare på deg selv nå og prøv å legge det andre til side. Stor klem til deg!
MammaElisabeth Skrevet 11. mai 2012 #8 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er også enig med de andre her, både hus og oppgave får du masser av tid til senere! Ta et ark og skriv ned alt som bekymrer deg, så får du det ut av hodet. Så kan du prioritere hva som er viktig nå, og det blir jo selvfølgelig babyen og helsen din så - legger du arket bort og tenker med god samvittighet: jaja, jeg får ikke gjort det nå, men har kontroll fordi jeg har det på planen at jeg skal fullføre det senere. Og det holder mer enn nok! Finner du andre bekymringer skriver du bare de også på listen, så er de ute av hodet. Denne teknikken bruker jeg hele tiden og hjelper meg til å se hva som er viktig, og hva som er tullebekymring akkurat her og nå. Jeg sier absolutt ikke at alt som skjer rundt deg er tullebekymringer, men tillat deg å tenke sånn på det - det ordner seg selv om det ikke føles sånn akkurat nå kos deg med tanken på at tross alt så har babyen din det bra, og når dere kommer hjem vil sykehusoppholdet bare være ett minne du legger bak deg! Sender gode tanker til deg
krølle... Skrevet 11. mai 2012 #9 Skrevet 11. mai 2012 Hvordan går det med deg? Jeg havnet også plutselig på obsposten i dag pga magesmerter. Ctg viste rieaktivitet og det er modent og 2 cm åpning. Jeg er 36+1 så det er ingen krise om han kommer nå, men ganske uggent ikke å vite hva som skjer fra time til time. Skal ha ks og hadde styrtfødsel sist, så er litt nervøs for at prinsen plutselig popper ut... Godt å føle at man blir tatt vare på da! ønsker deg lykke til videre uansett når babyen måtte finne på å komme ut
cici83 Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2012 Tusen takk for gode ord. Er bare å bite tennene sammen og akseptere at jeg og baby har det best her.. Ligger fremdeles på obs. Bt er veldig varierende .. Noen ganger alt for høyt og noen ganger kjempe bra.. Har hatt veldig vondt i hode i hele går .. I går kveld ble jeg også kvalm ..blodprøver er fremdeles fine så ikke alvorlig enda ... Må ligge i mørkt rom . Får ikke se på tv el pc og skal egentlig holde meg helt unna telefon .. Skal prøve å komme meg ned å leie en lydbok etterpå ellers går det i blader håper alt går bra med dere Ps baby har det fint i magen og veier ca 2800 etter måling på ul er i uke 36 i dag .. God helg til alle
cici83 Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2012 Hei krølle.. Ja da er vi i nesten samme situasjon og ca like langt på vei håper du har det bra her .. Søstrene er veldig søte og passer godt på jeg kommer også uansett ikke til å gå over tiden gr Dia 1 . Men de håper på å kunne vente til uke 37 .. Noe jeg også gjør .. Men bare å vente å se jeg er førstegangsfødende så har virkelig ikke peil på hva jeg kan forvente fremover men håper det blir spennede
krølle... Skrevet 12. mai 2012 #12 Skrevet 12. mai 2012 Jeg fikk voldsom rieaktivitet i løpet av natten og lille ble forløst med ks i morges, akkurat fire uker for tidlig. Han var 2700 g og 47 cm. Helt perfekt selvsagt! Slet litt med pusten og temperaturregulering, men det har gått bedre utover dagen. Får tillegg hver tredje time for å holde blodsukkeret ok. Jeg er i overraskende god form og har lite vondt. Gleder meg til å bli bedre kjent med den lille. Fortsatt lykke til der du er! Håper du får drøyet fødsel til uke 37, men du kommer til å få et perfekt nurk om h*n kommer nå...
cici83 Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2012 Ååå så kos gratulerer så mye krølle.. Nyt den lille og kos deg med viten o den fine tiden som kommer med sommer og baby ...det var godt å høre jeg ligger her å ruger enda .. I mørket
Bamsemams74 Skrevet 12. mai 2012 #14 Skrevet 12. mai 2012 Sender deg varme tanker 11junibaby! Kan ikke være særlig hyggelig å ligge slik i mørket akkurat. Men det er lite annet å gjøre enn å holde ut... Klem! Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå