Gå til innhold

Dere som har den presskannekoppen fra Bodum

Anbefalte innlegg

Hvordan funker den? Kan du ta ferdig kaffe/te oppi eller må man ta kaffe og helle på varmt vann så den blandes av seg selv? Jeg har aldri eid en presskanne før og synes ikke det sto noe særlig om bruken på pakken. Fikk den i en gave og vil gjerne bli fast bruker, de er jo så stilige:)

Fortsetter under...

er det de blanke koppene med veldig fargerike topper? isåfall ta av lokket, om du ser på det er det en flat del lengst ned. Denne er det mulig og presse opp. På denne måten stikker det en del ut av toppen på lokket, det er denne som skal presses ned når når kaffen/teen har trekket ferdig...

PS. når du har tatt av lokket kan du ha i kaffe/te og vann, la det trekke :)

hehe veldig klønete skrevet, men håper du forstår det :)

Lykke til ihvertfall

Jeg har både presskanne til te og kaffe fra bodum. Disse er for å lage kaffe og te. F.eks presskanne til kaffe legger du i kaffe (malt til presskanner) heller i varmt vann og rør. La det stå i noe minutter slik at kaffen få trekke seg, press ned stempel og hell kaffen i en kopp. Det samme gjør du med tekannen også. Og i den kan du bruke te i løsvekt eller teposer. Kjempe enkelt.

Jeg har både presskanne til te og kaffe fra bodum. Disse er for å lage kaffe og te. F.eks presskanne til kaffe legger du i kaffe (malt til presskanner) heller i varmt vann og rør. La det stå i noe minutter slik at kaffen få trekke seg, press ned stempel og hell kaffen i en kopp. Det samme gjør du med tekannen også. Og i den kan du bruke te i løsvekt eller teposer. Kjempe enkelt.

...ser nå at du skrev presskannekopp. Da mener du termokoppene. Jeg trodde du mente presskannene bare.

Hilsen jeg som skrev innlegget ovenfor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...