Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer så veldig på om lillesøster har lagt seg til rette med hodet ned nå? Var på kontroll hos JM for en uke siden, var 31+4. Da lå hun med hodet opp. Man kjente tydelig hodet som spente seg ut midt på magen.

JM begynte å snakke om at det ikke var farlig å føde i seteleie, men at jeg mest sannsynlig fikk epidural osv osv.. Sist fødte jeg naturlig på Storken i Bergen, en fin opplevelse som jeg gjerne ønsker meg igjen! Fødselen varte 6t til sammen, ingen rifter. Vi fikk dessuten reise hjem samme dag, med jordmor kontroller hjemme ("jordmor hjem" prosjekt).

Fikk skrekken etter denne kontrollen, tenkte med en gang store rifter/klipping, ungen sitte fast, miste mye blod osv. Følte fødselsangst! Noe jeg aldri trodde jeg kom til å føle, da jeg har gledet meg hele veien.

Nå er jeg i uke 32, snuppa har lagd leven i magen et par dager. Jeg TROR hun har snudd seg, kjenner spark oppover og jeg mener jeg kjenner foten i ribbenet som sparker. Men tør ikke helt å håpe.

Kan man kjenne på magen om hodet er nedover selv? Hva skal man kjenne etter? Har ikke kontroll igjen før 18.mai, lurer meg grønn og blå ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg kjenner godt at hode ligger ned. Hvis du legger deg strekk ut på ryggen, tar en hond på hver side nede med hoftebeina å trykker litt inn, for så å "dytte" litt fram og tilbake. da kjenner vertfall jeg hodet godt. hard og rundt kule... ganske langt nede, å du må presse godt ned på en måte.

sånn pleier legen min også å gjør det, men han gjør det myyye hardere enn det jeg gjør så tror ikke du trenger å være redd for å ødelegge noe der nede. hehe

når det kommer til spark kjenner jeg disse fra navlen og opp, ofte på sidene. kan også kjenne ryggen og rumpa godt under ribbeina. jeg er 34 uker. Lykke til, skal se baby tar til fornuft å snur seg rette vei:)

Skrevet

Jeg merker også godt at hodet er nede når hun hikker. Kjenner hikkingen langt nede i bekkenet.... :)

Skrevet

Jeg merker også godt at hodet er nede når hun hikker. Kjenner hikkingen langt nede i bekkenet.... :)

Dette kjenner jeg også,hehe,merkelig følelse egentlig ;)

Og føler jeg må "knipe igjen" noen ganger,for det kommer plutselige trykk nedover...

Vannet gikk uka før planlagt ks sist, så er litt nervøs for at det skjer denne gangen også...i og med at jeg må "knipe igjen" nå,30 dager igjen.

Skrevet

Jeg kjenner også hikking langt nede i bekkenet. Jenta mi er festet i seteleie! Hikker med rumpa hun da?:P hihi

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg kjente hodet der nede igår OG hikking "i" bekkenet. Men lurer på om hun snur seg fort rundt inni der. Jeg er helt forvirret. Hun kan veksle på å ligge med ryggen fra høyre til venstre, så tilbake igjen på noen minutter. Dette er litt uvandt, storesøster lå mesteparten i ro, og alltid på høyre side.

Får nesten bare vente til 18.mai, slappe av med at dette helt sikkert går bra ;-)

Skrevet

Jeg kjenner også hikking langt nede i bekkenet. Jenta mi er festet i seteleie! Hikker med rumpa hun da? :P hihi

Ja det kan du si :-) Litt nysgjerrig, hvordan er hun festet i seteleie? Trodde det var hodet som gravde seg ned i bekkenet når de er festet?

Skrevet

Jeg kjenner forresten GODT hodet hennes oppe. Det er hardt og ubehagelig når hun strekker seg. Hun har hodet oppe til venstre, ryggen mot høyre og sitter med beina i kryss. Kjenner mest bevegelse på venstre side.. Jeg var til vurdering idag mtp vendings forsøk, men de ville ikke prøve en gang, siden hun er festet. Så her blir det nok sete fødsel. Føler meg trygg på legene og satser på det går helt fint. Skal til kontroll på sykehuset på termin dagen, der de måler baby og vurderer videre. Jeg er 2 gangs, så med mindre baby plutselig blir veldig stor, blir det vaginal fødsel. Det de har sagt til meg er at ved sete fødsel bruker de epidural og at de klipper litt.. Det vil også være flere til stede enn ved vanlig hode fødsel. De hørtes egentlig veldig positive ut.. jenta her ligger akkurat på gj.snittet, så krysser fingre for at hun ikke plutselig blir stooor;) Jeg er forresten 38 uker idag...

Skrevet

Jeg kjenner også hikking langt nede i bekkenet. Jenta mi er festet i seteleie! Hikker med rumpa hun da? :P hihi

Ja det kan du si :-) Litt nysgjerrig, hvordan er hun festet i seteleie? Trodde det var hodet som gravde seg ned i bekkenet når de er festet?

Hehe ja, vanligvis er det jo hodet som er festet. Men, på kontroll idag så sitter jenta med rumpa godt planta i bekkenet! På skjemaet mitt står det på leie: SF (altså, "sete festet"). Første mann kom normalt, han var ikke festet før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...