Gå til innhold

Langt hår og over 40

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at jeg beholder det lange håret mitt selv om jeg ikke er så ung lenger. Håret rekker meg til livet og har litt sølv (grått om du vil være negativ) i seg. Jeg liker det, men ser jo ingen andre på min alder med så langt hår.

Er det veldig sært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sært! Bare behold det lange håret så lenge du vil, du! :)

Skrevet

Det er jo ingenting annet enn nydelig med langt hår på kvinner, samme hvilken alder :)

Smaker er som baken, men personlig synes jeg få kvinner kler kort hår.

Og mulig det er litt sært, men er ikke det bare positivt da? ;)

Skrevet

Ikke sært. Behold håret ditt. Heller langt hår med en fin frisyre enn skikkelig kort koneklipp.. :P

men håret må være velstelt når det er langt da. Friskt og fint.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du vil beholde det lange håret ditt, og dømmer seg ikke for det. Men jeg hørte på Trinny og Susannah at når man blir eldre 30+ så begynner tyngdekraften å virke inn, også på ansiktet. Langt hår vil få ansiktet til å se enda mer "dradd" ut enn det er.

Jeg vet om en dame som hadde langt, grått og tykt hår, og hun var veldig pen med det.

Jeg vet om en annen, som er 32 år, med tynt, hvitbleka hår, og det er harry og kjempestygt!

Skrevet

Langt hår til livet er ikke fint hvis ikke det er velstelt.

Skrevet

Behold det! Jeg skal ha langt hår frem til håret begynner å bli så pistrete og tjafsete at det ikke er pent lengre. (Er bare 27 nå så er jo en mulighet at det skjer før jeg fyller 40, men håper ikke det..)

Litt rart egentlig, at så mange klipper seg kort når de har passert en viss alder.

Skrevet

Hva trives du selv med? Det er jo ingen regel at kvinner over 40 må få "konesveis" (så du ikke Valens sketsj om nettopp dette, at damer når de fyller 40 blir kidnappet og må klippe håret?). Hvis du trives, beholder du håret. Det er stort sett damer som mener damer skal klippe seg. Spør du menn, tror jeg sikkert 8 av 10 vil at kjæresten ska ha langt hår.

Skrevet

Langt hår til livet er ikke fint hvis ikke det er velstelt.

Det gjelder jo om man er 17 eller 47..

Skrevet

Jeg kjenner ei på over 50 som har langt, blondt hår (egentlig grått). Hun er skikkelig fresk og sporty og ser kjempebra ut.

Skrevet

Du gjør akkurat hva du vil med håret ditt:-)

Men det jeg selv opplevde var at jeg kledde kortere hår bedre, da jeg bikket 40. Det er vel noe med at man ikke lenger er så spenstig i ansiktet og halsen.

Skrevet

Og ta et bildesøk på Mimi Kirk. Dama er over 70!!!

Skrevet

Jeg menert at det å eldres ikke betyr at en automatisk skal klippe seg kort.

Kommer selv til å lengde på håret til jeg havner i grava.

Men, det er forskjellige frisyrer på langt hår også.

Langt hår til rompa er sjeldent fint, spesielt hvis en begynner å trekke på årene og det er grålig. For meg skriker det desperasjon etter å holde på ungdommen og ikke innse at en forandrer seg.

å ha det et et lite stykke nedenfor skuldrene derimot er fint så lenge en holder det friskt og ikke bare drar det i en stram strikk.

Skrevet

Og ta et bildesøk på Mimi Kirk. Dama er over 70!!!

Men hun hadde ikke hår ned til livet, det var langt, men klippet opp i kledlige etasjer.

Dessuten holdt hun seg utrolig godt, er ikke bare håret som en bør legge merke til der. Hun er ikke regelen, men untaket.

Skrevet

Herre min! Kjør på du:) Er mange forskjellige synspunkter her, til og med noen som baserer seg på hva en eller annen har sakt på tv?! Som OM det har noe å si. I år sier moteverden at klær skal være laksefarga eller ferskenrosa istedenfor røde og dessuten er det kremfarger som gjelder! Vet du hva?! Det driter jeg i! Det ser etter min smak helt jævlig ut, så selv om det er "in" gidder jeg da ikke å træ det på meg. Det samme er det med hårsveiser. Mange forskjellige meninger om åssen ting "skal" være ut i fra ansiktsform og tro det eller ei i enkelte blader faktisk årstid??! Helt tullete...

Spar på det lange håret ditt så lenge du vil og så lenge du liker det. Føler du deg vel med langt hår ser du antagelig helt fantastisk ut med det også!

Skrevet

Min erfaring er at mennesker ser best ut når de har en stil de trives med, og føler seg bra i. Jeg har sett damer på 70 med langt hår, og jenter på 18 med skin - de er like feminine og flotte.

Det jeg synes er mindre fint, er når damer styles opp og pyntes til det ugjenkjennelige, og du kan nærmest lukte hvor ubekvemme de er med det hele (tenker typiske bli-nyprogrammer på tv/magasiner osv). Det er ikke alltid jeg synes forvandlingen er like heldig, når trauste jenter plasseres i tøy og sko de overhode har forutsetninger for å "bære".

Noe som er påtakelig jeg har lagt merke til, er at utrolig mange damer på 50+, har en tendens til å bli likere og likere hverandre. Jeg pendler, og ser hele pendlergjenger av kollegaer som ser nesten helt like ut. Alle har de "kort, sporty sveis" - farget i gyllebrunt med striper eller blondt. De bruker jeans for modne damer, med noe "spekt mønster/dingeldangel" på rumpa, mønstrede bluser, korte ola/skinnjakker og for ikke å glemme, et friskt skjerf i halsen.....

Nei, takke meg til varianter av hele kvinneligheten. Kvinner som tør være seg selv, i alle aldre. Så lenge de er rene og steller seg pent, vil selvsikkerheten gjenspeile den indre skjønnheten. Det være seg med langt eller kort hår :-)

Skrevet

Ikke sært, men ville kanskje klippet litt av det og evt skrådd litt på siden. Det kan jo fremdeles være langt :)

Synes ikke veldig langt hår til livet er fint på noen, uansett alder ;)

Er selv 37 og har stripet langt hår som er litt oppklipt, så det ikke blir så tungt. Synes langt hår er finest og kommer til å ha det lenge!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

jeg synes det er sært at ca 90% av dem som fyller 40 automatisk klipper håret kort. Det er overhode ikke pent på alle, og ikke alle ser penere ut med det. Så behold håret! Kanskje lage noen striper eller tøff farge på det, men for all del ikke klipp bare fordi du er 40!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

*yngre skulle det stå, ikke penere :D

Skrevet

La håret ditt være langt om du trives best med det. Kom på en ting nå, er ei bestemor som pleier og hente en unge i barnehagen. Hun er nok 50-60 år, og har langt hår, kjempefint!

Skrevet

Hva trives du selv med? Det er jo ingen regel at kvinner over 40 må få "konesveis" (så du ikke Valens sketsj om nettopp dette, at damer når de fyller 40 blir kidnappet og må klippe håret?). Hvis du trives, beholder du håret. Det er stort sett damer som mener damer skal klippe seg. Spør du menn, tror jeg sikkert 8 av 10 vil at kjæresten ska ha langt hår.

Sant sant!

Mannen synes ikke det er så mange jenter som kler kort hår og jeg vet han ville bli lei seg om jeg kom hjem med kort hår.

(er ikke hi)

Skrevet

Kort hår på kvinner er gresselig stygt, så det må du ikke finne på :D

Jeg hadde tatt av litt på lengden for å få det litt lengre opp på ryggen, og klippet det opp foran, for eksempel fra haken og gradert nedover. Det er fint med en litt mer luftig frisyre enn med langt, tungt hår som bare henger rett ned, spesielt når man er "eldre".

Jeg er 34 år og kommer aldri til å klippe det kort! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...