Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Snuppa mi på18 måneder har så vanvittig tørr hud.. Grenser til eksem, i hvert fall hvis vi ike smører hver dag.. Har brukt spenol, en funnet ut at det er endel dritt i den som jeg ikke vil ta sjansen på å smøre med siden vi smører hele henne minst en gang om dagen.. Ble anbefalt en krem på apoteket som het karbamid krem 10 %, men denne svir jo så hun hyler etterpå.. Decubal har jeg fått beskjed om har feil fettstoffer..? Physiogel har vi god erfaring med, men til over 400 kroner tuben blir det dyrt i lengden.. :/ Noen andre tips til gode kremer for tørr sensitiv hud, som ikke inneholder parfyme, eller andre ulumskheter..?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Har apoteket anbefalt deg karbamid til en unge på 18 mnd? Det er ikke faglig forsvarlig. Jeg er farmasøyt og det skal ikke anbefales karbamidkrem til så tørr hud til små barn. Og i allefall ikke 10 % karbamid. Jeg vil anbefale deg Miniderm 20 % krem fra Aco i dårlige perioder med mye/veldig tørr hud. Denne inneholder 20 % glycerol og er veldig fin til eksemhud. Når huden har helet seg bedre og blitt mindre tørr, ville jeg brukt Canoderm 5 % krem fra Aco. Denne inneholder 5 % karbamid og hjelper huden til å holde seg frisk/normal ved å virke forebyggende. Men ikke Canoderm på veldig tørr hud, det vil svi. En voksen tåler dette bedre, men ikke så små barn. Disse to kremene er registrert som respetfrie legemidler for at produsenten skal kunne ha dokumentasjonen på det rene. Altså, Miniderm først, Canoderm forebyggende når huden har helet seg. Håper dette kan hjelpe dere
MillaCamilla Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 A-derma exomega fungerer veldig fint på vår lille småtørre frøken:-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jenta mi har atopisk eksem og ellers tørr hud og jeg har prøvd ALT. Det som funker er å unngå all såpe, også i badekaret. Og bare stelle med olje. Vaselin er gull, smører hendene med det før barnehagen. Og så bruker vi Bepathen-barnesalve både her og der... ;-) Baby bodybutter fra Body Shop er også veldig god!
NormaJean Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Min gutt på 3 år skal bruke krem som inneholder karbamid. Men vi bruker Canoderm 5%. Fikk denne anbefalt av hudelegen siden den er kun 5%, og den svir ikke (ifl min sønn;) Har hatt veldig bra resultater med denne kremen på hudproblemen til gutten
<3 + <3 + ? Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Hemp bodybutter fra BodyShop er det aller beste for vår eksemfrøken. Ellers ble vi anbefalt å bruke Apobase (den blå) og smøre på så mye at det ble hvitt og så la det trekke inn. Ble mye gris, men hjalp veldig mye da det var på det verste.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Vi bruker aldri såpe, og ingen produkter med parfyme osv.. Skal prøve miniderm som anbefalt over.. Den karbamid kremen skal i hvert fall ikke i nærheten av snuppa mi igjen - stakkars som hun hylte!! :/ og skal gå tilbake på det apoteket og si hva jeg synes om den anbefalingen.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Vi bruker aldri såpe, og ingen produkter med parfyme osv.. Skal prøve miniderm som anbefalt over.. Den karbamid kremen skal i hvert fall ikke i nærheten av snuppa mi igjen - stakkars som hun hylte!! :/ og skal gå tilbake på det apoteket og si hva jeg synes om den anbefalingen.. HI Husk å ta med Canoderm krem også. De to kremene hjelper hverandre til god effekt #4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå