Gå til innhold

Bruker to-åringen din pute i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør ikke vår...

Brukte det ikke som spedbarn, og har liksom aldri begynt med det...

Når bør de få pute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Mine har begynt med det like før de ble 3.

Før det ble den bare lekt med og kastet rundt.

Skrevet

Mine har hatt pute helt fra starten av, siden jeg er av den oppfatning at det er ubehagelig å ligge på rygg uten noe mykt under hodet. Ikke rart babyene i dag er hårløs i nakken og har deformert hode..

Så ja, 2-åringene hos oss har brukt pute. Puta er en skikkelig "bestevenn" som de krammer seg nedi når de legger seg. :)

Skrevet

Lurer på om hun skal få det når hun flytter i 'stor jente' seng.

(hun ligger nemlig i sprinkelsenga enda...)

Skrevet

Jepp :) Men, øh.. Hun er bare 21 mnd :o)

Hun elsker puta si.. Tro det eller ei, hun begynte ikke å sove natta over før hun fikk pute.. :P

Skrevet

Kjøpte egen pute til jenta mi siden hun pleide å ta puta mi og legge den i sin egen seng når hun skulle sove.

Så hun har brukt pute siden hun var halvannet år gammel :)

Skrevet

Begynte å bruke pute når hun var rundt 1 år, og bruker fortsatt den flateste typen. Virket som det fikk henne til å sove bedre, men det kan jo ha vært tilfeldig.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Kjøpte egen pute til jenta mi siden hun pleide å ta puta mi og legge den i sin egen seng når hun skulle sove.

Så hun har brukt pute siden hun var halvannet år gammel :)

Det samme skjedde her da hun var omkring 2 år gammel.

Nekter også å bruke barnepute, men skal ha stor og fluffy pute som vi har :)

Skrevet

Har verdens tynneste lille pute. Har sikkert hatt den siden hun var 2. Er 2.5 nå.

Skrevet

Begge mine harr brukt juniorpute fra ca 2 år. Eldstejenta starta med det ved ca 15 mndr - hun virret rundt i sengen konstant og forsøkte å bli komfortabel med et kosedyr under hodet så vi fandt ut at vi bare måtte gi henne en skikkelig pute i steden. Da ble det mer ro over søvnen med en gang.

Lillebror kooooser med puten sin når han skal sove. En bamse i hver armkrok, rumpen i været og så gnur han kinnet sitt ned i puten og er fornøyd. ;)

Skrevet

Her fikk hun en liten pute (er det barnepute det heter) da hun fikk barnedyne nr 2. Altså ikke den bittelille dyna, men den som er hakket større. Da var hun vel rundt 1,5 år kanskje. Når hun ligger sammen med meg bruker hun stor pute. Jeg begynte med pute da jeg oppdagen hun krøllet dynen under seg og brukte som pute.

Skrevet

Ja, han har en tynn pute, og elsker den:) Har vel hatt pute siden han var et og et halvt..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kjøpte pute til henne da hun var rundt 1 og 1/2 år, men hun nektet å bruke den så den havnet på gulvet hver natt. Tok den bort til slutt og fant den frem igjen nå netopp.

Nå er hun 2 år og bruker sånn delvis pute. Den får ligge i senga og så ligger hun litt nedenfor puta. Fint for Fantorangen for da får han ligge på puta ;)

Skrevet

mini har hatt stor pute siden han var liten. han hadde så mye væske i øra at det virka som det var det eneste som hjalp. lurer litt på å kjøpe junior pute nå ettersom han har lagt inn dren, men vi får se :)

• 2 uker senere...
Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Vi begynte med babypute på hun var 7 mnd. Etter det sov hun mye bedre. Rundt 1 år begynte vi med juniorputa, som hu har enda. 26 mnd. Har voksenpute også men den får hun ikke lov å ligge med natta, da jeg føler den er for høy for henne, selv om hun gjerne vil ha den (stjeler min). Så den blir bare brukt som kosepute ellers.

Angrer ikke på at hun begynte da hun gjorde. Mye bedre nattesøvn etter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...