Gå til innhold

Dere som har født mer enn ett barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte fødsel nr to relativt likt som nr én, eller var det som natt og dag?!

Er så spent på hvordan fødsel nr to starter.. Det er fortsatt noen uker igjen til termin, men tenker mer og mer på den forestående fødselen. Gleder meg til å hilse på nytt familiemedlem :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født 3 ganger, og alle har fulgt 'boka' når det gjelder varighet og forløp. Jeg tror det er like vanlig å oppleve forskjellige oppstarter, som like. Jeg har hatt to vannavganger, og da tredje fødsel startet med rier, ble jeg så satt ut at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre! Det som skjer, det skjer, tenker jeg nå!

Skrevet

Første starta med sammentrekninger i magen, som i løpet av fem timer ble til under min i mellom, og 4 cm åpning. Deretter ingenting på 13 timer, og så slag i slag til fødsel 5 timer etter (totaltid 24 timer).

Nr to begynte med sammentrekninger i magen, som kjapt ble sterke, så sterke at hun som skulle passe den eldste spørte om hun skulle ringe ambulanse. Og godt var det, for frøken nr to ble født under 3 timer senere. (på begge de to første gikk vannet 10 min før fødsel)

Nr tre kjente jeg stram mage, og ringte føden. Fikk beskjed om og legge meg ned og ta et par Paracet (dette var 26 dager før termin). Innen et kvarter etter jeg tok Paracet gikk vannet! Da trodde jeg jeg hadde 10 min på meg og ringte ambulanse. Denne frøkna ble født på 2 timer, og 1 tim 15min etter vannet gikk.

Tør ikke gjette på nr fire.......

Oppsummering er vel at mine tre fødsler startet med "mageknip", men at vannet gikk litt forskjellig - men nær fødsel.

Skrevet

Alle mine tre fødsler startet med menssmerter som gradvis gikk over i rier. Vannavgang først når pressriene nærmet seg. Det var derimot stor forskjell når det gjelder varighet. Fødsel nr. to var den raskeste... :)

Skrevet

Nr 1 startet med rier fredag kveld, hun ble født kl 20 lørdag kveld. Jordmor tok vannet under fødsel.

Nr. 2 startet m at vannet plutselig gikk fredag kveld kl 20.15, riene kom kastet på meg med det samme og han var født knappe to timer senere.

Spent på nr 3

Skrevet

Hei!

Begge mine fødsler startet med vannavgang på tidlig-morran.

Nr 1.:vannavgang kl 6. Full åpning kl 10.30. Jenta ble født kl 13.50.

Nr 2: vannavgang kl 04.30. Født kl 07.37.

Nr 1 ble født 13 dager før termin. Nr 2 ble født 20 dager før termin.

Lykke til!!

Skrevet

Veldig like fødsler her.

Nr 1: "Sentrert" murring tidlig om morgenen (så jeg skjønte at det var livmormunnen som åpna seg). Ble mer og mer taktfast utover ettermiddagen, dro på sykehuset kl 18.30, 7 cm åpning, vannet ble tatt ca midnatt og jenta var ute kl 02.30.

Nr 2: Sentrert murring på ettermiddagen, la meg og sov og med ett ble det intense rier, dro på sykehuset kl 05.30, 8 cm åpning, vannet ble tatt kl 06.30 og gutten var ute kl 07

Skrevet

Oh, spennende! Takk for svar :-) Alt er jo individuelt, men gjengs over virker det som om majoriteten har lettere og raskere fødsler med nr to - jeg får krysse fingrene og håpe jeg er en del av statistikken :-)

Skrevet

De var ganske like. Varte like lenge osv.

Men nr 1 var myyye vondere! Klarte å holde hodet kaldt med nr 2, det var ikke mulig med førstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...