mie75 Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Hvordan er det med det, går man det billigere når man er gravid?
mie75 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 8. mai 2012 Gikk litt fort der;) mente selvfølgelig tannlegebehandling
Tutla Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Tror ikke man får det billigere, men jeg lurer egentlig på om man kan gå til tannlegen når man er gravid. Jeg har veldig vondt i en visdomstann og skulle vel egentlig bare trukket den, men kan jeg det når jeg er gravid??
mie75 Skrevet 8. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2012 Jo, jeg trakk visdomstann sist jeg var gravid iallefall.. men det er 9 år siden . Mulig det har blitt forandringer siden da:)
Bittelura Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Har hørt at man skal gå til tannlegen når man er gravid... Men gi beskjed om at du er gravid, og at man tar forholdsregler i forhold til røntgen? (evt dropper den før uke 13?) Har også hørt at lokalbedøvelse går bra når man er gravid (et eller annet sted..) (ikke heng meg om jeg tar feil...)
Fruen i huset Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har tatt bedøvelse og boret et hull mens jeg var gravid nå. Tannlegen sa det var helt ufarlig Er ikke noe billigere, nei..
Mamma til tre gutter Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 eg sleit med ei visdomsjeksel forgje uke, men betennelse rundt og under hele tannkjøttet.. fikk da noken sprøyter innunder tanna ( var jævlig vondt) men det gikk fint.. var noe antibiotika liknende greier som han sprøyta under.. men fekk et eller annet for smertene før men som ikkje hjalp og dette gikk helt fint..
Aliniane Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har også vært hos tannlegen og fikset et hull. Ingen fare med det sa han. Men han tok ikke bilder når han absolutt ikke måtte. Men ingen fare med lokalbedøvelse.
Tutla Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Da tror jeg jammen at jeg ringer i morgen! Betennelse i tannkjøttet mellom visdomstanna og den ved siden - blottet tannhals på visdomstannen og ofte små tannbyller som jeg har drevet egenbehandling på. Men nå verker det hele tiden og min bestemor som var tannpleier i sin tid mente jeg måtte få gjort noe snarest før det ble så mye betennelse rundt tanna at de ikke kunne gjøre noe før jeg hadde gått på antibiotika.
LilleVilje Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har vært hos tannlegen i dag og trukket en visdomstann der det hadde blitt betennelse på samme måte som du beskriver Det gikk kjempefint, ingenting å bekymre seg over! Man skal gå til tannlegen når man er gravid, for tannkjøttet blir så sårbart for betennelser og sykdom, så det er greit å sjekke uansett. Tannlegen min sa at de gjør minst mulig inngrep når man er gravid, men når det er betennelser eller andre ting som er såpass vonde, er det bedre å få det ut. Ellers blir det jo antibiotikakurer og enda vondere før man kan ta det ut... Lykke til!
MammaTilToTette + spire Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har vært hos tannlegen i dette svangerskapet. Borra 3 hull, fikk spesialbedøvelse og tok ikke røntgen. Bare si fra til tannlegen om at du er gravid, ikke hørt det skal være noen fare med tannbehandling i svangerskap. Men var ikke noe billigere!
lutta12 Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Fra 2 trimester er det trygt å gå til tannlege. Jeg fikk vite at man faktisk får mer stråling av en flytur enn å ta bilder til tannlegen.. De la på ei ekstra blymatte på meg, "for syns skyld"
Tutla Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har vært hos tannlegen nå, og som lutta12 skriver - du får mer stråling av en flytur (eller en tur på en høy topp) enn du får av tannlege røntgen. Men tannlegen min vil allikevel ikke ta røntgen i 1.trim - nå er jeg i 2.trim da så jeg tok røntgen. Måtte nesten det også siden visdomstanna måtte ut snarest. Hadde noe betennesle rundt og hun ville ikke vente og se det an siden det da kunne utvikle seg i feil retning - og da er det mye verre når en er gravid mtp antibiotikabehandling o.l.
maipiken Skrevet 20. mai 2012 #14 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har nettopp vært hos tannlege. fikk ikke billigere. forskjellen var at jeg fikk blybelte(?) på magen da jeg skulle ta røntgen.. og i forrige svangerskap hadde jeg hull og da fikk jeg ikke vanlig bedøvelse, men noe han smurte på tannkjøttet..
maipiken Skrevet 20. mai 2012 #15 Skrevet 20. mai 2012 Blir litt bekymra når jeg leser over her når jeg leser at dere ikke tok røntgen.. tannpleieren sa det var bra jeg sa fra at jeg var gravid, så kunne jeg få på meg beskyttelse på magen... husker ikke hva jeg gjorde forrige svangerskap....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå