Gå til innhold

Hva er de tre viktigste kriteriene ved en vogn for deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har for lengst funnet ut at jeg må ha to vogner av gangen, en lett vogn med svingbare hjul i bilen og en mere robust vogn til turgåing hjemme.

Vi bor på landet og er avhengig av bil uansett hva vi skal, så for meg er det viktig at vognen er lett, at den har lun bag av god str. til babyen og at den senere har en lun og god sportsdel for det litt større barnet. Den må være god å trille og den må være pen å se på :)

Her har valget fallt på emmaljunga ozone med citybag og en 1980 talls emmaljunga dypvogn

Finn ut om du liker 4-julinger eller 3-julinger eller med 2 små jul foran.

Vil du ha en stor, lun vogn (det vil simo, emmaljunga).

Skal du gå mye i byen, aldri på gruss, så kan jo være små jul også greie. Disse vogna er mye lettere i vekt.

Skal du ha vogna mye inn og ut av bilen. Ørker du å lØfte tungt?

Bor du i byen?

Jeg selv kan tenke med simo duo på grunn av stØrrelsen og fordi jeg bor ved lyslØypa, skogen - skal gå der turer.

Men så liker jeg tfk twisten også veldig godt.

Den må passe til både meg som er liten og mannen min som er høy. Ta liten plass i bilen, lett å sette sammen/slå sammen. Trehjuling.

Vi gikk for tfk joggser twist og er veldig fornøyd med den.

Minuset er selvsagt at barnet blir vendt fra deg i sportsvognen, og at det er litt lite bagasjerom, men vi skal ha samme vogn denne gangen - bare en mindre vognpose til hardbagen, slik at vi kan bruke den lengst mulig :)

• 2 uker senere...

Mine kriterier var:

Svingbare framhjul

Lett vekt

Mulighet for å ha barnet vendt mot meg i sittedelen.

Vi endte med en Bugaboo cameleon og har vært strålende fornøyd med den!

Jeg anbefaler virkelig denne vogna. For oss er den perfekt, veldig god å kjøre.

Endret av Fru Gurk

Annonse

Celcius73, hvilke vognpose anbefaller du til tfk twist? Hvilke hadde dokke sist?

Hva du syntes om trillinga på grus og på snøføre? Var det lett å trille da?

Beklager sent svar!

Vi hadde en Kaizer ullpose til vognen vår, og den anbefales ikke :( Den fungerte greit til sportsdelen, men altfor stor til bagen. Denne gangen skal jeg sy en voksi inspirert pose til bagen. Tror det passer best med en lett og litt mindre pose til bagen. Kanskje Troller eller urban jungle? Uten at jeg har sett de live.

Jeg pleide å låse fremhjulet, hvis jeg skulle gå lenge på grusvei og ulendt terreng. Ved smågrusete vei, går det greit. På snøføre fungerer den bra, så lenge det ikke går over 30/50 cm snø, og den blir tung og våt. Men her jeg bor har vi stort sett regn, så det er ikke noe stort problem for oss :P

Mine kriterier var:

Svingbare framhjul

Lett vekt

Handler du med den? Det virker litt kronglete da den ikke har så stor/lett tilgjengelig kurv under. Også er vel de små hjulene vanskelige på vinterføre??

Jeg finner dessverre ikke alle mine kriterier i en vogn:

God plass i bagen (ettersom vi får barn i nov)

Lett bag(for den må bæres opp 4 etasjer)

Lett å trille både i byen og på skogssti

Plass til handleposer

Makspris (kan gjerne kjøpe brukt):5000,-

Drømmer om en brukt bugaboo Donkey,men tror det blir vanskelig å finne..

Mine kriterier var:

Svingbare framhjul

Lett vekt

Handler du med den? Det virker litt kronglete da den ikke har så stor/lett tilgjengelig kurv under. Også er vel de små hjulene vanskelige på vinterføre??

Handler fint med den. Handlekurven er lettere å nå nå som sittedelen er på, men for oss var det aldri noe problem når vi hadde bagen på.

Vi kjøpte vinterhjul til som vi brukte første vinteren, men etter kort tid gikk festet på det ene i stykker, så etter det har vi bare hatt på de små hjula. Har vært mye snø her vinterne etter at mini ble født, men det har ikke hindra oss, vi har gått lange turer på ubrøyta veier med små hjul foran. Har det blitt for tungt, har vi bare snudd vogna så de store hjula kommer foran.

Bugabooen har skog og god bag. Mini er født i begynnelsen av februar og i vogna hadde vi saueskinn og Voksi Urban med god plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...