Gå til innhold

Porsgrunn og masse, masse sutring

Anbefalte innlegg

Hei alle kjente og ukjente!

I går var vi på forsamtale i Porsgrunn. Det var en rar og litt slitsom opplevelse. Etter samtalen fikk jeg et lite sammenbrudd, og gråt og bar meg utenfor klinikken...uff.

De anbefalte langt regime, mente det var lettere å styre, påpekte at min AMH (5,8) var i "nedre normalområde", jeg er 29 år, snart 30. Jeg har hatt ett forsøk ved Maigaard tidligere, og da fikk de ut 6 egg. To av dem ble satt inn, men ingen av dem festa seg. Dette var "veldig lavt antall", mente de i Porsgrunn. årsaken til vår ufrivillige barnløshet er nedsatt sædkvalitet pga tette sædledere. Ingen finner noe "galt" med meg. Jeg er skikkelig redd for langt regime kjenner jeg, kjenner at jeg er så utmatta av denne prosessen allerede - og så skal vi prøve noe nytt og mer omfattende? Skrekk og gru.

Noen som har noen erfaringer med langt regime vs kort regime?

Han legen vi møtte (klinikksjefen?) var mildt sagt litt rar. Klassisk lege som ikke lytter til pasientene sine, veldig kategorisk og lite fintfølende. Han fortalte oss hvordan vi burde føle: " det er mannen som tar det tar det tyngst hvis "feilen" ligger hos han, mens kvinner tar det veldig mye bedre hvis "feilen" ligger hos dem". Det stemmer ikke for oss, men det ville han ikke høre noe om. Blir så utrolig frustrert av det, spesielt siden mange av de psykologiske rådene han kom med - fx "tenk positivt", er så banale og lite konstruktive at jeg kunne kaldkvelt han på stedet. åpne en psykologibok, mann! Jeg er snart psykolog selv, og er vel litt prega av det. Min oppfatning er at du ikke krever at en som allerede ligger nede skal beordres om å tenke positivt, og føle mislykkethet når man ikke klarer å tenke positivt..

Jeg vil ikke noe spesielt annet med denne klaginga enn å få det ut av systemet… :) Regner med mange av dere har vært i lignende situasjoner, og ikke følt dere hørt, respektert eller møtt på en god måte. Og det er en stor ekstrabelastning når man er så fortvilet og hudløs allerede. Så er i alle fall jeg laga slik at jeg må få sagt hvordan jeg opplever det, og så få rista det av meg, og egentlig bare riste på hodet av en del av de ufleksible fjompene som aldri burde vært i helsevesenet overhodet.

<3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143935358-porsgrunn-og-masse-masse-sutring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff! Er ikke lett med alle sånne tanker, spesielt ikke hvis man føler legen viser lite medfølelse! Dette går nok bra skal du se! Blir spennende å følge deg! Jeg skal bli henvist til porsgrunn om 2 uker! Hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere kom på samtale? Godt å ha noen å kunne klage litt til! Det trenger man virkelig i denne prosessen:)) klem fra meg!

hei vennen! huff da, så kjedelig at det ble sånn! var det Kahn du var hos?? jeg skjønner deg jeg, alle forteller oss hele tiden at vi skal være sterke, positive og alt det der, vel og bra det men la oss få være Mennesker!!!

langt regime; fikk du vite hvor lenge? jeg har gått på medisiner i 1 mnd, forrige og nå: spray først i 14 dager / nå 2.5 uke så sprøyte i 10 dager før ul... synes ikke 6 egg ut var så dårlig jeg da men.... puh blir matt!!!

klemklem

Det tok ca tre uker fra søknad til forsamtale, så det gikk veldig fort! Lykke til, 1h11h1! :)

Monky: Tror det var Kahn vi var hos, ja. Jeg synes og det hørtes litt rart ut at 6egg ble betegna som lite, men men! Det virka som de ville at jeg skulle begynne på spray 20. dag etter 1. mensdag, gå på spray i 14 dager, og så sprøyter og spray i 10 dager til, og så UL, samme som deg, mao, tror jeg! Men jeg er litt forvirra egentlig, så det kan hende jeg surrer litt.

Klem igjen! :)

Annonse

det høres ut som samme opplegg som meg, så d kan jo stemme..

kan være du slipper å gå gjennom det hvis alt går bra i Danmark? :) kahn er superspesiell, men han skal være en av landets fremste så da tenker jeg at jeg får gi han en sjanse;)

neste uke... åååå så spennende!!!! måtte gullegget komme på plass så slipper vi flere vonde tårer, vil heller ha gledestårer!!!!!

klem <3

Hei,

Jeg synes og at Kahn er veldig spesiell men får ta han for det han er. Den andre legen i Porsgrunn, Erling, liker jeg mye bedre.

Er veldig sliten av denne prosessen jeg og. Føler jeg tar meg gjennom livet time for time akkurat nå og i denne ekstreme ventingen blir det veldig mange timer.

Vil bare si at jeg føler med deg. Det er noe dritt at det skal være så vanskelig dette her, men det er helt sikkert verdt det hvis det går bra i sluttenden.

Stor klem!

men gjør kahn uttak/innsett? jeg har ikke hatt noe m han å gjøre etter konsultasjonen, han bare skriver under på reseptene mine;) erling som utførte uttak og innsett.. håper egentlig det er han neste gang også...

ja det er slitsomt, så mye handler om denne prosessen, og det er så vanskelig å ikke vite synes jeg. en ting er å gå gjennom dette hvis man visste det gikk bra, men når man vet det kan gå galt....... men som sagt, prøver man ikke skjer det hvertfall ikke noe så..

tilslutt Må det bli bra:)

Dei sier at kvalitet på eggene blir mye bedre ved lang regime. Og det som er lang for de fleste er ikke lenge i mine øyne". Jeg har den gleden å gå i 8 uker på sprayen (jeg har endometriose og dei har stor tro på at sprayen nedregulerer bedre dette også).

Kan jo hende at du skal ikke reagere på sprayen i det hele tatt?

Jeg var forferdelig dårlig fra dag 1... stortsett sykmeldt, men jeg kan gledelig gå gjennom det en gang til bare jeg veit det blir et bedre resultat ut av det.

Ikke se så svart på det! Av og til kan være greit å forandre på ting litt!

Gjest Trulte med to små

men gjør kahn uttak/innsett? jeg har ikke hatt noe m han å gjøre etter konsultasjonen, han bare skriver under på reseptene mine;) erling som utførte uttak og innsett.. håper egentlig det er han neste gang også...

ja det er slitsomt, så mye handler om denne prosessen, og det er så vanskelig å ikke vite synes jeg. en ting er å gå gjennom dette hvis man visste det gikk bra, men når man vet det kan gå galt....... men som sagt, prøver man ikke skjer det hvertfall ikke noe så..

tilslutt Må det bli bra:)

Det var Dr Kahn som tok ut eggene og satte inn begge gangene hos meg.

Han tar nok en stund å bli "kjent" med og bli klok på, jeg skjønner hva dere mener ang han, men syns vi får ta han som er :)

Tjah.. Han var nå litt snodig, synes nå jeg.

Kjenner at jeg må bruke litt tid på å fordøye muligheten for langt regime, overraskelsen ble bare så stor der og da. Og da blir fortvilelsen over situasjonen, over motstridende info fra ulike klinikker og sykehus, enda større.

Sukk!

Annonse

Kahn er kjempedyktig og en av pionerene i norge hva fertilitetsbehandling gjelder, så det et det kompetansen ligger. Han har en spesiell humor og oppleves underlig av flere, mèn jeg har vært hos Han hele tiden og er fornøyd. De har flinke og forståelsesfulle sykepleiere der med enorm erfaring som dere kan snakke med, Kahn er ikke der pga sin evne til kontakt m mennesker... ;)

Gjest Trulte med to små

Det skal forresten også sies at jeg har ikke bare gode erfaringer med Porsgrunn heller, men det gikk seg til etterhvert.

Jeg har hatt mange svakt positive tester siden januar i år og det har endt negativt nesten før det fikk begynt. Det jeg ble skuffet over var at ei av sykepleierene sa at hun trodde ikke legene ville bry seg om de positive testene når jeg testet så tidlig...

Jeg lurte jo selvsagt på om jeg trengte noe mer utredning eller noe siden jeg opplevde 3 ganger at testene slo ut, men ikke endte med graviditet.

Følte meg som en hysterisk masekråke da, men følte hun kunne ha møtt meg med litt mere forståelse...

Jg har hatt Mette friberg og kahn og liker kahn bedre da han gir mer info enn hun gjør. Liker ik når man bare går rundt grøten smiler og er blid. Man må si ting som de er og det føler jeg han er bedre til enn hun. Men han er jo litt rar da selvfølgelig. Har hatt innsett m han så han gjør alt der han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...