Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg, eller rettere sagt prinsessa og sjefen i huset, bestemt at nå er det nok amming. Jeg har i lengre tid slitt med å få henne til å drikke, og nå tror jeg at melkeproduksjonen er nesten ikke-eksisterende. Snuppa vil ihvertfall ikke ha pupp. Pappaen har gitt henne flaske et par morgener, og de har gått ned på høykant.

Jeg ga snuppa flaske for aller første gang i dag. Med andre ord er jeg helt grønn når det kommer til mme. Derfor lurer jeg på hvor mye og hvor ofte dere med barn på samme alder gir mme. Og hva med tenner og mme? Jeg har hørt at man helst ikke skal gi mme på kveld og natt etter tannfrembrudd...

Ja, jeg er ganske blank på dette området, så alle svar taes imot med stor takk :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest stårma
Skrevet

Dytt.

Jeg lurer på omtrent det samme:)

Skrevet

Jeg spurte helsesøster om det samme. Min er også 10 mnder og er ikke ivrig på pupp lenger. Hs sa altså at i tillegg til måltidene med fast føde bør babyene også få 20-40ml mme.

Skrevet

Min på 9 mnd sluttet med pupp av seg selv i forrige uke. Jeg har gitt 3 flasker pr dag med 150 ml i hver. Gir henne ikke noe om natten pga tenner samt at hun få mer enn nok mat på dagtid. Hun får vann til måltidene. Flaskene har blitt en slags kos etter frokost, før ettermiddagsdupp og før kveldsstell. Fungerer veldig fint for oss.

Hs her sa at de trenger 500-600 ml pr dag inkludert grøt. Man skal helst ikke overstige en liter pr døgn.

Skrevet

Hvilke nr på mme gir dere? :-) Bruker dere pulver eller ferdig blandet?

Skrevet

I og med at snuppa spiser så godt på dagen, så har vi valgt og kun gi to flasker på 120 ml i løpet av dagen. Hun får den ene om morgenen før grøt, samt en flaske før hun legger seg, Det er ikke alltid hun drikker opp heller.

Helsesøsteren vi går til, poengterte at fast føde var viktigere enn melk når de små er blitt såpass store. I følge henne, skulle de ha max 5 dl melk/grøt i løpet av dagen. Større mengder ville fortrenge opptaket av jern, samt andre viktige næringstoffer.

Skrevet

Jeg har sluttet å amme og gir ikke mme. Min lille spiser mye, variert, og nesten alt er hjemmelaget, så jeg er trygg på at hun får i seg alt hun trenger (og litt til).

Skrevet

Jeg har begynt å gi 1dl mme om dagen og ammer morgen og kveld (10mnd). Vi pusser tennene etter kveldsammingen, og om han er tørst om natta får han vann. Fikk beskjed av hs at etter første tann skulle han ikke ha melk etter tannpuss.

Skrevet

Hmm så i følge din helsesøster så skulle jeg ha nattavvent snuppa når hun var 5 mnd og fikk sine første 2 tenner. Sorry utenom selve emnet, men blir av og til litt overgitt over hvor mye forskjellig som sies av forskjellige helsesøstre.

Skrevet

Hmm så i følge din helsesøster så skulle jeg ha nattavvent snuppa når hun var 5 mnd og fikk sine første 2 tenner. Sorry utenom selve emnet, men blir av og til litt overgitt over hvor mye forskjellig som sies av forskjellige helsesøstre.

Signerer den! Irriterende faktisk å måtte bruke tid på å gå til HS og få servert informasjon jeg ser på som selvfølgeligheter, samt en rekke (velmenende) venstrehåndsråd. Hun vi går hos tror jeg er sponset av Nestlė og Møllers. Bah :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...