Gå til innhold

Er så stressa for at jeg fortsatt ikke kjenner spark!!

Anbefalte innlegg

18+4 nå, og andregangs. Forrige gang kjente jeg spark fra uke 16, nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig og nervøs!! Er så redd for at babyen er død eller noe. Skal heldigvis på ultralyd på onsdag, men ventetiden på den føles såååå lang! noen som har opplevd det samme og sett at alt likevel er bra på ultralyden??

Fortsetter under...

Gjest -ia-

Har ingen erfaring, men slenger meg på for jeg har det akkurat som deg. Jeg er 18+5 i dag. Riktignok førstegangs, men begynner å bli nervøs. UL er ikke før på torsdag. Håper bare alt går bra.... Sannsynligvis gjør det nok det for oss begge. :) Krysser fingrene for oss.

Det kan hende at du har morkaken foran på magen (livmoren), og da kjenner man gjerne ikke spark før seinere. Jeg hadde det med nr 1, kjente ikke spark før i uke 22. Var veldig bekymret før ultralyd for alle jeg kjente hadde kjent liv før ultralyden, men alt var bra.

Sitter og venter spent på de første sparkene jeg og, er 17+1 og skal på ultralyd i neste uke.... Andregangsfødende, men min første er nå 7 1/2 år så føler meg som førstegangs.. =) ser at mange her inne kjenner liv tidlig, men er vel sånn at d er vel de som også føler for og dele det med andre, resten venter vel i spenning som oss!! så lenge det ikke er noen tegn på at d er noe galt, som smerter eller blødninger, så burde jo alt være i orden =) men kjenner meg igjen i "katastrofetankene", de kommer her og!

Du har gjerne morkaken fremme denne gangen da kjenner du ikke spark og bevelgelser før ganske seint.

Jeg er nå 25+3 med nr 4. Denne gangen kjente jeg ikke liv før et stykke ut i uke 21, fytti så nervevrak jeg var. Legen min har heldigvis UL og der så jeg jo at lillegutt sprellet på seg og hadde det fint, så ble beroliget en del der. Samme skjedde på ordinær UL, se som han sparker og vifter med armene, kjenner du det? men jeg gjorde ikke det, så det jo, men kjente det ikke. Nå er det heldigvis ikke noe problem lengere, er så kjekt at han gir lyd i fra seg mange ganger til dagen :)

Lykke til, håper alt er i skjønneste orden på UL ;)

Men første kjente jeg "noe" i uke 16-17.

Litt sånn bobling/nappning, nesten som når jeg stikker hånda nedi akvariumet og fisken napper på meg med munnen sin.

Etterhvert ble det sterkere og sterkere spark. <3

Men nr 2 veeeenta og venta jeg.

Kjente ikke NOE! Ingenting.

Var heller ikke kvalm eller hadde andre symptomer...

kjente ikke liv før godt uti uke 19 ETTER den ordenære UL altså.

Baby hadde det heeelt fint inni der, men morkaka lå foran på magen så det var ikke lett å kjenne spark.

med baby1 lå morkaka helt nede foran.

Annonse

jeg kjente tidlig liv i uke 14 (var på ul i uke 11 og så att alt var ok da), men har ikke kjent noe etter det (er jo helt vanlig det da såklart) Men nå er jeg jo super nervøs for att noe har skjedd! skal på ordinær ul den 16. leeeenge å vente. men skal til legen onsdag og jordmor fredag, så en av de må jo kunne lytte til meg så jeg blir litt roligere..

så forferdelg teit å skremme opp seg selv på denne måten! men sånn er vell vi mammar laga;P

dette er foresten nr2

Gjest Shanti ♥

Skjønner bekymringen din! Er selv førstegangs 18+1, og har bare kjent noen små dult/dundringer innimelom.. Nå er det et par dager siden siste livstegn, og jeg får lyst til å hente fram doppleren. Morkaken er på forsiden her også, så egentlig skal man vel ikke bekymre seg, meeeeen..... :)

Er 3.gangs og kjenner ikke noe 14+5........ Med forrige kjente jeg liv fra uke 11 - og daglig fra uke 13 og han er en villstyring! Eldste kjente jeg liv fra uke 16 - hun var mye roligere i magen også på utsiden. Men jeg kjenner jeg er nervøs nå! Trodde liksom at jeg skulle kjenne noe tidlig denne gangen også....... har vært på 2 UL er og sett at alt var ok, uke 7 og 11, men kjenner det er lenge til uke 20 når jeg skal på ordinær UL........ Håper jeg snart kjenner liv!!!! Ikke lett å gå i denne bobla altså........

Jeg har fremliggende morkake å kjente heller ingenting før den ordinære ulen, nå var jeg på en i uke 14 også fordi mens-terminen var helt feil så jeg viste jo at det var liv da, men var veldig bekymret helt til uke 18 da jeg var på ordinær igjen. Kjente ingenting helt til uke 20 tror jeg :)

Er 3. gangs, og har fremliggende morkake, det har jeg hatt nå i 3 svangerskap. Har kjent liv etter ultralyd alle gangene, bare dager etter, ca uke 19 :-) Er nå uke 20, og kjenner mer og mer liv :-) Men har såklart vært bekymret hver gang!

Annonse

jeg er 3 gangs, kjente noe i uke 11, men dette er veeeeeeeeldig tidlig, skal kjenne godt etter for å registrere at det kanskje er barnet :-P husk at barnet ligger 2 uker etter vår uke også, så dette er ikke normalt.

Med 1-2 kjente eg ikke spark før etter uke 21, nå er jeg 21,5 og kjente babyens første sikkligge spark, igår!! :)

Barnet har enda kjempe godt plass og sprelle på så vi ikke kjenner, ligger den med ryggen mot vår navle har vi ikke kjangs en gang, en skal ikke begynne å telle bevegelser før i uke 28, alt er nok bra, syns at uke 17-18 er tidligt for å kjenne skikkligge spark, ikke stress med dette! :)

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...