Glaimagen Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Hei! vi skal til syden i august og da er lilliguttn 7 mndr! Hva skal man ta me seg av utstyr? Da tenker jeg spesielt på store ting som bilstol og vogn:) hva er nødvendig å ta me? Har en svær emmajunga duoedge vogn, ser ikke helt for meg at den blir å være så praktisk i mallorca!! Haha.. Noen som vet om en anna billig vogn som er reisevennlig? Og seng, hvordan gjør man d? Puh.. Mye spm...er veldig fersk mor.. hehe..
Gjest peacock Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Følger denne, jeg! Reiser du med reiseselskap? Da kan du kanskje leie en babypakke... Vi reiser til mallorca i juni. Skal ha med barnevognen (bugaboo) og bleier og masse solskjerming til mini (soldrakt, solkrem, bilvindueskjem, parasol/uv-beskyttelse til barnevognen). De som eier leiligheten vi har leid har alt av babyutstyr siden de har barn selv, så tror vi får lånt det meste av stoler, leker og annet. MEN: Har forstått det slik at man ikke bør sende bilsete med fly siden de kaster rundt med baggasjen, og at dette kan være like ille for setet som en kollisjon. Er det noen som vet om de bilseter man leier på mallorca er sikre nok (babysete)?
Zana123 Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 (endret) Undersøk med hotellet om de har seng. Vi kom nettopp hjem fra Kypros med 9 mnd gammel baby, og valgte hotell som hadde barnesenger og barnestoler. Vi hadde med vognen vår, har simo combi så den er stor. Vi har kjøpt prampack og selv om det ikke er helt lov pakket vi bleier og sånt oppi den sammen med vogna, og det sparer man en del bagasje plass på. (prampack er ganske dyrt å kjøpe, men vet at de leier ut flere steder) Jeg har en gutt som ikke liker å sove noe annet sted enn i vognen sin, så jeg turde ikke reise uten, og var veldig glad jeg hadde den med! Ellers har jeg en pakkeliste som er svært lang, men kommer til å bruke samme liste når vi reiser på tur igjen i august. Legger den med så kan du jo se og sammenlikne med hva du har tenkt på! Pakkeliste Diverse: · Vogn med, sommerpose, helsetepper, regntrekk, myggnetting, parasoll · Bleier, natt (14), dag (hel pakke+), badebleier (helpakke), mesoft x 2 · Smekker (alle) · Kluter (14/alle) · Gulpekluter (mange) · Nesedråper · Sinksalve · Termometer · Neglsaks · Paracet · Solkrem · Klorheksidin · Sterile kompresser · Brulidin · Plasterteip · Nesedråper · Badedrakt og UV drakt · Solbriller · Solhatter · Bamse og skinn til senga (dyne om ikke med på flyet) · Stelleteppe · Babycall og lader · Leker · Nattabøker · Tannbørste · Bæsjeposer (bruker hundepose til bæsjebleier for å forhindre lukt) Mat: · Tre pakker grøt · 4 middagsglass (viste seg å være bra med babymat i alle butikkene der vi bodde, så tar ikke emd så mye neste tur) · 8 porsjoner fruktmos · Leverpostei x 2 · Melkepulver · Skjeer · Flasker · Beholdere til melkepulver på tur · Skåler · Saftbokser Klær: · Bodyer (korte og lange armer) · Korbuksebody · Pysj (bomull og en ull) · Bukser (tynne og en tykk til turen hjem) · Kortbukse · Sokker (antiskli og nattasokker) · Gensere/tynne jakker · T-skjorte · To tynne luer + solhatter Reisen · Grøt porsjon i beger huske skje · En porsjon fruktmos og skje · Melkepulver · Termos · Flasker (2?) · Smekker · Ekstra bukse og body · Gulpekluter · Mesoft · Stelleteppe · Ekstra bleier (10?) · Våtservietter · Bøker · Leker · Teppe/dyne · Smokk · Nesedråper · Bæresjal · Bæsjeposer God tur! Endret 9. mai 2012 av Zana123
Glaimagen Skrevet 10. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2012 Vi reise me apollo:) Kjempe flotte svar, tusen takk :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå