Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På sist svangerskapskontroll i uke 34, oppdaget jeg at jeg hadde fått litt vann i kroppen. Det var litt stritt å knytte hendene, samtidig sommerket etter strømpene stod igjen. Legen satte ødem 0-1,og det var jeg rimelig enig i.

Nå i uke 35 føler jeg mer det er 1-2. Det er vanskelig og ubehagelig å knytte hendene, og jeg klarer ikke lenger å se de utstikkende blodårene mine nede på føttene. For jeg har til vanlig veldig årete og herlige føtter :P

Og presser jeg fingeren inn så står avtrykket igjen i lange tider.

Dette kom akutt etter en svært travel helg.

Jeg har aldri hatt vann i kroppen i mine to tidligere svangerskap.

SIden det har kommet så plutselig egentlig, så skal jeg følge med, jeg hadde protein i urinen på kontroll sist uke, men blodtrykket er fortsatt rimelig lavt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis ingenting ennå (35+5), men har fått proteiner i urinen og stigende BT, så skal være obs fremover. Heldigvis bare to uker til mål :) Med forrigemann fikk jeg massevis med vann etter uker tretti en gang, så ringen måtte ofres og sokker var ubehagelige. Bt var imidlertid besvimelseslavt hele vien. Rart og fascinerende at kroppen oppfører seg så ulikt fra gang til gang. Det er jo til og med samme sorten den produserer... :) Men kvalmen husket den å reprodusere til de grader... 31 uker uten mat nå. Har en laaaang liste over hva jeg skal stappe i meg av godsaker, når jeg bare blir kvitt alle slanger og iv væsker og oppkast...

Skrevet

Vannet begynte vel så smått fra ca uke 32. I forrige uke (uke 35+4) hadde jeg 1-2 i ødem, og nå (uke 36+2) er det enda mer igjen. Hadde stigende blodtrykk på torsdag som var, men fortsatt innenfor det "tillatte", og heldigvis ikke protein. Men skal på ukentlig sjekk av urin og bt fra nå av, og det er jeg glad for, for har begynt å få pannehodepine, går opp i vekt fra dag til dag, og har til og med allerede fått vann i ansiktet :( Jeg ser herlig ut med andre ord, og med 4 uker igjen, begynner jeg å bli litt bekymret. Hadde sv skapsforgiftning sist, og hadde håpet å styre unna denne gangen, men det kan desverre se ut til at det bygger seg opp til det nå ja :'(

Skrevet

I uke 26 fikk jeg vann i kroppen og jordmor skrev 0-1 på helsekortet. Skal på kontroll igjen imorgen, og føler jeg har hovnet opp over alt :P Til og med de tynne sømmene i tightsene mine lager svære merker nedover lårene og beina, selv om de er ikke strammer spesielt. Hadde proteiner og litt høyt blodtrykk for 4 uker siden, men fortsatt under grensa :) Får håpe det holder seg der.

Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålene, for har ikke erfaring med vann i kroppen. Føler meg jo generelt større og oppblåst- men kan jeg spørre dere med erfaring: hva kjennetegner vann i kroppen? Tydeligvis merker på kroppen etter sømmer og sokker, og generelt oppblåsthet sikkert. Hva mer?

Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålene, for har ikke erfaring med vann i kroppen. Føler meg jo generelt større og oppblåst- men kan jeg spørre dere med erfaring: hva kjennetegner vann i kroppen? Tydeligvis merker på kroppen etter sømmer og sokker, og generelt oppblåsthet sikkert. Hva mer?

Dovne hender pga dårlig sirkulasjon, hovne føtter, vanskelig å lukke hendene. Ellers så er man ikke i tvil hvis man får mye vanni kroppen - det bare merkes :)

Ikke veldig plaget denne gangen, 35+3 nå. Men sist gikk jeg høygravid over sommeren og da hadde jeg mengder med vann i kroppen. Utrolig plagsomt. Jeg gikk med slippers til baby kom 2 uker over termin i Oktober :D

Skrevet

Hvis du trykker en plass på kroppen (f.eks leggen) så vil fingeravtrykkene dine henge igjen i huden en liten stund. Det kan høres ut som du har fått litt vann i kroppen når du nevner avtrykk etter sømmer og sokker. Heldigvis er det normalt i siste trimester, men litt greit å følge med på proteiner i urinen og at blodtrykket holder seg stabilt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...