Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal snart igang med nytt søskenforsøk IVF på CFC. Håper det skjer i begynnelsen av juni. Dette blir mitt femte/sjette IVF forsøk totalt. Litt avhengig av hvordan vi teller. Jeg har brukt gonal-f hver gang. Ingen bivirkninger. Jeg får ut fem-seks egg stort sett. To-tre gode. Har testet positivt tre ganger foruten den gangen jeg ble gravid med sønnen min. Men endt i MA.

Siden dette er mitt absolutt siste forsøk ba jeg legene på cfc tenke på om det var noe vi kunne gjøre annerledes denne gangen. De foreslår at jeg skal bytte ut gonal-f med menopur. Jeg fikk ikke noen begrunnelse for hvorfor de vil skifte ut gonal-f. Noen her inne som har gjort et slikt bytte og fått ut flere/bedre egg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143935212-menopur-vs-gonal-f/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha det også. Har to ganger gått på gonal-f og fikk veldig gode 10 egg ut, 7 befrukta hver gang. Men etter opptininga var det ikke mange som overlevde (ved frys altså).

Legen sa noe sånt at det kan hjelpe på kvaliteten av eggene. Men jeg tror at det er mere med å bare prøve noe anna for å sjå hvordan kroppen reagerer. Jeg tror at det kan jo ikke bli verre, ihvertfall prøver å tenke sånn ;)

Takk for svar begge to : )

dincene: testet du positivt på noen av forsøkene med gonal-f?

charnelle: sa legen noe om at Menopur kunne hjelpe på eggkvaliteten eller på prosessen for å bli gravid etter innsett?

Ja, det var legen som mente Menopur ville kunne gi bedre kvalitet på eggene. Merket at det var en helt annen "svung" over eggene denne gangen. For meg ble jo antallet det samme. Legen lot det gå et par dager ekstra for å heller ha noen overmodne egg. Det var helt merkelig, hadde kun ett egg på den ene siden og 8 egg på den andre siden. Uttaket var også vondere enn første gangen, denne gangen lå de siste tre eggene litt klønete til og legen var nære med å gi opp. Disse var superfine i størrelsen. Jeg sa hun bare måtte kjøre på uansett hvor vondt det var. Har en følelse kanskje gullegget lå der :-)

Har hatt 2 ferskforsøk og 2 gjennomførte frys (dei siste 3 fryseforsøk i år ble avbrutt, på grunn av masse - progesteron som jeg skulle trappe ned før jeg kunne starte på nytt; så follikel og til slutt ingen av dei siste 3 egga overlevde opptininga). Nå har jeg 3 mån pause før jeg skal i gang med det siste offentlige ferskforsøket.

Ble gravid på det første fryseforsøket men hadde en SA i uke 5+. Jeg hadde fin hcg stigning etter bloprøver å dømme.

Så var det kjemisk ved det 2 ferskforsøket, men en kjemisk graviditet er ikke noe uvanlig i ass.befruktning, siden egget blir jo plassert i livmora og da skal det mye til at det ikke skal være borti slimhinna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...