Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 HEI Jeg opplever å ikke ha helt kontroll på lukter i underlivet under svangerskapet. Jeg bytter truser 2-3 ganger om dagen, dusjer hver morgen, vasker meg en gang om dagen med klut. Er litt usikker på hva det er som lukter. urin, svette, utflod? jeg tror helst et er svette. dette fordi når jeg er i bevegelse eller sitter lenge opplever å bli våt i HELE trusa og gjerne også store deler av buksa. lukten er da ekstrem.. bruker trusennlegg de blir ofte fuktige etter 15min. hva gjør dere for å hindre dette, frykter at det bare er jeg som sliter med dette og er ekklere enn andre gravide:( ikke slitt med dette før ..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har lest/hørt, at hvis det lukter vondt så kan det være en soppinfeksjon som trenger behandling. Jeg ville spurt legen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har lest/hørt, at hvis det lukter vondt så kan det være en soppinfeksjon som trenger behandling. Jeg ville spurt legen. Lykke til men det klør ikke ? kommer ingen hvite klumer ? skal alikevel sjekke ..takk
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har lest/hørt, at hvis det lukter vondt så kan det være en soppinfeksjon som trenger behandling. Jeg ville spurt legen. Lykke til men det klør ikke ? kommer ingen hvite klumer ? skal alikevel sjekke ..takk Jeg tror ikke det nødvendigvis må klø for at det skal være sopp, men er ikke helt sikker. Jeg har en del utflod, men det lukter ikke vondt. Jeg vasker meg en gang om dagen, det holder. Men det er veldig individuelt hvor mye utflod man har. Men som sagt, jeg tror ikke det "skal lukte så vondt" som du beskriver. Ring legen du og forhør deg
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Jeg sliter med det samme, men tror rett og slett det er en blanding mellom alle 3 som gjør at det lukter, altså urin, svette og utflod, men er også veldig oppmerksom på det med lukt sånn generelt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jeg sliter med det samme, men tror rett og slett det er en blanding mellom alle 3 som gjør at det lukter, altså urin, svette og utflod, men er også veldig oppmerksom på det med lukt sånn generelt. Tror kanskje det jeg også.. for veldig rart at jeg ikke blir våt når jeg går i bare truse og kjole hjemme. med en gang jeg tar på meg bukse og går en tur er jeg gjennomvåt og det er jo steder der jeg ikke kan få utflod. hele trusa er våt og buksa lagt opp ... slitsomt dette altså.. vaskemaskinen går i ett..
Rivjernet Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 bakteriell vaginose? Sikkert ikke noe garlig, men følg med på fargen til utfloden. Hvis den blir grønn/gul ville jeg snakket med legen.
Rivjernet Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 bakteriell vaginose? Sikkert ikke noe garlig, men følg med på fargen til utfloden. Hvis den blir grønn/gul ville jeg snakket med legen. garlig =farlig
Aprilia Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 bakteriell vaginose? Sikkert ikke noe garlig, men følg med på fargen til utfloden. Hvis den blir grønn/gul ville jeg snakket med legen. Kan være bakteriell vaginose. Det er forstyrrelser i ph verdien i undelivet som gjør at en får en illeluktende utflod fra skjeden. En form for bakterie. Lukter fiskeaktig og har en litt grålig farge, gjerne uten klumper. Tror ikke det trenger å klø heller. Anbefaler en tur til legen. Er ikke alltid de vil behandle gravide for det, da de mener det ofte går over av seg selv. Men greit å sjekke om det er noe eller om det kun er "gurba" som kommer naturlig pga graviditeten;) Er jo alt man skal gjennom som gravid å da;) lykke til!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. mai 2012 #10 Skrevet 8. mai 2012 Hei, vil bare dele mitt tips. Jeg hadde samme problemet frem til jeg sluttet å brukle syntetiske truser, bare bomullstruser ala pierre robert. Jeg trodde det var bakteriell vaginose men er nå kvitt problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå