Gå til innhold

Fødselsplan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha med nedskrevet fødselsplan til jm på føden? Har lest noen steder at det kan være lurt, men jeg gjorde ikke dette sist. Jeg hadde en grei nok fødsel forrige gang, men har jo gjort meg noen erfaringer og da noen ønsker for denne gangen. Begynte å innprente hos mannen min, men tenkte at det kanskje er like greit å skrive det ned slik at jm kan lese selv.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilu87
Skrevet

Jm jeg har kontroller hos anbefalte meg å skrive ned alt jeg hadde gjort meg opp tanker og ønsker rundt, men ikke å tenke på det som en fødsels*plan*.

Jeg har da skrevet ned det jeg har behov for at skal komme frem, om fødestillinger, smertestillende og annet som betyr noe for meg. Det finnes mange forslag på nett til hva du kan ta med, bare søk litt så finner du mange lister. Er bare å utelate alt du ikke har en sterk mening om :)

Skrevet

Takk for svar. Ja, det er ikke en plan sånn helt bokstavlig, har skrevet den nå. Har jo tenkt gjennom dette de siste ukene, så det gikk egentlig fort å skrive ned. Det er ikke er bestillingsverk for min del, men heller en slags forklaring på hva jeg ønsker og hvorfor. Følte i ettertid atkommunikasjonen var litt dårlig mellom meg og den jm som tok i mot babyen sist, og vil unngå dette nå. Derfor vil jeg si noe om erfaringene mine fra sist.

Har nevt sånt som smertestillende og fødestilling, men det avklarer vi nok/finner ut av underveis, tenker jeg. Er ikke så opptatt av det i grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...