Gå til innhold

Hvor vanlig er det at voksne bruker stikkpiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skrevet ut stikkpiller av legen da magen min ikke tåler så godt vanlige tabletter. Må ærlig innrømme at jeg alltid har tenkt at stikkpiller bruker en som barn, og ikke i voksen alder. Jeg blir nok nødt til å snu det tankemønstert. Er det noen som har erfaring med stikkpiller som voksen? Eller er jeg den eneste.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg tar heller stikkpiller enn tabletter, takler dårlig å svelge piller, så om det er stikkpille utgave, så kaster jeg meg over det :-p

Aldri tenk på det som unormalt/merkerlig at jeg tar smertestillende i stikkpille form ;)

Skrevet

Jeg har gått fullstendig over til Paraset stikkpille etter at jeg hadde magesår for litt siden, tar ingen sjanser.

Var bare ment som en peroiode, men nå går jeg aldri tilbake til vanlig tabletter igjen.

Stikkpiller virker så mye bedre og effekten merkes nesten umiddelbart.

Helt genialt. At du merker den i rompa et par minutter får så være.

Skrevet

Jeg har gått fullstendig over til Paraset stikkpille etter at jeg hadde magesår for litt siden, tar ingen sjanser.

Var bare ment som en peroiode, men nå går jeg aldri tilbake til vanlig tabletter igjen.

Paracet virker raskere om du tar en gjennom munnen en gjennom rumpa. Forøvrig er stikkpiller vanlig for voksne som ikke kan/ønsker å svelge piller...

Skrevet

Tok bare stikkpiller da jeg tok mandlene, og da jeg hadde ekstremt vond streptokokkinfeksjon og var lagt inn i 2 døgn :) Veldig kjekt.

Skrevet

Paracet virker raskere om du tar en gjennom munnen en gjennom rumpa. Forøvrig er stikkpiller vanlig for voksne som ikke kan/ønsker å svelge piller...

Ikke på meg, ikke i nærheten engang.

Svelger jeg Paracet må jeg legge meg ned en halvtime og slappe helt av for at det skla være sjans for å kjenne effekt, men det er ikke alltid jeg kjenner noe av den overhode.

Stikkpillen hjelper etter få minutter også selv om jeg er i full fart. For alene med tre barn er det ikke alltid mulighet å legge seg når en ønsker det.

Synes effekten av stikk pillen også varer lenger.

Skrevet

Jeg fikk stikkpiller nå ifm graviditeten, pga mye oppkast. Funker jo med en gang og effekten varer jo i en uke på meg i alle fall ;)

Skrevet

Jeg bruker gjerne stikkpiller selv om jeg fint klarer å bruke vanlige tabletter. Leste en plass at det blir solgt mer og mer i form av stikkpiller. Ingenting å tenke på.

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare. Disse svarene hjelper meg en hel del. Godt å vite at vi er flere.

HI.

Skrevet

Jeg fikk voltaren stikkpiller her for litt siden. Men jeg reagerte med voldsomme magekramper og satt på do hele natta... Var ikke no gøy..

Skrevet

Jeg fikk voltaren stikkpiller her for litt siden. Men jeg reagerte med voldsomme magekramper og satt på do hele natta... Var ikke no gøy..

Jeg tar både voltaren og paracet som stikkpiller.Før brukte jeg voltaren stikkpiller og kombinerte de med paracet tabletter. Jeg fikk jeg en brennende følelse i baken av stikkpillene, men magen min tålte ikke tablettene, så det ble til at jeg bare godtok det. En bekjent av meg som hadde brukt samme kombinasjonen, tipset meg om å bytte paracet tablettene over til stikkpiller og ta både voltaren og paracet som stikkpille. Jeg var veldig betenkt med å dytte enda mer opp der bak, men utrolig nok, når jeg tar paracet- og voltaren stikkpiller sammtidig, så slipper jeg den brennende følelsen.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg tar både voltaren og paracet som stikkpiller.Før brukte jeg voltaren stikkpiller og kombinerte de med paracet tabletter. Jeg fikk jeg en brennende følelse i baken av stikkpillene, men magen min tålte ikke tablettene, så det ble til at jeg bare godtok det. En bekjent av meg som hadde brukt samme kombinasjonen, tipset meg om å bytte paracet tablettene over til stikkpiller og ta både voltaren og paracet som stikkpille. Jeg var veldig betenkt med å dytte enda mer opp der bak, men utrolig nok, når jeg tar paracet- og voltaren stikkpiller sammtidig, så slipper jeg den brennende følelsen.

Alt en kan finne svar på her på DIB. Takker for tips, det virker på meg også :)

Anonymous poster hash: 79697...60b

Skrevet

Ikke på meg, ikke i nærheten engang.

Svelger jeg Paracet må jeg legge meg ned en halvtime og slappe helt av for at det skla være sjans for å kjenne effekt, men det er ikke alltid jeg kjenner noe av den overhode.

Stikkpillen hjelper etter få minutter også selv om jeg er i full fart. For alene med tre barn er det ikke alltid mulighet å legge seg når en ønsker det.

Synes effekten av stikk pillen også varer lenger.

Samme her. Paracet oralt er like effektivt på meg som å svelge en sukkerbit, men det blir umiddelbar virkning av stikkpilleform. Var gull verd når jeg lå med hyperemesis og spydde bare jeg svelga ei t-skje vann og samtidig hadde voldsom hodepine. Aldri mer Ibux etter denne oppdagelsen her i hus.

Anonymous poster hash: dfa0f...d2b

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å svelge tabletter eller har magesår, men foretrekker stikkpiller! Ser ikke på meg selv som særlig sær for det - bare praktisk :P  Går endel smertestillende i perioder, og får betydelig raskere og bedre effekt av stikkpiller enn av tabletter!

Anonymous poster hash: 383d6...535
Skrevet

Finnes det stikk piller i 500? Eller bare til barn? Jeg hadde sykt vondt i halsen og hodet klarte ikke svelge vanlige så tok 2 250

Anonymous poster hash: b64d3...1a6

Skrevet

Finnes det stikk piller i 500? Eller bare til barn? Jeg hadde sykt vondt i halsen og hodet klarte ikke svelge vanlige så tok 2 250

Finst både i 500 mg og 1 g.
Skrevet

Finst både i 500 mg og 1 g.

Det må jeg kjøpe :-D takk. Hater å svelge piller og tabletter

Skrevet

Det finnes i både 500 mg og 1 g

Anonymous poster hash: 1b367...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...