Gå til innhold

hvordan rer dere opp senga deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på har dere sengeteppe på eller bare rer dere opp dynene.

jeg lurer litt på hvordan sengene dere ser ut når senga er red opp.

grunnen til det er at jeg driver å kjøper inn en del til soverommet. ønsker å freche det opp litt.

trenger ideer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rer ikke opp senga, med god samvittighet. Midden elsker oppredde senger. Men rer opp gjesterom når det kommer gjester, har arvet nydelige heklede sengtepper som jeg bruker, og pynter med puter som matcher :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Rer heller ikke opp senga

Skrevet

Jeg er kjempesløv på å re opp senga, men gjør det hvis vi får gjester som det er en viss sjans for at vil se sengene våre.

Sengeteppe bruker vi sjelden, men vi har det.

Skrevet

Jeg strekker lakenet og bretter dyna ned (så den ligger dobbelt med den evt svette siden ut). Da får jeg luftet både madrass og dyne og unngår forhåpentligvis midd...

Skrevet

Rer ikke opp sengen.

Skrevet

Jeg rer heller ikke senga pga midden. Men er det opphold så henger jeg dyna ut på verandaen :)

Skrevet

Setter alltid ut dyna til lufting i vinduet, hverdag. Utenom når det regner da bare rister jeg den i vinduet og bretter den dobbelt helt nede ved senga. Da får madrassen luft også . Sengeteppe tar jeg over når jeg får besøk.

Skrevet

Rer heller ikke sengen. Hver morgen strekker jeg ut lakenet. Bretter dynen nede ved foten av sengen og la madrassen lufte. Får jeg besøk så brer jeg bare dynen over sengen. Bruker ikke noe sengetepper eller puter for å pynte. Gidder ikke.

Skrevet

Reier ikkje senga, skal jo likevel rote den til neste gang eg kjem innom ;)

Skrevet

Ikke :-)

Skrevet

Vi har dobbeldyne og vi bretter den slik at den ligger nederst i senga og får lufte ut pga midd som andre her beskriver :)

Gjør det samme hos barna.

Skrevet

prøver å re opp hver dag og legge sengeteppe på..... har katt som elsker ligge der på dagen og en hund som snik ligger der når hun er aleine så prøver unga mest mulig hår:P

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

vår seng ser ut som en slagmark hele tiden, dels pga midden og dels pga latskap, og det er greit, for den døra er alltid lukket uansett! Ungene sine senger rer jeg opp og slenger over et teppe, fordi de dørene ofte er åpne, og da kan kattene fnne på å hoppe oppi senga. Skifter på sengene hver uke da, og støvsuger madrasser ca annenhver, så da tenker jeg at middplagen ikke blir gigantisk uansett!

Skrevet

Som mange andre her rer jeg ikke opp senga med god samvittighet pga. midden. Kjekt at det for en gangs skyld lønner seg å være litt lat. ;)

Skrevet

Rer den ikke opp, men gjør det vi kaller å "slå opp" senga. Dvs bretter dynene dobbelt i beinenden som mange andre over her sier.

Skrevet

så mange late mammaer her, liksom på grunn av midden jaaa. Latskap heter det, og den er mye farligere enn midden dere er så redd for.

Skrevet

hi her.

har bestemt meg for å ha sengeteppe med oppredde dyner under. også noen pynte puter oppå. også kjøpt nye sengetøy, litt freche farger,.

vurderte mer men fant ut at dette holder for nå.

vi har 3 katter og prøver å unngå dem på madrassen vår.

barna har skal få pledd å ha over dyna si så di ikke får katt under dyna.

er glad i interiør og syns senga bør se bra ut.

vi lufter dynene hver dag også men ikke lenge av gangen.

bytter sengetøy 1-2 ganger i uka. det pga katter som tar med deg mye inn.

Skrevet

så mange late mammaer her, liksom på grunn av midden jaaa. Latskap heter det, og den er mye farligere enn midden dere er så redd for.

Tydligvis at du ikke leste om det for noen uker siden. Det er ikke anbefalt å re sengen etter å ha sovet om natten, fordi du svetter mye om natten og det skaper bra miljø for midd hvis du ikke lufter om morgen. Det beste er å lufte ut om morgen. Enten ved å re dynen nede ved enden av sengen eller lufte ute.

Men...tro hva du vil :)

Jeg rer heller ikke sengen om morgen. Bretter dynen ned ved enden av sengen og strekker ut madrassen godt.

Skrevet

Ja det er jo det jeg sier. At dere kun er late, det beviste du selv igjen. Er du redd for midd kan du jo sette dyna ut på varandaen, det er det beste. Selv om dyna ligger i en rote haug så blir det jo midd under der senga er, men det er bedre på de områdene der det ikke er dyne over, for da får det luft. Så er du sååå redd for midd setter du ut dyna på verandaen, retter ut lakenet, og støvsuger senga.

Skrevet

Ja det er jo det jeg sier. At dere kun er late, det beviste du selv igjen. Er du redd for midd kan du jo sette dyna ut på varandaen, det er det beste. Selv om dyna ligger i en rote haug så blir det jo midd under der senga er, men det er bedre på de områdene der det ikke er dyne over, for da får det luft. Så er du sååå redd for midd setter du ut dyna på verandaen, retter ut lakenet, og støvsuger senga.

Ja, det beste er å gjøre alt det du ramser opp. Men fremdeles så er det bedre å lufte ut madrassen enn å rer sengen.

Skrevet

Jeg strekker lakenet og bretter dyna ned (så den ligger dobbelt med den evt svette siden ut). Da får jeg luftet både madrass og dyne og unngår forhåpentligvis midd...

Gjør helt likt ;)

+ at jeg har vinduet på gløtt hele døgnet hele året.

Skrevet

Oi, skal dette være et forsøk på å provoserer?

Jeg rer ikke sengen jeg heller. Har ikke gjort det siden jeg var liten og mamma tvang meg til det.

Skrevet

Provosere??? Nei på ingen måte, ville derimot bare si min mening.

Ble du provosert siden du spurte? Om du ble det: Det skjønner jeg godt , late mennesker blir ofte provosert, i stede for å tenke at du også burde gjøre det. Pass deg, for nå kommer midden å taaaar deg!!!

Skrevet

Provosere??? Nei på ingen måte, ville derimot bare si min mening.

Ble du provosert siden du spurte? Om du ble det: Det skjønner jeg godt , late mennesker blir ofte provosert, i stede for å tenke at du også burde gjøre det. Pass deg, for nå kommer midden å taaaar deg!!!

Om jeg blir provosert? hehehe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...