Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Kommer jo litt ann på hvor du skal ha/har forsikring også, er ikke alle som opererer med det samme
magpie Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 vet bare etter egen erfaring, at det er nesten ingeting som skal til..jeg fikk avslag pga plager med mage som legen ikke helt klarte å finne ut av. Ikke snakk om noe alvorlig, viste seg seinere å være reflux. Har ikke kommet så langt som å søke på nytt så vet ikke om jeg kan få det med diagnosen (refluxen altså).
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 vet bare etter egen erfaring, at det er nesten ingeting som skal til..jeg fikk avslag pga plager med mage som legen ikke helt klarte å finne ut av. Ikke snakk om noe alvorlig, viste seg seinere å være reflux. Har ikke kommet så langt som å søke på nytt så vet ikke om jeg kan få det med diagnosen (refluxen altså). Det får du hvertfall hos If, men der er forsikringer generelt dyre..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Tenkte mer på ADHD, astma og slike alminnelige sykdommer
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fikk avslag på uføreforsikring siden jeg har ulcerøs kolitt
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Kroniske sykdommer i det hele tatt gjør det vanskelig å få slike forsikringer.. Mannen min har epilepsi og er blitt operert for dette.. På tross av operasjon og at han nå regnes som frisk av legene og har gått to år uten anfall eller utslag på epileptisk aktivitet på eeg så var det et h... å få livsforsikring.. Uføreforsikring har vi ikke giddet å prøve oss på, han har uansett en slik felles forsikring via jobben...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Nettopp derfor er det viktig å skaffe seg slike forsikringer som barn eller ungdom, så er man allerede forsikret når den kroniske sykdommen inntrer..!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fikk uføreforsikring men det var dyr. Det var fordi jeg har migrene. Har hatt det siden jeg var ungdom, men har aldri hatt en fraværsdag fra jobb grunnet migrenen. Jeg går på faste medisiner hver dag, som holder migrenen i sjakk. Men de frykter vel at jeg skal bli ufør av denne migrenen en dag da, og skal ha meg til å betale dyre dommer for dette nå.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fikk avslag på uføreforsikring fordi jeg var sykmeldt for bekkenplager i forbindelse med svangerskap. Men etterpå var det ikke noe problem.
Kamomille Skrevet 9. mai 2012 #11 Skrevet 9. mai 2012 Alt av kroniske sykdommer gir høyere forsikringspremie. Dersom du i tillegg har fravær fra jobb pgs kronisk sykdom, så kan det være grunn til avslag. Forsikringsselskaper innhenter alltid fraværshistorikk og diagnoseoversikt fra NAV.......
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fikk avslag fordi jeg hadde vært sykemeldt over to perioder året før, først som følge av dødsfall i nær familie og senere av en annen årsak. Vet jeg ville ha fått uføreforsikring om jeg hadde søkt på ny året etter, men kom aldri så langt. Har dødsfallskapital og kritisk sykdom. Og senere ble jeg uføreforsikret gjennom jobb. Håper uansett jeg aldri vil få bruk for forsikringen . Man kan fint få foreløpig avslag på grunn av sykemeldinger for nært i tid, eller få reservasjoner mot f.eks. lidelser/ sykdommer i bestemte kroppsdeler- i det siste tilfellet er man forsikret mot alle andre årsaker til uførhet.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 Alt av kroniske sykdommer gir høyere forsikringspremie. Dersom du i tillegg har fravær fra jobb pgs kronisk sykdom, så kan det være grunn til avslag. Forsikringsselskaper innhenter alltid fraværshistorikk og diagnoseoversikt fra NAV....... Hva mener du med fraværshistorikk? Mange kan ha hatt mye egenmeldt fravær fra jobb, men forsikringsselskaper har kun lov til å innhente informasjon om sykemeldinger og konsultasjoner hos lege/ sykehus. Når man søker om en forsikring, innhentes det ikke opplysninger fra NAV om verken sykemeldinger eller diagnoser, men journalutskrift og fra legen eller sykehuset direkte.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 Ofte kan du også få en helt vanlig livsforsikring eller uføreforsikring, men med en sykdom som unntak om denne er kjent hos deg. Altså har du ryggproblemer kan du få uføreforsikring som vil dekke deg i alle andre tilfeller enn ryggproblemer osv.
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 9. mai 2012 #15 Skrevet 9. mai 2012 Når man søker om en forsikring, innhentes det ikke opplysninger fra NAV om verken sykemeldinger eller diagnoser, men journalutskrift og fra legen eller sykehuset direkte. Eh, jeg jobber i NAV og har flere ganger skrevet ut oversikt over sykmeldingsperioder og diagnoser som forsikringsselskapene etterspør. De må selvfølgelig ha samtykke fra den det gjelder for å gjøre det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå