Gå til innhold

Har dere hatt dager der h*n er mindre aktiv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er han aktiv mye gjennom hele dagen og har aldri hatt noe problem med å kjenne at han er der inni, men i dag så har han vært skikkelig rolig, jeg får kontakt når jeg dulter borti magen, men bare da, sånn har det vært i hele dag. Har ikke hatt kynnere heller så han er ikke rolig pga det. Litt bekymret kanskje:/ 36+4 i dag...

Noen som har mindre aktivitet i magen en andre dager? Uten masse kynnere, masrier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde det nøyaktig sånn i helga :) Snille jm som lot meg kommer på hs på selveste søndagen ;) Alt var supert! Dagen etter var han spinnvill igjen :D Få det sjekket du også, så slipper du å bekymre deg. Vi SKAL sjekke det også, ved endring i bevegelsesmønster.

Skrevet

Min var sånn både lørdag og søndag.

Skrevet

Ja de har rolige dager og spinnville dager.

Her hadde hun en dag som hun var så aktiv og hadde så få soveperioder at hun sov stortsett hele neste dag.

Får du svar når du dytter er det ingen grunn til bekymring.

Skrevet

Ja, er 37 uker på vei. Drakk cola jeg for å se om knottet livnet til, og det gjorde hun. Så da slipper jeg å bli stressa av den bekymringen iallefall :)

Skrevet

Jeg spiste meg en is isted for å se om han begynnte og bevege seg selv, men det gjorde han ikke. Men får som sagt kontakt når jeg dytter i magen, og han har vært pittelitt aktiv i dag da. Får heller se det litt ann til i morgen, kan jo være han bare har en slapp dag, og siden jeg kjenner han så avventer jeg :) Hadde jeg kunne sjekket med jordmor hadde ikke det vært noe stress, men å kjøre helt opp til fryktelige haukeland er ett ork. Vertfall når han ikke er hjemme og kan være med/kjøre..

Hadde jeg ikke kjent han litt så hadde jeg selvfølgelig reist opp:) Får min bror på besøk snart så skal be han kjøpe med seg litt cola ;)

Skrevet

Gjør det, han kvikner vel til snart. :)

Skrevet

Er 35+3 og her er det også varierende aktivitet fra dag til dag. Jeg kjenner meg igjen i at man "bekymrer" seg litt de gangene det er mindre aktivitet en ellers. Godt å dele erfaringer! Bra at vi følger med og er opptatt av at babyen har det bra da!!! :)

Skrevet

Ja det er klart. Hadde vel vært rart og ikke blitt litt "bekymret" om han var litt roligere en dag enn andre. Men her er det som regel ikke varierende, her er det masse aktivitet hver dag. Men har kjent han bedre nå etter litt cola :) Godt og høre at andre også har dager der h*n ikke er like mye aktiv også!

Skrevet

er ikke meningen å skremme noen.. men eg kjente også mindre liv.. Hun var veldig aktiv egentlig.. men så ble hun plutselig veldig rolig.. det var hun noen dager, til det plutselig ble helt stilt..

Tenkte som deg.. se det ann, for eg kjenner hun jo. så lenge eg kjenner hun er jo alt bra..

Det angrer eg noe voldsomt på nå!! I dag er hun ikke med oss lengre.. tenker mye på hadde eg bare reist opp når hun var så rolig.. så hadde de kunne reddet hun..

Så.. skjekk heller en gang for mye, om du er nervøs!! Alt er sikkert helt fint.. men da vet du hvertfall at det er det :):)

Skrevet

Å herregud, nÅ ble jeg vertfall urolig. Jeg gÅr opp der i morgen om det er like lite liv som i dag! Er liksom redd for Å "mase" men herregud, det er jo derfor de er der. Og det er sant som du sier, sjekk heller en gang for mye.

Og det koster jo heller ikke noe.

Og kondolera til deg:( Hvor langt var du pÅ vei? Fikk du vite hva som var skjedd?

Skrevet

Nei, nei, du maser ikke, gå og sjekk i morgen :) Jeg drakk kald saft, kaffe osv, men kjente like lite liv fordet. Lykke til. Husk at det heldigvis er sjelden at babyer dør. . .

Synes det er så fryktelig trist med deg da Englemamma... Kondolerer så mye...:,,,(

Skrevet

Ja blir det mer enn en dag med litt mindre aktivitet ville jeg også tatt kontakt med jordmor. Sjekk det i morgen du, og lykke til!

Kondolerer til deg Englemamma!

Skrevet

Men hva om jeg ringer i dag, er det ikke "lov" må jeg vente til i morgen? Lagde meg nettopp en iskald jordbærslush, og etter den syns jeg han burde lage litt liv, men det er bare ett spart eller to så gir han seg:(

Skrevet

Selvfølgelig får du lov i dag også!! Kan du ikke ringe til sykehuset og snakke med en jordmor. Hun vil da råde deg til hva du bør gjøre. Der kan du ringe døgnet rundt. Synes du skal ta den telefonen, for nå bekymrer du deg.

Skrevet

Jo, du ringer såklart Nå hvis du er veldig bekymret! Det er lov det :)

Skrevet

Jaja, sånn det hørtes ut på jordmoren så var jeg nå helt teit som ringte, "du kjenner vel liv, gjør du ikke" Prøvde jo og forklare at jo, når jeg dulter i magen, men han gjør ikke noe fra seg av seg selv, så sa hun bare at jeg skulle drikke cola og se det ann om 3-4 timer (klokken er tolv!!!!) Hun hadde ikke tid og snakke med meg for dette høres ikke akutt ut. Forbanna kjerring. Kjenner jeg ble irritert nå, hun kunne tatt det med en annen tone!

Det at jeg har drukket 0,7 dl med slush (som er masse sukker i og iskaldt), spist is, drukket kaffe hadde jo ikke noe og si, COLA! Men jeg har ikke cola, for min bror glemte og kjøpe. Kjører på butikken i morgen tidlig og kjøper cola, beveger han seg ikke av seg selv da så reiser jeg bare opp der og forlanger en sparketest!

Takk for svar alle sammen, nå ser jeg om jeg får sove litt:) Tror alt går fint altså, men er jo ekkelt når han forandrer mønster så mye på bare en dag, derfor litt kjekt og bare få det sjekket..

Skrevet

Uff, det var da dumt at du møtte på en sånn tåpelig jordmor. Det var ikke noe særlig profesjonelt!!! Dessverre finnes det folk i alle yrker som burde funnet seg en annen jobb! Du skal IKKE gå og tenke på at du ikke burde ha ringt! Det var helt riktig at du gjorde det!! Sov godt (det skal jeg også nå) og lykke til i morgen! Bare be om å få prate med en annen person, hvis du møter på samme dama, det har du krav på. :)

Skrevet

Kan det ikke også være at han ligger og sparker bak mot ryggen? Jeg synes ofte at jeg merker mindre spark når jeg blir anspent og bekymret også, forsøk å legg deg i sengen og pust rolig. Ta Evt avspenningsøvelser, da pleier han å kvinne til her i alle fall. Har hatt flere episoder hvor jeg har merket lite fordi jeg har stresset og vært urolig... Når vi bekymrer oss og kroppen vår reagerer med å skille ut det stressdempende hormonet- heter det kortisol tro? - så roer det kanskje ned babyen også??? Jeg vet ikke! Men ro og stillhet vekker i alle fall lillegutt her :)

Skrevet

Huff, det er så dumt når noen kommer en slik historie, du må ikke la deg skremme. Du har kjent babyen hele tiden og da er det ikke noe å bekymre seg over.

Han har det garantert helt fint, og de snur på seg stadig vekk. Etter hvert så vil han få så dårlig plass at han ikke sparker på amme måte lengre, dette opplevde vi i forrige uke. Da må du på en måte bare bli vant til de nye bevegelsene.

Det er heller ikke slik at man skal kjenne "spark" hele tiden, men bevegelse.

Det er helt forferdelig at du her oppe mistet barnet ditt, men det er ingen grunn til å skremme andre. Kondolerer.

Skrevet

Huff, det er så dumt når noen kommer en slik historie, du må ikke la deg skremme. Du har kjent babyen hele tiden og da er det ikke noe å bekymre seg over.

Han har det garantert helt fint, og de snur på seg stadig vekk. Etter hvert så vil han få så dårlig plass at han ikke sparker på amme måte lengre, dette opplevde vi i forrige uke. Da må du på en måte bare bli vant til de nye bevegelsene.

Det er helt forferdelig at du her oppe mistet barnet ditt, men det er ingen grunn til å skremme andre. Kondolerer.

Du har nok rett, men jeg har jo kjent at han har gått fra spark til bare bevegelse, en klump som sakte beveger seg på siden, en for som stikker ut på siden, press på ribbeina osv, ikke spark. Det er bare det at jeg har kjent han så mye, selv om han har forandret mønster og fått det trangt inni der.

Men kjennte han i dag tidlig når jeg lå på ryggen og etter dusjen, så kan jo være han bare har fått enda mindre plass ja.

Aner jo ikke hva jeg kan forvente så stort sett alle forandringer skremmer vel en førstegangs ;-p

Det var mindre bevegelse på en hel dag, enn det jeg har kjent i dag faktisk, derfor jeg ble så bekymra.

Skrevet

Kan det ikke også være at han ligger og sparker bak mot ryggen? Jeg synes ofte at jeg merker mindre spark når jeg blir anspent og bekymret også, forsøk å legg deg i sengen og pust rolig. Ta Evt avspenningsøvelser, da pleier han å kvinne til her i alle fall. Har hatt flere episoder hvor jeg har merket lite fordi jeg har stresset og vært urolig... Når vi bekymrer oss og kroppen vår reagerer med å skille ut det stressdempende hormonet- heter det kortisol tro? - så roer det kanskje ned babyen også??? Jeg vet ikke! Men ro og stillhet vekker i alle fall lillegutt her :)

Ser du! Det er sånne tips en ikke kan finne ved å google!:) Takk for tipset. Lå meg på ryggen i dag tidlig og der så jeg magen buldre:)

Skrevet

Så fint at det går bra med dere to i dag da !!! :)

Skrevet

Oi, det er veldig forskjellig fra jm til jm - synd at det skal være sånn! Men så fint at det er annerledes nå da, det er jo somregel ikke noe farlig :)

Skrevet

Har ikke lyst å skremme noen.. Men de skriver jo inn på dette forumet for å høre om ho bør bekymre seg.. Og alle skriver: neida! du kjenner han.. alt er nok bra!! men hvordan kan de vite de?? eg skrev de sammme her inne en uke før ho døde.. Alle sa de samme.. Det gjør jo at folk slapper litt mer av, og så dropper de å skjekke det.. på LUB (landsforening uventet barnedød) står det at om man kjenner forandring i bevegelsemønsteret, skal man kontakte føden for en skjekk.. Dette sa aldri jorsmor til meg.. så eg tenkte: jaja, eg skjenner ho jo.. ho har vell bare blitt mer roligere.. Det er utrolig synd, men sånt skjer..

er det ikke heller bedre med en ekstra skjekk da??

beklager visst eg skremmer.. men gjør heller det, så folk blir hysterisk og reiser inne for en skjekk.. Visst det viser seg at det er noe, så har eg vert med å hjulpet at en person mindre opplever det grusomme eg gjorde.. Er alt ok, er ingen skade skjedd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...