Gå til innhold

dekker livsforsikring selvmord??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det må du nesten lese i de ulike firmaers forsikringsvilkår. Det er kun det som kan si deg noe om reglene for dette.

jeg prøver men finner lite om det på nette. papirene druknet i kjeller i flom,. kan ringe å få nye så jeg kan finne ut av dette.

Jeg synes ærlig talt du burde sjekke helt andre ting, som muligheten for tvangsinnleggelse!

Når det er sagt: mannen til en bekjent tok sitt eget liv ved å kjøre inn i en trailer. Ingen som kjente ham var i tvil om at han gjorde det med vilje, men kona fikk utbetalt forsikringspengene fordi det ikke kunne bevises at det ikke var en ulykke.

Nei. Det har jeg aldri hørt om. Har hørt om folk med alvorlige psykiske lidelser som ikke får livsforsikring nettopp pga faren for selvmord.

Men da har du allerede en etablert sykdom, det blir som om at de som har en hjertesykdom ikke får dekket ved hjerte/karsykdommer, eller at de med en skade i venstre kne ikke får dekket uførhet dersom man får flere plager i det kneet senere?

Hvis DU tror det er fare for selvmord MÅ du prøve Å gjøre noe!

Ikke sitte Å lure pÅ om forsikringen dekker det.

Han/hun/du som tenker pÅ selvmord, tenker egentlig ikke selvmord, selvmord er rop pÅ hjelp, og personen vil bli sett.

Helsevesenet mÅ bli kontaktet. NÅ. Hjelp deg selv med Å kontakte en lege.

HÅper det ordner seg. SÅ klart gjør det det :-)

Annonse

Nei. Det har jeg aldri hørt om. Har hørt om folk med alvorlige psykiske lidelser som ikke får livsforsikring nettopp pga faren for selvmord.

ja det vet jeg. men heldigvis fikk vi livsforsikring.

livsforsikrignen på begge er riktig nok knyttet til gjeld.

pengene skal gå til så den andre skal kunne bli gjeld fri. og leve bra videre. uten økonomiske konsikvenser.

var noe banken krevde for at vi skulle få lån i den banken.

så for meg er det jo rart om det ikke dekker. men er vanskelig å vite.

Hvis DU tror det er fare for selvmord MÅ du prøve Å gjøre noe!

Ikke sitte Å lure pÅ om forsikringen dekker det.

Han/hun/du som tenker pÅ selvmord, tenker egentlig ikke selvmord, selvmord er rop pÅ hjelp, og personen vil bli sett.

Helsevesenet mÅ bli kontaktet. NÅ. Hjelp deg selv med Å kontakte en lege.

HÅper det ordner seg. SÅ klart gjør det det :-)

jeg har ringt de jeg fÅr ringt. men mannen min sier i samtaler med de at han sliter ikke han bare er sliten. og dermed sÅ fÅr han ikke den hjelpen han trenger. jeg har ogsÅ koblet inn flere som skal kunne hjelpe mannen slik at han fÅr det bedre. men han vil bare være alene,. og jeg klarer ikke tvinge han til noe.

vurderer Å ta en tlf til politiet og fÅ han tvangsinnlagt. men er et ganske stort steg Å ta. men jeg skal ta en ringe runde til i morgen og forhøre meg en del.

ja det vet jeg. men heldigvis fikk vi livsforsikring.

livsforsikrignen på begge er riktig nok knyttet til gjeld.

pengene skal gå til så den andre skal kunne bli gjeld fri. og leve bra videre. uten økonomiske konsikvenser.

var noe banken krevde for at vi skulle få lån i den banken.

så for meg er det jo rart om det ikke dekker. men er vanskelig å vite.

Det du nevner er gjeldsforsikring da, ikke livsforsikring...

Gjeldsforsikring sletter den andres gjeld ved evt dødsfall, men utbetaler ikke noe penger til deg....

jeg vet ikke hvordan det fungerer. men tok opp forsikring på det vi har i lån. og er jo mer enn bare et lån. og er mer lån nå enn da vi fikk forsikring. jeg skal undersøke mer i morgen. er for trøtt nå.

Vet du, at dette er det veldig skummelt Å uttale seg om... og jeg tror ikke du vet hva du prater om. Hvis du har vært suicidal selv, sÅ kan det hende det var dette DU ønsket, men ikke alle er som deg eller de du mÅtte kjenne. Selv har jeg tenkt pÅ selvmord, men jeg ønsker helst at det skal se ut som en ulykke sÅ ingen finner ut at det var med vilje, jeg vil sÅ absolutt ikke bli sett for mine skambelagte psykiske plager som de aller færreste vet noe som helst om. Hvis jeg skal ta selvmord sÅ er det for Å slippe det evige slitet som er hver eneste dag og bare fÅ fred. Og ikke for Å bli "sett".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...