Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #26 Del Skrevet 7. mai 2012 Hmmm...så mannen din vurderer å ta selvmord og det du tenker på er om du får penger? Ja, ja... Men herregud da. Hva vet du om hva hi tenker? Hva vet du om hva hi har gjort og gjør for mannen sin? Hvis du mistenker at det kan være en reell fare for at mannen din skal ta selvmord, vil ikke EN AV TINGENE du tenker på være hvordan du skal kunne forsørge deg selv og barna hvis han blir borte? Sånn innimellom alt det andre? Går an å ha flere tanker i hodet samtidig vet du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull<3 Skrevet 7. mai 2012 #27 Del Skrevet 7. mai 2012 Dette kalles barneforsikring eller noe, og er noe alle barn får hvis en forelder dør, så vidt jeg vet. feil...barneforsikring har ingen ting med foreldrenes død å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull<3 Skrevet 7. mai 2012 #28 Del Skrevet 7. mai 2012 Hmmm...så mannen din vurderer å ta selvmord og det du tenker på er om du får penger? Ja, ja... Men herregud da. Hva vet du om hva hi tenker? Hva vet du om hva hi har gjort og gjør for mannen sin? Hvis du mistenker at det kan være en reell fare for at mannen din skal ta selvmord, vil ikke EN AV TINGENE du tenker på være hvordan du skal kunne forsørge deg selv og barna hvis han blir borte? Sånn innimellom alt det andre? Går an å ha flere tanker i hodet samtidig vet du. enig, er det nødvendig å komme med sånne kommentarer? hadde min mann hatt tanker om selvmord, så hadde jeg også vært innom tanken om jeg og evt barn ville klart oss økonomisk, eller om vi haddde stått på gata allerede før begravelsen ! (satt på spissen). vi vet ingen ting om hi, så frekke kommentarer kan vi vel droppe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virginia. Skrevet 7. mai 2012 #29 Del Skrevet 7. mai 2012 De fleste livsforsikringer hvor man søker med helseerklæring dekker selvmord dersom man har hatt forsikringen i mer enn to år, og ikke har utvist svik ved å gi uriktige opplysninger om egen helse de siste 5 årene. Dersom du etter å ha vært forsikret i tre år utvikler en psykisk sykdom og ender med å ta livet av deg som følge av denne, så vil jeg mene at du er like berettiget til utbetalingen som de som etter tre år utvikler kreft og dør av dette. Psykisk sykdom er også sykdom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toocute Skrevet 8. mai 2012 #30 Del Skrevet 8. mai 2012 Selvmord er ikke bra, selvfølgelig skal en prøve å forhindre det vist en har misstanker om at en kjent en ønsker å ta sitt eget liv. VIST, bare vist....Jeg skulle ønske å ta selvmord, jeg var langt nede ingenting kunne prøve å forhindre meg, folk prøver å snakke fra meg tanken og osv. Vist en virkelig ønsker å ta selvmord så er det omtrent INGEN som kan stoppe denne personen, men i ett par tilfeller så sier ikke denne personen om at den ønsker å gjøre det, den bare gjør det i all stillhet. slik skjedde det med en god venn venn av meg. For noen kan det nok være rop om hjelp. skal selvfølgelig ta det seriøst uansett, verdt forsøk er verdt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. mai 2012 #31 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Barnepensjon het det! Endret 8. mai 2012 av UndrendeUllteppe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #32 Del Skrevet 8. mai 2012 Livsforsikring dekker ikke selvmord nei. Og til deg som skrev at alle som har suicidale tanker bare vil bli sett, at det er et rop om hjelp: IDIOT! Det er langt ifra alle som har slike tanker som ønsker hjelp, de har gitt opp for lenge siden. Mange sier ikke noe en gang, bare helt plutselig ender de livet sitt, og ingen skjønner noenting. Jeg har prøvd å ta livet mitt, jeg ville virkelig dø! Jeg var så sliten, så lei av alt som har skjedd, så redd for at mer vondt skulle skje. Og jeg VAR i systemet da, jeg BLE sett, men likevel valgte jeg å prøve å ende livet mitt. Jeg klarte det ikke, som du ser, en villt fremmed fant meg i siste minutt. Og heldigvis for det nå, men dette er 15 år siden, og den gangen ville jeg faktisk ikke mer. Noen mennesker har det faktisk så jævlig vondt med seg selv, inni seg selv, at de rett og slett ikke takler mer. Og er du klar over hvor vondt det er for mange å begynne på den klatreturen hos en villt fremmed psykolog? Det er ikke alle som takler det heller! Slutt å uttal deg om alvorlige ting du helt åpenlyst ikke har peiling på! Til HI, Vis mannen din at du er der for han, få gjerne andre nære familiemedlemmer til å vise det også. Om du syns det er så ille, så kontakt politiet og prøv å få ha tvangsinnlagt. Det er ikke så lett, for mannen din vil bli vurdert av psykiatrisk post, og det er ikke så vanskelig å snakke seg ut derfra... Bare så du er obs på det.... Skjønner at du syns dette er vanskelig. Kan jeg spørre hva det er han sier/gjør som gjør at du frykter han skal ta livet sitt? God klem til deg, HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull<3 Skrevet 8. mai 2012 #33 Del Skrevet 8. mai 2012 Livsforsikring dekker ikke selvmord nei. Og til deg som skrev at alle som har suicidale tanker bare vil bli sett, at det er et rop om hjelp: IDIOT! Det er langt ifra alle som har slike tanker som ønsker hjelp, de har gitt opp for lenge siden. Mange sier ikke noe en gang, bare helt plutselig ender de livet sitt, og ingen skjønner noenting. Jeg har prøvd å ta livet mitt, jeg ville virkelig dø! Jeg var så sliten, så lei av alt som har skjedd, så redd for at mer vondt skulle skje. Og jeg VAR i systemet da, jeg BLE sett, men likevel valgte jeg å prøve å ende livet mitt. Jeg klarte det ikke, som du ser, en villt fremmed fant meg i siste minutt. Og heldigvis for det nå, men dette er 15 år siden, og den gangen ville jeg faktisk ikke mer. Noen mennesker har det faktisk så jævlig vondt med seg selv, inni seg selv, at de rett og slett ikke takler mer. Og er du klar over hvor vondt det er for mange å begynne på den klatreturen hos en villt fremmed psykolog? Det er ikke alle som takler det heller! Slutt å uttal deg om alvorlige ting du helt åpenlyst ikke har peiling på! Til HI, Vis mannen din at du er der for han, få gjerne andre nære familiemedlemmer til å vise det også. Om du syns det er så ille, så kontakt politiet og prøv å få ha tvangsinnlagt. Det er ikke så lett, for mannen din vil bli vurdert av psykiatrisk post, og det er ikke så vanskelig å snakke seg ut derfra... Bare så du er obs på det.... Skjønner at du syns dette er vanskelig. Kan jeg spørre hva det er han sier/gjør som gjør at du frykter han skal ta livet sitt? God klem til deg, HI du uttaler deg jo også om ting du ikke har kunnskap om. så å kalle folk idiot bør du være forsiktig med. har ikke lest alle kommentarene så jeg vet ikke hvem du snakker om, men se litt på deg selv før du buser ut med sånne kommentarer. for siste gang, noen forsikringer dekker selvmord !!! hi må bare sjekke om deres gjør det. min dekker det, og en i nær familie får utbetaling pga mannen tok livet sitt. så ja, noen dekker dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #34 Del Skrevet 8. mai 2012 Livsforsikring dekker ikke selvmord nei. Og til deg som skrev at alle som har suicidale tanker bare vil bli sett, at det er et rop om hjelp: IDIOT! Det er langt ifra alle som har slike tanker som ønsker hjelp, de har gitt opp for lenge siden. Mange sier ikke noe en gang, bare helt plutselig ender de livet sitt, og ingen skjønner noenting. Jeg har prøvd å ta livet mitt, jeg ville virkelig dø! Jeg var så sliten, så lei av alt som har skjedd, så redd for at mer vondt skulle skje. Og jeg VAR i systemet da, jeg BLE sett, men likevel valgte jeg å prøve å ende livet mitt. Jeg klarte det ikke, som du ser, en villt fremmed fant meg i siste minutt. Og heldigvis for det nå, men dette er 15 år siden, og den gangen ville jeg faktisk ikke mer. Noen mennesker har det faktisk så jævlig vondt med seg selv, inni seg selv, at de rett og slett ikke takler mer. Og er du klar over hvor vondt det er for mange å begynne på den klatreturen hos en villt fremmed psykolog? Det er ikke alle som takler det heller! Slutt å uttal deg om alvorlige ting du helt åpenlyst ikke har peiling på! Til HI, Vis mannen din at du er der for han, få gjerne andre nære familiemedlemmer til å vise det også. Om du syns det er så ille, så kontakt politiet og prøv å få ha tvangsinnlagt. Det er ikke så lett, for mannen din vil bli vurdert av psykiatrisk post, og det er ikke så vanskelig å snakke seg ut derfra... Bare så du er obs på det.... Skjønner at du syns dette er vanskelig. Kan jeg spørre hva det er han sier/gjør som gjør at du frykter han skal ta livet sitt? God klem til deg, HI Hvorfor uttaler du deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på? Min far tok livet sitt, og mamma fikk utbetalt millionbeløp fra forsikringen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143934869-dekker-livsforsikring-selvmord/page/2/#findComment-144217809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå