Supersnusken Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Før likte Vesla på 11 mnd å bade , hun plasket og lo og alt var bare gøy. For flere måneder siden snudde dette, husker ikke helt når og hvordan, men resultatet er i alle fall at jeg nå gruer meg skikkelig til hvert bad.. Vasking ellers er også grusomt. Hun bare gråter og kjemper i mot. I badet forsøker hun å reise seg opp og komme ut hele tiden, så må holdes hele tiden. Prøver å leke å gjøre det gøy, men lykkes ikke akkurat... å vaske håret er nesten umulig, bare gråter og ser fortvilet og redd ut.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre m dette! Vi som skal til Syden snart, har sett for meg hvordan vi skal kose oss i barnebassenget, virker lite sannsynlig akkurat nå :-( Noen som har noen tips?
to tettitett Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Hadde det samme her... Skjedde fordi han hadde endel sår pga kløe på eksem, gjorde sikkert vondt, og nektet i lang tid... Vi tvang det aldri gjennom, badet sammen med han når han var klar til det og droppet hårvasken... Lekte og plasket mye! Såpebobler er alltid gøy å blåse i badekaret:-) Håper det ordner seg snart:-) hun kommer sikkert til å bade når hun ser alle andre barna i bassenget gjøre det:-)
Studine mevik Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Fyller du vann i badekar eller balje på forhånd? Jeg tenker at du kan prøve å la henne leke med dusjhode, ha lite vanntrykk sånn at det ikke spruter over alt og la henne bli vant med vannet. Hvis det er selve vannet hun ikke liker så kan du også blande opp vann i oppvaskkummen og la henne skylle ting nedi der eller leke med noen leker i vannet. Da får hun oppleve at vann er gøy uten at hun blir plassert i et badekar med vann rundt seg Dusje sammen kan også være en lur idé
lillenims Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Skumbad og fargebad var en hit her. Og leke med dusjen.
81-Mamma<3<3 Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Jeg sitter på en krakk i dusjen med vesla på fanget. Har bare halvt trykk på vannet. Da får hun stødig kropskontakt hele tiden. Spennende å se og ta på strålen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå