mammalykke-til2 Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Jeg skal til modningsakupunktur idag. Noen der ute med erfaringer fra dette? Hjalp det? Kan det fremskynde fødsel? hvor lenge etter fødte dere?
Briskeby Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fikk modningsakupunktur for 24 timer siden på Rikshospitalet,og her skjer det i alle fall skuffende lite... Men nå skal det sies at jeg selv ikke hadde noe særlig tro på det -og det hjelper vel ikke akkurat;-) Lykke til!
Gjøkeredet③ Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Vet ikke om det fremskynder fødselen, men det skal styrke livmoren slik at den jobber bedre under og etter fødsel og at åpningsfesten skal bli mer effektiv. Jeg fikk akupunktur i noen uker før jeg skulle ha nummer 2 ( hadde ks med første) Han kom 5 dager før termin og gikk fra 1 cm til full åpning på 45 minutter. Så det hadde grei effekt for meg ihvertfall.
mammalykke-til2 Skrevet 9. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2012 Hmm.. hadde håpet det også kunne hjulpet til å starte fødselen jeg.. men at det blir kortere og lettere fødsel er klart et poeng
Kaktus_86 Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Jeg tok min første modningsakupuntur i går. Meningen er vel ikke å fremskynde fødsel, men å sette fart på modningen. Virker som mange har hatt god effekt av det mtp at fødsel har blitt lettere og går raskere når det først starter. Det finnes også igangsettende akupunktur, men det har jeg hørt litt mindre positivt om.
magedans Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har tatt modningsakk med mine to første og hatt veldig lett åpningstid. Førstemann var på 7 cm og neste på 8 cm åpning da jeg kom inn på sykehuset. Da hadde jeg knapt hatt vondt, kun lett mensmurring. Det skal absolutt tilføyes at både rier og smerter tok seg voldsomt opp De såkalte etterriene kjente jeg ikke til med noen av dem, og tilskriver akkupunktur noe av æren for det. Nå prøver jeg igjen, iflg min nye jordmor kan kombi stripping/akk være med på å sette igang fødsel og jeg er postitiv til alt selv om det er 17 dager til termin. Jeg er SUPERKLAR!
Mamma til to guttegull Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Modningsakupunktur setter ikke igang fødsel, men modnet. Jordmødrene jeg har pratet med sier at de kjenner på livmormunnen at du har fått akupunktur -> den er myk som smør ...
Gjest -ia- Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Titter inn fra 2 trimester her. Har god erfaring med akupunktur fra før for andre plager. Men NÅR skal man begynne med modningsakupunktur, og hvor mange behandlinger kreves?
magedans Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Mener det er i uke 37 og jeg har pleid å ha 5-6 behandlinger...det man rekker før fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå