Gå til innhold

Setefødsel med tvillinger....

soltilbederen

Anbefalte innlegg

Er førstegangsfødende og har litt skrekken kan man si for fødsel generelt.

Tvilling nr 1 ligger i seteleie, tvilling nr 2 i hodeleie. Er nå i uke 36 og håpet om at tvilling 1 snur seg begynner å bli minimalt så vidt jeg har skjønt.

Er det noen som har erfaring med setefødsel av tvillinger??

Sykehuset anbefaler meg vaginal fødsel (muligens pga jeg er en stor dame- 180 høy og bred over rumpen) mens jeg er litt redd for det. Har lest en del ang. setefødsel og ser det er økt fare for begge tvillingene. Bl.a fare for at tvilling 1 får navlestrengen rundt halsen under fødsel. En annen ting er også det at det er et lite sykehus jeg sokner til- noe som ikke gjør meg mindre bekymret, da setefødsel kun skjer i 3-4% av alle fødsler..

Har ikke prøvd å snakke med sykehuset ennå da jeg er redd for å bli sett på som hysterisk dame som ikke vil høre på fornuft.. Men må nok til å gjøre noe snart pga magen har begynt å "sige ned"...

Takker for svar:)

Fortsetter under...

Hei! Jeg hadde begge i seteleie og ble anbefalt keisersnitt. Jeg er også høy og brei:-) (og 39 år gammel:-) Jeg hadde planlagt ks og det var en fin opplevelse og tiden etterpå har vært bra. Jeg brukte belly bandit bamboo fra dagen etter ks og syns den gav god støtte og "holdt" såret og magen sammen.

Setefødsel m enling er komplisert og når det er tvillinger øker sjangsen for komplikasjoner... Håper du går god veiledning på hvilke muligheter du har og at du/dere får en trygg fødsel!

Lykke til med tvillingfødsel:-)

LA

Jeg er andregangs gravid, men her er det ikke snakk om ks så lenge det ikke er noen spes grunn.

Dessuten er develdig flinke. Og du vil få veldig tett oppfølging, og alt klart til ks om det skulle vise seg å ikke gå.

Men tror det er litt "frykt" rundt det med setefødsel, hørt masse historier om flottefødsler i sete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...