Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til tyrkia i slutten av mai. Hva må man passe på?

Lurer også på hva dere har i vognen? Er jo vant med å sove i pose, men det bli jo for varmt, men føler ikke for å legge henne rett ned på vognen heller?

Og er det vits å pakke noen andre sko enn sandaler? Ser for meg at det blir for klamt med vanlige sko?

Gleder oss skikkelig, men gruer meg til pakkingen. Har jo aldri reist til syden med barn før :)

Videoannonse
Annonse
Gjest SHOC
Skrevet

Solkrem, veldig dyr der nede.

Ta med litt mat du vet barnet liker god, matlysten kan bli dårlig i varmen.

Vi pleier å ha med en kjølebag med forskjellig pålegg, den er også grei å ha med bassenget.

God tur.

Gjest happyfeet<3
Skrevet

Vi har heller ikke reist med barn før, men skal i sommer når mini er drøyt 1 år.

Vet det er flere pakkelister som ligger ute på nettet, bare søke på "syden baby 1 år" etc. Som den listefreaken jeg er så har jeg jo allerede begynt å skrive liste ;-)

Vi kommer til å ta med et lite "reise-apotek" med paracet, nesesuger, nesedråper, dentinox, antibac-servietter, kanskje eurax etc mot stikk, febermåler, osv

På apoteket fikk vi anbefalt solfaktor 50 med kombinasjonsfilter (både fysisk og kjemisk). Vi kjøpte den fra Vichy. Hun sa de hadde gått litt bort fra å kun anbefale fysisk filter til barn/baby. Barna kunne bli veldig varme/opphetet siden huden får puste/svette dårlig med den tykke klissete kremen utenpå (+at den kremen er tung å smøre ut og klisser veldig, og barn har jo ikke akkurat den største tålmodigheten).

I vogna tar vi med korthåret lammeskinn, og mange helsetepper. Og myggnett :)

Tar med både langarmet og kortarmet body/t-shorter. Og noen lette og tynne bukser og thights også, greit å dekke til bar hud i forhold til mygg på kvelden.

Tror vi tar med både sandaler og tette sko.

Leste et tips om å ha med sklisokker som barna kan bade med ved bassenget, beskytter mot varme fliser og glatte fliser.

Og ta med bleier fra Norge (DYRT i syden-land). Vi kommer også til å ta med litt mat, grøt og smoothier og nestke drikki.

Skrevet

Vi har heller ikke reist med barn før, men skal i sommer når mini er drøyt 1 år.

Vet det er flere pakkelister som ligger ute på nettet, bare søke på "syden baby 1 år" etc. Som den listefreaken jeg er så har jeg jo allerede begynt å skrive liste ;-)

Vi kommer til å ta med et lite "reise-apotek" med paracet, nesesuger, nesedråper, dentinox, antibac-servietter, kanskje eurax etc mot stikk, febermåler, osv

På apoteket fikk vi anbefalt solfaktor 50 med kombinasjonsfilter (både fysisk og kjemisk). Vi kjøpte den fra Vichy. Hun sa de hadde gått litt bort fra å kun anbefale fysisk filter til barn/baby. Barna kunne bli veldig varme/opphetet siden huden får puste/svette dårlig med den tykke klissete kremen utenpå (+at den kremen er tung å smøre ut og klisser veldig, og barn har jo ikke akkurat den største tålmodigheten).

I vogna tar vi med korthåret lammeskinn, og mange helsetepper. Og myggnett :)

Tar med både langarmet og kortarmet body/t-shorter. Og noen lette og tynne bukser og thights også, greit å dekke til bar hud i forhold til mygg på kvelden.

Tror vi tar med både sandaler og tette sko.

Leste et tips om å ha med sklisokker som barna kan bade med ved bassenget, beskytter mot varme fliser og glatte fliser.

Og ta med bleier fra Norge (DYRT i syden-land). Vi kommer også til å ta med litt mat, grøt og smoothier og nestke drikki.

Var et bra tips det med antisklisokker mot glatte fliser, har nettopp kjøpt slike badesko til barna til vi reiser, men skla ta med antisklisokker også :)

Jeg har også kjøpt inn vichy barn f.50 solkrem, veldig fornøyd med den og skal ha soldrakt med til minsten på da 16 mnd.

Litt greit å slippe å smøre hele ungen flærre ganger til dagen.......

Skrevet

Takk for tips! Korthåret lammeskinn har jeg ikke tenkt på ja! Det var lurt!

Solkrem er kjøpt inn allerede og reiseapotek pakket :)

Når det gjelder mat tar jeg med grøt og MME så vet jeg at jeg får i henne nok drikke og at jeg har grøt. Hun får en flaske med MME på kveld som vi skal slutte med etter sydenturen, men tenkte det var greit å la henne få det i syden så jeg jeg sikker på at hun ikke blir dehydrert... Ellers så er hun ikke kresen i matveien så sparer jeg noe plass i kofferten. Men bleier tar en del plass da... Usj, litt mer styr å reise med barn altså!

Skrevet

Jeg pleier bare å ha et helseteppe i bunn av vogna. Da blir det ikke så klamt. Solhatt som kan festes under er et must her, ellers drar hun den bare av seg. Samme gjelder solbriller. Ta med nok bleier, og husk badebleier hvis dere trenger det. Det var det jeg kom på i farten. God tur :)

Skrevet

Jeg ville ALDRI hatt korthåret lammeskinn i vognen til så store barn i syden! Jeg var i syden for to uker siden med min jente på 12,5 mnd, og jeg hadde med en Zapp Xtra. Det var over 20 grader hver dag, og når det blåste holdt det med et helseteppe over klærne. Min søster hadde med sønnen på 3 mnd, og han lå på et fleeceteppe.

Gjest happyfeet<3
Skrevet

Ja jeg er egentlig litt usikker på det lammeskinnet, det var et tips jeg leste et annet sted her.. Men det vi har er ikke helt kort året engang så redd det blir varmt ja. Men lillelykkelig hva hadde du under i vognen da? Reisevogna vår er svart og det ser så vondt ut å sitte rett på vogna..? Et teppe i bunn vil jo "kræsje" med selene (og seler MÅ vi bruke!!)

Skrevet

Ja jeg er egentlig litt usikker på det lammeskinnet, det var et tips jeg leste et annet sted her.. Men det vi har er ikke helt kort året engang så redd det blir varmt ja. Men lillelykkelig hva hadde du under i vognen da? Reisevogna vår er svart og det ser så vondt ut å sitte rett på vogna..? Et teppe i bunn vil jo "kræsje" med selene (og seler Må vi bruke!!)

Det finnes myke gode "vognputer" som er så si universale, jeg kjøpte det til vår vogn når vi skulle til Syden. Den er det hull til selene i,til flere typer seler. Ta en tur på Barebarn eller Barnashus visst du har det i nærheten:) Vil heller ikke tatt med lammeskinn, det er altfor varmt, og i juni/juli er det som regel på det varmeste i de fleste "Syden land" :)

Skrevet

Ja jeg er egentlig litt usikker på det lammeskinnet, det var et tips jeg leste et annet sted her.. Men det vi har er ikke helt kort året engang så redd det blir varmt ja. Men lillelykkelig hva hadde du under i vognen da? Reisevogna vår er svart og det ser så vondt ut å sitte rett på vogna..? Et teppe i bunn vil jo "kræsje" med selene (og seler MÅ vi bruke!!)

Jeg hadde ingenting under. Hadde hun fått vondt av å sitte i den hadde hun nok sagt ifra :) brukte tom vognene når hun spiste mat, gjerne kun i bleien når vi var i leiligheten, og hun koste seg. Men du kan jo sjekke ut det som hun over her anbefaler ;)

Skrevet

Jeg har alltid med uv drakt og solhatt med uv beskyttelse til bading! Ville også tatt med grøtpulver. Trenger kun sandaler mener jeg. Hadde du solhatt, febernedsettende, termometer på listen din?

Skrevet

En ting til: antibac flytende og antibac servietter er et must for hele familien! Lurt også å ha med litt diverse til flyturen som ungen kan holdes opptatt med:-)

Skrevet

Lurer også på hva dere har i vognen? Er jo vant med å sove i pose, men det bli jo for varmt, men føler ikke for å legge henne rett ned på vognen heller?

Og er det vits å pakke noen andre sko enn sandaler? Ser for meg at det blir for klamt med vanlige sko?

Gleder oss skikkelig, men gruer meg til pakkingen. Har jo aldri reist til syden med barn før :)

Hvor i Tyrkia skal dere? Vi skal også dit i slutten av mai (25.) og har med ei lita tulle som da er 14mnd (pluss et par andre rakkerunger)...:)

Ser ut til at du har kommet endel lenger i planleggingen enn meg, så her suger jeg til meg alle tips!:)

Skrevet

Hvor i Tyrkia skal dere? Vi skal også dit i slutten av mai (25.) og har med ei lita tulle som da er 14mnd (pluss et par andre rakkerunger)... :)

Ser ut til at du har kommet endel lenger i planleggingen enn meg, så her suger jeg til meg alle tips! :)

Vi skal til Side den 25. mai :) Så hvis du ser en kjempesøt 1-åring som springer i full fart med en mamma med stor mage som prøver å holde tritt er det sikkert oss :) Heldigvis skal pappaen, mormoren, oldemoren, tanten, onkelen og søskenbarna også bli med så den gravid mammaen får litt avlastning ;)

Tar i gjerne i mot flere tips jeg altså! Tenkte å begynne så smått å pakke denne helgen siden jeg blir borte neste helg. Alt apotekutstyr er i boks, men er fremdeles litt usikker på hva jeg skal ha i vognen? Har jo hørt at lammeskinn er temperaturregulerende også på varme dager, men det er sikkert litt klamt? Og har ikke lyst å bruke så mye penger på å kjøpe vognpute... Men jeg får kikke litt rundt og se om jeg finner noe.

Gjest happyfeet<3
Skrevet

Her har jeg funnet ut at jeg dropper lammeskinnet og heller tar et helseteppe. Endte opp med 6 (!!) helsetepper da vesla ble født siden vi arvet noen, så jeg kan fint klippe hull til seler i et av dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...