Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk plutselig og høy feber på lørdag ettermiddag, 39,4. Hadde diaré to ganger og kastet opp en gang. Da bar det på legevakten, vi ble videre sendt til barneklinikken for vurdering av innleggelse. Det som var problemet var at de ikke forstod helt hva som var gale. Hun var tydelig uvel, men blodprøver viste at hun var frisk. Bla crp under fem. Etter mange timer, kl. 2 på natten ble vi sendt hjem med åpen retur. Lettere irritert over at vi ikke bare kunne være der over natten når det var blitt så seint, dro jeg hjem. Neste dag var feberen nesten borte, men hadde fortsatt diaré to ganger. Men nå var den blitt mer gulaktig. Jeg følte hun var bedre siden hun var kvikkere og feberen på vei ned.

I dag har hun ingen feber, men hadde masse gul hvit bæsj i dag tidlig. Har aldri hatt dette tidligere. Konsitensen var fastere enn diaré, men litt løsere enn vanlig avføring på en måte. Luktet ikke noe unormalt. Burde jeg sjekket dette eller er dette normalt?

Langt innlegg for ett lite spm, men blir så bekymret for disse små. De kan jo ikke si så mye selv;). Kan legge til at hun er mer sutrete enn hun pleier å være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en telefon til barneavd og hørt hva de syns, eller til fastlegen. Da får du best svar. :)

Skrevet

Har ringt, men fikk så dårlig svar. De sa det er ikke helt normalt, men avvent og se litt til.. Av og til skulle jeg ønske det fulgte en bruksanvisning med bilder med disse små. Hehe.

Skrevet

Heia!

Min gutt (22 mnd) hadde nylig en lang sykdomsperiode. Først feber noen dager. Så bare sutrete og dårlig matlyst noen dager, pluss sennepsgul avføring. Så en dag med diarè der avføringen var nesten helt hvit. Hvit avføring bl.a. kan skyldes problemer med levra eller galle-systemet. Men han var i ok allmenntilstand, så avventet litt og dagen etter var fargen mer normal. Nevnte det senere for barnehagen og de sa at de hadde sett hvit avføring flere ganger i forbindelse med omgangssyke.

Hvis jenta di er i ok allmenntilstand og ikke virker som hun har sterke magesmerter, ville jeg sett det litt an. Hvis hun fortsetter å ha hvit avføring bør du kontakte lege.

Angående innleggelse på barneavd så medfører det veldig mye ekstraarbeid å legge noen inn. Spesielt når det er mistanke om omgangssyke og pasienten derfor må isoleres. Så lenge man ikke er så dehydrert at man trenger sykehusinnleggelse, er det best om man er hjemme med omgangssyke så man ikke risikerer å smitte andre. Det er normalt at omgangssyke ikke gir utslag på crp, i likhet med mange andre virus. Men forstår at det er slitsomt å vente lenge på sykehuset på prøvesvar for så å måtte reise hjem midt på natta.

God bedring!!

Mvh barnesykepleier:-)

Skrevet

Takk for svar:). Skal avvente litt. Har hatt tre bleier med slik avføring nå. Er ganske sikker på at det ikke er omgangssyke hun har/ har hatt. Føler de bare sa det for å si noe.. Er selv sykepleier, men dette med babyer er nytt for meg:p hehe.

Skrevet

Avføringen er forresten ganske slimete også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...