<3 + <3 + ? Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Tenker da på den første filmen, tenkte at det kanskje kunne være koselig for 5-åringen å se den sammen med meg i helga. Vi skal være alene hjemme og har lyst til å kose oss litt. Han er en oppvakt gutt og forstår fint forskjell på film og virkelighet. Har noen andre sett den sammen med barn på den alderen? Syntes de den var skummel?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Tenker da på den første filmen, tenkte at det kanskje kunne være koselig for 5-åringen å se den sammen med meg i helga. Vi skal være alene hjemme og har lyst til å kose oss litt. Han er en oppvakt gutt og forstår fint forskjell på film og virkelighet. Har noen andre sett den sammen med barn på den alderen? Syntes de den var skummel? Det synes jeg er uansvarlig.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Det kommer veldig an på barnet. Den filmen har "bare" 7 års aldersgrense, noe som tilsier at barn som er opp til 3 år yngre (altså fra 4 år) kan se den sammen med en voksen. Så barnet ditt er sånn sett gammelt nok til å se den sammen med dere. Men den er også ganske skummel til tider, så et litt lettskremt barn, eller en som lett får mareritt ville jeg nok holdt unna. Våres eldste så første filmen da de var 5,5 og 7,5 år. Det gikk kjempegreit for han som da var 5 år, mens storebroren ikke taklet det så bra enda han var over 7 år. Han har lenge vært var for filmer osv, og det er først nå som han nærmer seg 10 år at vi vurderer å la ham se film nr 3 (den er forøvrig 11 års aldersgrense tror jeg?)... Endret 7. mai 2012 av Alva♂♂♂♀
Gjest AnneS Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143927574-harry-potter-og-aldersgrense/page__hl__%2Bharry+%2Bpotter__fromsearch__1h
<3 + <3 + ? Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2012 Det kommer veldig an på barnet. Den filmen har "bare" 7 års aldersgrense, noe som tilsier at barn som er opp til 3 år yngre (altså fra 4 år) kan se den sammen med en voksen. Så barnet ditt er sånn sett gammelt nok til å se den sammen med dere. Men den er også ganske skummel til tider, så et litt lettskremt barn, eller en som lett får mareritt ville jeg nok holdt unna. Våres eldste så første filmen da de var 5,5 og 7,5 år. Det gikk kjempegreit for han som da var 5 år, mens storebroren ikke taklet det så bra enda han var over 7 år. Han har lenge vært var for filmer osv, og det er først nå som han nærmer seg 10 år at vi vurderer å la ham se film nr 3 (den er forøvrig 11 års aldersgrense tror jeg?)... Han har vel ikke hatt et mareritt i sitt liv. Er ikke lettskremt, men heller ikke "uredd". Jeg er egentlig veldig pinglete med hva barna får se, men nå har han jo selvfølgelig fanget opp at noen andre har fått sett denne filmen. Derfor jeg spør..
Nikamo Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Mellomsøster her i huset var kanskje ikke eldre når hun så denne, og det gikk veldig fint. Hun er ikke lettskremt når det kommer til filmer da - verre med storesøster Så lenge du ser den sammen med han, så tror jeg det skal gå helt fint. Har du lest boka eller sett filmen før? I så fall kan det kanskje være en ide å fortelle litt på forhånd, sånn at det er gjenkjennelig.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har en sønn som er litt lettskremt, og han så den filmen da han var fem år. Var absolutt ikke noe problem, han elsket filmen har fått sett film 2&3 senere også.
<3 + <3 + ? Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2012 Mellomsøster her i huset var kanskje ikke eldre når hun så denne, og det gikk veldig fint. Hun er ikke lettskremt når det kommer til filmer da - verre med storesøster Så lenge du ser den sammen med han, så tror jeg det skal gå helt fint. Har du lest boka eller sett filmen før? I så fall kan det kanskje være en ide å fortelle litt på forhånd, sånn at det er gjenkjennelig. Jeg har lest boka og sett filmen, men det er veldig lenge siden jeg så den. Tenkte å være litt rund i kantene denne gangen, ettersom det er mye vi sier nei til for tiden, men kjenner jeg blir veldig usikker...
Nikamo Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Mellomsøster her i huset var kanskje ikke eldre når hun så denne, og det gikk veldig fint. Hun er ikke lettskremt når det kommer til filmer da - verre med storesøster Så lenge du ser den sammen med han, så tror jeg det skal gå helt fint. Har du lest boka eller sett filmen før? I så fall kan det kanskje være en ide å fortelle litt på forhånd, sånn at det er gjenkjennelig. Jeg har lest boka og sett filmen, men det er veldig lenge siden jeg så den. Tenkte å være litt rund i kantene denne gangen, ettersom det er mye vi sier nei til for tiden, men kjenner jeg blir veldig usikker... Jeg tror det går veldig fint jeg - det er jo du som kjenner gutten din best, og han virker jo ikke som noe persilleblad ut fra det du skriver Nei, kos dere med filmen og kvalitetstid sammen
Appelsindyret Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 til og med jeg synes Harry Potter er ganske skummel til tider Ville aaaaldri latt et lite barn se det!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 til og med jeg synes Harry Potter er ganske skummel til tider Ville aaaaldri latt et lite barn se det! Ja, de senere filmene ja, men ikke den første filmen! Den finnes jo ikke skummel, og jeg skjønner ikke hvordan du kan si det? Den har syv-årsgrense, så en femåring bør kunne se den sammen med voksne.
2 store = 2 små Skrevet 7. mai 2012 #13 Skrevet 7. mai 2012 Det er ingen barnefilm. Gutten de skjønner mye, ja, men han er 5 år så sett heller på en barnefilm. Og til deg over som kommenterer aldersgrense på kino: at en aldersgrense på 7 år betyr ikke at det er meningen at man skal ta med seg 4 åringen på filmen!!! Aldersgrenser i Norge blir satt etter enkle kriterier, og gir kun en pekepinn på hvor stor grad av vold det er i filmen. Det betyr ikke at filmen egner seg for alle som har fylt aldersgrensen.
Appelsindyret Skrevet 7. mai 2012 #14 Skrevet 7. mai 2012 til og med jeg synes Harry Potter er ganske skummel til tider Ville aaaaldri latt et lite barn se det! Ja, de senere filmene ja, men ikke den første filmen! Den finnes jo ikke skummel, og jeg skjønner ikke hvordan du kan si det? Den har syv-årsgrense, så en femåring bør kunne se den sammen med voksne. Ville fortsatt ikke latt ungen se den første... selv om du ikke synes den finnes skummel så synes ihvertfall ikke jeg at dent egner seg for et så lite barn... Virker ikke som om jeg er alene om den meningen
Tyra79 Skrevet 7. mai 2012 #15 Skrevet 7. mai 2012 Enig med dem som sier at du kjenner ditt eget barn best! Her hadde vi HP-maraton i juleferien, vi så alle filmene da. Eldstemann så alle, han va dar 10,5år. Mellomste (8,5år)og minstemann (5,5år)så de tre første, de storkoste seg! Minstemann maser ivrig om å få se resten, han er skrsikker på at vi skal se alle igjen i juleferien. Vi får se hva det blir til! kos dere med HP i helgen:)
mamma_bergen Skrevet 7. mai 2012 #16 Skrevet 7. mai 2012 Datteren min så den første gang da hun var 5 år,og hun hadde ingen problemer med det:) Min søster derimot var ganske stor og turde aldri å se kaptein sabeltann alene:) Poenget mitt er at det er forskjell på unger,og som andre sier her,så kjenner du ditt barn best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå