Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har en sånn konstant bekymring nå, selv om det sikkert ikke er noe alvorlig.. Men jeg ønsker å høre ALLE erfaringer rundt dette, så håper at noen kan komme med innspill.. Kan si hvordan det har vært her i huset.. I ca 2 uker nå, så har jenta mi begynt å blunke ganske mye med øynene.. Eller, ikke så forferdelig mye, men mest når hun konsentrerer seg om noe, som feks tv, bok osv.. Det ser ikke ut som om hun er plaget med noe, men det virker for at hun må anstrenge seg for å blunke.. Hun har ikke dårlig syn, det har jeg selv amatørtestet siste dagene, og hun har ikke tette tårekanaler, for hun gråt isted.. Jeg har ikke tenkt noe særlig over det før idag, når søsteren min kommenterte at hun gjør dette i bhg også ( min søster jobber der ).. Jeg har jo såklart googlet dette, og ser at det nesten i alle tilfeller enten dreier seg om tics ( noe jeg er usikker på hva er ), eller tourettes syndrom.. Er det noen andre som har hatt barn som har gjort dette, der det plutselig har gått over av seg selv? Takker og bukker for svar!
Gjest sug lut Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Datteren min gjorde det der i noen måneder, vi sjekket syn etc både hos optiker og hos øyelege, men de fant ingenting. Og så var det plutselig borte igjen. Tror det bare var en uvane. Håper det samme skjer hos dere, lykke til!
kaklemor Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Istedet for å få svar her som mest sannsynlig ikke er fra et medisinsk ståsted, så synes jeg du skal ta kontakt med helsepersonell i form av lege/ helsesøster. Du sier det skjer ved tv-titting og ved lesing i bok? Har du tenkt noe rundt konsentrasjonsvansker? Tretthet o.l . Ta kontakt med lege i morgen og få en time til dette! Lykke til ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 forbigående tics- Veldig vanlig. spes hos de minste. Min gutt har hatt 3 ulike uvaner nå siden han var 2 år. Blunke hardt med øyne slå forsiktig/klø på kinn eller øyne og nå svelger han ganse tungt mens han prater. Han blir 5 år. ikke nevn dette for henne og prøv å overse Irriterrende som mor? JA
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Nå kan det jo være noe helt fysisk som plager henne slik at du bør gå å få henne øye sjekket. Det kan jo også være at hun lagt seg til en uvane. Men hvis det ikke er øynene og dette er ting hun gjør mer og emr konstant kand et jo være et tegn på Tourettes. Tics er jo gjerne forent med Tourettes.
Gjest Dotto Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Tusen takk for svar, nå får jeg sove litt bedre i natt tror jeg! Har legetime den 16 uansett, så skal vente til da og se om det har gått over. Huff, alt man skal bekymre seg over.. Takk for lykkeønskninger!
Gjøkeredet③ Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Min sønn hadde det samme da han var 2-2,5 år.. Og nesten bare da han så på barnet tv, og det var virkelig ikke ofte. Spurte legen om det da jeg var på kontroll med lillebroren og legen sa han var 99% sikker på at dette var noe de kalte 2-4 års ticks. Og han hadde helt rett i vårt tilfelle, etter ikke mange mnd forsvant det igjen. Da la han til seg en ny uvane som var en form for harking av alle ting. Men det er også borte igjen nå. Han er snart 3,5 år Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Jobber i b-hage. Er den del barn som blunker hard med begge øyne. de er mellom 2-4 år. (en del barn gjennom mange år i yrke)
petite fleur Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Er veldig vanlig for små barn å ha ulike og forbigående tics. Min sønn har hatt denne uvanen med blunking i 2-3 omganger, men nå er det bortimot et år siden han hadde det sist. Han er 4,5 år. Han har også hatt uvanen med harking som noen nevner. Helt normalt :-)
♥ anonym♥ Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 min gutt gjør også dette. har gjort det sdien han var ca 3. Som du sier er det mest når han konsenterer seg. Sjekket synet men ingenting feil , de mente også det var tics. Barnhagen trodde å det var tics. Kan stemme for han hadde en annen tic før også , at han på en måte snorket (innover i nesa) når han konsntrerte seg. Gjor dog ikke dette lenger, annet enne en sjelden gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå