Swopie87-StoreSøs+LilleSøs Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Sliter litt med og få lillemor, på litt over 3 mnd, til og sove på dagtid. Det er ofte en kamp, der hun må strykes på ryggen, ligge på magen, passe på at smokken ikke detter ut, ha koseklut inntil ansiktet osv.. Hun smågråter seg som oftest i søvn. Hun sovner ikke på ryggen, da blir det bare hyling/grining, og når jeg titter til henne da, så bare smiler hun (selv om hun er super trøtt). Hun sovner på ryggen og sovner fort som regel hvis jeg går tur med vogna.. Noen forslag til hvordan jeg lettere kan få henne til og sove på dagtid? Når hun skal sove for natta går som en drøm. Da legger vi henne bare rett i sin egen seng, på ryggen, etter mat og kveldsstell. Da ligger hun ofte og små prater litt og lager go lyder, og sovner etterhvert. Skriker aldri når hun skal sove på natterstid... Sover igjennom natta fra rundt kl.22 til 06, og jeg våkner da at hun bare lager go lyder og ligger og skravler.
Pix Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Jeg ville bare lagt henne i vogn ute og lært henne eventuelt litt etter litt å sovne selv. Altså rugge mindre og mindre før hun sovner. Vi prøvde vogge, seng osv inne men alltid en kamp! Vogna er best her:)
AHENG Skrevet 13. mai 2012 #3 Skrevet 13. mai 2012 Akkurat sånn er det med min gutt på 3,5 mnd også. Han legges ca 7 på kvelden og det er ikke noe problem. Men soving på dagen er nærmest ikke eksisterende, blir så frustrert. Han er jo så tretten klarer ikke sove. Og når han endelig sovner sover han i. 15-30 min.... Når vi griller er det ikke noe problem, da sover han. Han klarer ikke suge på smokken ordentlig så den detter ut HELE tiden og da er det krise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå