Gå til innhold

Hvilke tall Fikk dere på duotesten?

sologsommer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk veldig gode tall. Risikoen for Downs falt fra ca 1:100 til såvidt under 1:2000. De andre mer sjeldne syndromene falt jo mye mer selvfølgelig. De tar utgangspunktet i den alderen du har, der ligger det en bestemt risiko, f.eks. 100 når du er 40.

Så ser de på nakkefoldscanningen og blodprøvene tilsammen.

Ta blodprøver i morgen, så er det forhåpentligvis klare til du skal ta selve ultralyden så får du et svar.

Får dere"høy" risiko så blir det tilbud om fostervannsprøve. Men husk at disse tallene er stort sett lavere enn den "naturlige" risikoen som vi modne mødre har fra naturens side. Har du 1:250 % sjanse så får du et tilbud.

Uansett så går det som oftest bra,husk det!

Jeg er 39 og 40 ved fødsel, hadde i utgangspunktet en risiko for Downs på 1:100 (litt lavere) pga alder.

Etter testen var det 1:2413 på Downs, Trisomy 18 1:28477 og Trisomy 13 1:48878.

Det er primært Downs som øker veldig mht alder, de to andre mer sjeldne syndromene har en jevnere kurve og skyter først i været når man er mange og førti 40.

Lykke til!!

Mine tall ble betraktelig bedre ifht utgangspunktet og forholder meg fornøyd til det..:-)

Tror det er store individuelle forskjeller om vi er f.eks 38 eller 41, ettersom risiko tallene stiger for hvert år rundt denne aldersgruppen, så det blir ikke riktig å sammenligne tallene vi får. Jeg synes iallefall det blir unødig spekulativt i negativ retning ;-)

• 2 måneder senere...

Annonse

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...