Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt. Å hvor langt er dere komt? Trener dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uke 23 og opp 10 kg... i mine to tidligare svangerskap har eg gått opp øve 20 kg så eg e vel på¨vei der igjen, men miste de heldigvis fort etter fødsel og er tilbake i normalen etter ca 4 mnd uten å trene noe...

Her går det som med begge de to første svangerskapene, mange kg oppover. Kommet til uke 21 og det nærmer seg stygt 10kg :( har vert litt opp og ned med treningen, siden jeg er så trøtt og sliten..

Jeh er i uke 22 og har gått opp 10 kg! 9 kg til så har jeg jaggu tatt gubben igjen!!

Jeg har to svangerskap bak meg, og hadde en vektøkning på ca. 20 kg begge gangene. Og jeg er aktiv så det holder! Men merker denne gangen at magen poppet ut mye tidligere, og nå har jaggu bekkenet begynt å skape seg også.

Kiloene kan bare legge seg på kroppen, så har jeg litt å gå på når babyen kommer. Jeg har tross alt to andre barn + en mann og en katt som jeg også skal ta meg av. Så jeg stresser ikke med vektøkningen i det hele tatt! Og, kanskje bitte litt :)

Annonse

Er i uke 24 og opp 10 kg.... :( Trente frem til ca uke 19-20, men blir begrenset nå med vondt bekken/ rygg. Prøver å være i bevegelse, men det monner lite med tanke på kiloene. Er egentlig veldig aktiv fra før med trening 4-5 dager i uka, så dette føles helt rart :P

Gått opp 4 kg i uke 15. Var normalvekrig i utgangspunktet, og er litt usikker på om det er mye allerede nå. Trener ikke mye men går litt turer. Ser vel her at det er langt over snittet. Kanskje på tide å stramme inn. Har ikke tenkt så mye over hvor mye jeg spiser, men spiser veldig sundt, aldri sukker f.eks. Det gjorde jeg ikke før heller

Var i utgangspunktet 5 kg tyngre enn jeg ønska å være før jeg plutselig var gravid. Er nå i uke 21+2 og har lagt på meg 11kg sålangt. Det meste av kiloene kom når jeg var ca 10-16 uker. Nå er vektoppgangen minimal heldigvis, og håper jeg ikke legger på meg mer enn 20 kilo denne gangen.

I første svangerskap la jeg på meg 15 kg, i forrige 18 kg, men da var jeg på idealvekten min. Kiloene forsvant fort de forrige gangene også, så håper på at det samme skjer denne gangen. Er ikke noe flink til å trene og bekkenløsningen gjør meg dessverre mye inaktiv.

jeg er 21+2, ligger fremdeles -3 kilo. Veide 65 til jul, og er nå 62. Trener ingenting, da jeg ikke har mer energi enn det som skal til for å klare en arbeidsdag. Godt å vite at prinsessa i magen får det hun trenger av næring, selv om jeg ikke gjør det.

Jeg er 14 uker å gått opp 1kg..

Er gått 2 størrelser opp i BH så er vel dær det ligger..

Gubben klager ikke på d :)

Er veldig mye dårlig, så trener ikke.

Får ikke gjort unna alt jeg vil i huset om dagene en gang, å er 100% sykemeldt så ligger mye på sofan å spiser og syter :P

Annonse

Jeg er ca. 15+1 og har kastet ut badevekten. Tipper at jeg har gått opp et par kilo, men prøver å ikke fokusere så mye på det. Vi blir jo veid på hver kontroll, og legen vil gi beskjed om vektøkningen er unormal. Så slapp av jenter, spis sunt og godt, tren hvis dere har overskudd og nyt graviditeten!

jeg er nå 19 uker og har gått opp litt over 6 kg. Blir dårlig med trening på meg men går en del småturer om dagen med hunden. Var på ferie i 3 uker fra 9- 13 uker og da gikk jeg opp hele 5 kg, så kan ha nok noe med det! Ingen alkohol så ble mye god mat i stedenfor. Håper jeg stagnerer med litt nå og ikke går så alt for mye oppover fremover.

er straks 16 uker og er samme vekt som før jeg ble gravid.har litt overvekt så passer meg fint. Regner IKKE med at vektøkningen uteblir haha.. så dere som fortviler over tidlig vektøkning; vi er alle forskjellige, husk det :-)

fikk nettopp prøve meg på trening etter 12 uker, og merker at pusten må trenes opp litt hehe..satser på litt mer styrke også :-))

20 uker i morgen, 6 kilo ekstra i dag.

Var i utgpkt 4 kilo mer enn idealvekta, så kommer nok til å ha en del å ta av når jeg er i mål. Men, men. Prøver å trene et par ganger i uka, ellers er jeg altfor lite flink til å spise sunt, så har vel bare meg selv å takke ;)

Uff, Jeg la på meg 20 kg forrige gang, og hadde fortsatt 13 kg igjen da jeg ble gravid igjen. Jeg aner ikke hva jeg var eksakt da jeg ble gravid, for da hadde jeg ikke målt meg på en stund.. men målte meg da jeg var 5 uker påvei. Legen tok av en kilo fra det jeg sa , og skrev det på skjemaet. Vekten hos legen var også ikke lik min, så bare reisen til legen hadde gitt meg et ekstra kilo..

Men er 13 uker idag og har lagt på meg en plass mellom 3-4 kilo.

Så gla jeg ble av å lese her nå :) Jeg har nemlig vært redd det har vært min lille som ikke fikk ordentlig med mat siden jeg har gått opp kun 3,2 kg. Er snart i uke 20. Er på grensen til undervektig selv så her er det stor stas med litt ekstra på kroppen :D

Virker som om mange har det som meg så da skal jeg ikke uro meg mer :)

Gjest Heartbroken

Er i uke 19 og har ikke lagt på meg noe. Er overvektig og kvalm, så kanskje jeg klarer meg med minimal vektoppgang denne gangen også.

Forrige sv.skap la jeg på meg 1,5 kg totalt - men da hadde jeg først gått ned 7 kg før det snudde pga hypermesis.

Noen (veldig få) ganger kan det være positivt å ha litt å gå på ;)

Er i uke 19 og er på startvekten igjen, gikk litt opp så ned pga liten matlyst.

Er litt stor og rund fra før så har nok å ta av :P

Trener ingenting men holder med en halvtime til time spasertur hver dag (Må gå til skolen og jobb :P )

Virker som om det nesten bare er de som IKKE har en normal vektoppgang som svarer på spm om vekt, vekta skal jo gå oppover i et svangerskap, skjønner jo at det ikke gjelder de som sliter med ekstrem kvalme... selv har jeg gått opp 4 kg og er nå i uke 18 =) er aktiv i hverdagen og går mye turer =)

Legen min sa det var normalt å gå opp men også normalt å gå ned den første tiden :) Vi er forskjellige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...