Gå til innhold

Jeg er så lei diskriminering i arbeidslivet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nedbemanning før påske, så ikke jobbet siden det. Har lønn frem til permisjon, så ingen problemer økonomisk. Men får ikke jobb nå

Pga jeg er gravid. At det går Ann?

Er jo ikke syk og klarer lett å jobbe.

Jeg blir så forbanna!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest -ia-
Skrevet

Samme her!!! Er drittlei av å gå hjemme, og tanken på at jeg skal gjøre det i fem måneder til, til babyen kommer.... Arghhh....

Skrevet

Enig. Men heldigvis er det snart sommer og sol. Så årstiden er i allefall med oss :)

Gjest -ia-
Skrevet

Heldigvis ja! :) Priser meg lykkelig for det. Hadde det vært oktober nå, så hadde jeg nok blitt skikkelig deppa! Hva bruker du all tiden din til da? Trenger noen tips til fornuftig tidsfordriv. Når man går hjemme blir det lett sånn at man bare er opptatt av den voksende magen. Kjæresten gikk fra meg da jeg var 13 uker på vei, så det blir lite stimuli fra andre personer, selv om jeg har venner og familie rundt meg...

Skrevet

Uff så trist at du skal være alene om dette.

Jeg har hund, så mye ute med den. I dag har jeg f.eks feid hele uteplassen her. He he. Holder leiligheten ren.

Noen venninner jobber i butikk, og begynner av og til ikke før kl 16 f. Eks. Så da treffer jeg dem. Nå drar jeg 1 uke til Oslo for å besøke venner og familie. Noen dager har jeg bare solt meg på verandaen. He he. Men skal innrømme jeg kjeder meg innimellom. Men prøver å aktivisere meg så godt som mulig.

Hvordan får du dagene til å gå?

Skrevet

Opplever også diskriminering, blant annet på grunn av svangerskapet........ Så sur og lei - men nå har jeg bestemt meg for å ta fatt i det - gå til fagorganisasjonen og be om hjelp. Styre hvor jeg jobber har gjort et formelt vedtak på å øke stillingen min med 30% når min vikar kommer (det er satt en dato i vedtaket og ordlyden ovenfor er hentet fra vedtaket) - slik at han/hun får en stilling tilpasset arbeidsmengden.

Hvorfor kan de ikke øke stillingen fra dags dato slik at jeg også får en stilling tilpasset arbeidsmengde? De sier jo søkt elv at jeg er overarbeidet i forhold til stillingsprosenten - men vil ikke la meg få godene av dette - for jeg er jo gravid. Og det passet ikke dem.......

Det som de har tabbet seg ut på er at jeg ikke formelt har søkt permisjon og at den datoen de har satt for økning av stillingen er satt til 2 mnd før jeg skal i permisjon - på tross av ordlyden i vedtaket.

Jeg har også, i dette svangerskapet, opplevd å bli lagt bånd på av styret i hva jeg gjør mens jeg er sykemeldt! Og blitt detaljstyrt i jobben min. De ser bort fra min profesjon og utdannelse - for jeg er jo gravid........

Har bestemt meg for at jeg skal slutte! Men jeg skal ikke gi de den gleden at jeg gjør det nå! Jeg skal ha min 1 år permisjon, mye mulig 2 før jeg sier opp! Og jeg vet at det ikke er lett å få verken vikar i min stilling - men slik de har behandlet meg er jeg ikke villig til å være særlig behjelpelig tilbake heller lenger!

Vi er "bare" gravide og ikke dumme!

Skrevet

Det er så feil at det skal være sånn.

Jeg blir rett for slett forbanna!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...