Gå til innhold

"tak" i livmorområdet?

Anbefalte innlegg

Dagens nye symptom er uregelmessige "tak" i livmorområdet, og jeg liker det ikke. Iallefall ikke før jeg får noen betryggende ord fra noen snille damer ;) Det er ikke vondt, slipper fort taket. Men det er helt klart der livmora er, ikke sånne ligamenstrekk som jeg får mer til siden. Hva er det? Er det normalt? Er for tiden sliten, kan det ha med stress å gjøre? Jeg er i min 14. uke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143935232-tak-i-livmoromr%C3%A5det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kansje kynnere. de kan begynne å kjennes fra uke 12 fortalte jordmor meg. å de kommer jo når en stresser eller er sliten og slik. er 15 uker og har kjent kynnere i et par uker. kommer som et ubehag nederste del av magen/livmorområde.

kynnere så tidlig altså? er det ok? Burde jeg roe ned jeg da? Strever litt med krevende full jobb her, rett i horisontalen når jeg kommer hjem og til neste dag. Jeg skal til jordmor om en uke..kan jeg vente til dess så lenge det ikke er smerter eller burde jeg bestille time hos legen? Tusen takk for svar, begge to!

det er livmora som trener til fødsel. så det skal jo vare ufarlig. men det er jo å et tegn på at en skal stresse ned også. men tror du kan vente til du skal til jormora. men vist du syns jobben blir for mye kan du oppsøke legen. men jordmor kan også ordne tilretteleggingspapirer til jobben.

Annonse

takk, igjen :) jeg tror jeg skal høre på kroppen min og ta det mer med ro. Er det forresten noen av dere som vet hvor jeg kan kjenne etter livmor nå som jeg er 13+4? Jeg har prøvd å kjenne litt men blir redd for å trykke for hardt. Kjenner en kant mellom navel og skambeinet der det blir hardere enn over.. men kjenner ikke noe avgrensa hardt noe liksom. Hvor stor er livmor nå? Når jeg får slike tak i magen er det heller ikke noe som buler ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...