Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Trodde capen kostet 3-4000kr og hadde tenkt til å bestille en slik at jeg fikk den til høsten, men 7800kr!! WoW!! Det var litt for dyrt for meg... Er det noen steder jeg kan få tak i en billigere cape?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Det høres litt mye ut men jeg tror nok du må regne med minst 5000 kr. Skal du ha lang eller kort cape? Kommer nok også an på hvilken cape til hvilken bunad du skal ha... Hvor bestiller du? Kan du sende meg link? Jeg leter nemlig etter nettbutikker som selger caper:)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Jeg ringte husfliden i byen der bunaden min kommer fra og de ga meg prisen. Jøye meg, opp til fem hadde vært greit med nesten 8000 for en ullkappe synes jeg var stivt. Her har du nettsiden med oversikten over butikkene: http://www.norskflid.no/butikker/ SKal sende en mail til norske bunader og høre der før jeg bestiller..
magnhild81 Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Jeg synes også det var en stiv pris, men som noen andre over her sa så har det jo litt å si hvilken bunad det er til ovs. Søker du litt rundt, så kan du sikkert finne billigere enn akkurat på husfliden, for de er vanvittg dyre!
Gjest Ziva Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Skal du ha den ferdig sydd så koster det. Jeg sparte 50% på å bestille ferdig klipt og sydde den sammen selv. Eller selv og selv, verdens beste svigermor monterte den.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Bare merk deg at norske bunader syr sine produkter i Kina, hvis du er opptatt av slikt. Jeg kjøpte akkurat cape til min bunad og betalte 4300 kroner, så det varierer nok veldig. Det avhenger vel av om det er broderier og annet, men 8000 kroner høres stivt ut. Hvilken bunad har du?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Har sør-trønderlags bunaden. Til den hører en to lags ull cape som er 140, rynket i kragen for å få den til å stå. Synes det 7800kr var veldig dyrt for det, skal sjekke med norske bunader. Det blir en kopi, men jeg har ikke råd til en så dyr cape å det kommer jeg nok ikke til å få på noen år eller.. Hi
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Det er fordi stoffet koster noe helt sinnsykt, ulldamask. Du kan evt velge billigversjonen og få sydd cape av samme farge som stakkestoffet, men det er jo ikke helt i bunadpolitiets ånd. Selv fikk jeg cape i morgengave, veldig fornøyd:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå