Gå til innhold

Surlukt i vaskemaskinen hvordan få det bort?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Vaske med en skje eddig har ejg hørt, men funker eplecider eddik? Det er det jeg har...

Fortsetter under...

Skrevet

Kjør vaskemaskin på 90 gr :) Med en oppvasktablett ( slike for oppvaskmaskin) Deretter må du " lære" deg at du aldri skal lukke døren til vaskemaskina etter vask, da blir det slik råtten lukt :;/

Skrevet

Jeg pleier å ta en en runde kokvask med tom maskin og klorin i kammeret istedetfor vaskemiddel.

Skrevet

Uhm, til opplysning. Klorin ødelegger rørene :/

En veninne fikk ødelagt sin maskin av dette. Og de frarådet dette hos der hun kjøpte maskinen av.

Skrevet

Det samme gjelder eddik.. Det ødelegger rør og pakninger i maskinen.

Skrevet

Takk for råd, ikke eplecider eddik altså, har ikke tablett, men har oppvaskmaskinpulver fungerer det? Har ikke klor heller for denslags skyld...

Hadde nok prøvd det om jeg hadde hatt det, visste ikke det ødela rørene vi brukte det da jeg jobbet som stuepike på hotell på det hvite sengetøyet nemlig... Hva dere kan altså!!

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Må lære å ikke lokke døra rett etter at du har vasket klær ;) Har jeg bommet med noen turer også.

Før kjøpte jeg vaskemaskinrens, men det blir dyrt. Fikk tipset om å kjøpe skyllemiddelet Softlan Natura verde,fylle 1/3 del av vaskeballen, og tilsette 1 ts eddik (samme hvilken, her ble det hvitvins eddik!) og kjøre den på 90 grader, og den blir ikke bare kvitt lukten, men den lukter himelsk ;) Bruker det på klær også (minus eddiken så klart) ;)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Eller gjør som meg; kjøp ny vaskemaskin ;)

Med plass til 8 kg, lykke!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Takk for råd, ikke eplecider eddik altså, har ikke tablett, men har oppvaskmaskinpulver fungerer det? Har ikke klor heller for denslags skyld...

Hadde nok prøvd det om jeg hadde hatt det, visste ikke det ødela rørene vi brukte det da jeg jobbet som stuepike på hotell på det hvite sengetøyet nemlig... Hva dere kan altså!!

Funker med oppvaskmaskinpulver også, husker ei venninne av meg brukte det, helte på med litt av det og dro den på 90 grader :-p hehe.. Siden Gressenka sier eddik ikke er bra, så skal jeg teste det neste gang, for det hender sikkert 10 000 ganger til :-p

Skrevet

Oppvaskmaskinpulver fungerer ypperlig :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Eller gjør som meg; kjøp ny vaskemaskin ;)

Med plass til 8 kg, lykke!

Blir dyrt i lengden, om man skal gjøre det hver gang ;) hehe.. Har en med plass til 8 kg jeg også, gjør susen den <3 Hadde før en enkel hybel vaskemaskin, den tok "hele" 2 kg ;) hehe

Skrevet

Uhm, til opplysning. Klorin ødelegger rørene :/

En veninne fikk ødelagt sin maskin av dette. Og de frarådet dette hos der hun kjøpte maskinen av.

Det ante jeg vireklig ikke.

Har gjort det mange ganger, men er lenge siden nå.

Ja ja, men jeg husker iallfall å la døra stå oppe mellom bruk :)

Skrevet

Tusen takk! Nå lærte jeg mye nytt, skal ikke lukke døren med engang etter vask lenger nei..

Blir litt dyrt å kjøpe ny, den er bare et år gammel og har 8 kg og vel så det + tørketrommel i samme, det er ren og skjær lykke den har også stille program så kan sette på vaske med tørk rett før jg legger meg som er klar til neste dag uten å vekke så mye som en nabo eller meg selv :D

Da blir det oppvaskmiaskinpulver og 90 grader, hva skulle jeg gjort uten dib.. Google er so last year ;)

Annonse

Skrevet

I tillegg til å ha døra åpen, så hjelper det veldig å ha vaskemiddelskuffen åpen òg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...