Gå til innhold

Jeg er frisør! Om noen lurer på noe så kan dere bare spørre:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:)

jeg lurer på hvor ofte man bør farge håret for at ettervekst ikke skal vise seg. ?

Skrevet

Kommer ann på hvor fort håret ditt vokser! Men anbefaler hver 6 uke! Noen må komme før også! Har en kunde som kommer hver 3 uke , men annenhver gang tar vi kun i skillen så det ikke blir så dyrt:)

Skrevet

Hvorfor faller håret mitt av når det blir en viss lengde? Får aldri ordentlig langt hår. Mister veldig mye, har gjort det de siste 10 årene. Samme lengde på håret enda. Alle blodprøver er fine, prøvd B-vit +andre ting fra helsekosten. Prøver nå NISIM men ikke sett noen effekt på 3 mnd, den som skal får håret til å gro fortere.

Hilsen Bustetrollet

Skrevet

Jeg har fall/krøller i håret mitt, men finner ikke en shampo som gjør håret mitt fint. Hva skal jeg bruke?

Har blitt anbefalt Rene Further (??) får jeg kjøpt det i Norge?

Helt til sist, hvordan finne en frisyre som kler meg og respekterer det naturlige fallet jeg har i håret mitt??

Skrevet

jeg har utrolig tykt hår. sliter med at det er varmt og vanskelig å få pent.

hva kan jeg gjøre med dette. har hår til under skuldrene.

Skrevet

Stusser du håret ofte? Noen hår er svakere enn andre, da gjelder det å stusse lite å ofte, så tupppene ikke rekker dele seg og knekke! Men noen hår blir rett å slett aldri langt for det er så svakt at det knekker av før det! Anbefaler protein kur til håret! Redken sin extreme antisnap! Ellers er det masse fint extension i klips eller keratin osv:)

Skrevet

Jeg er ei jente som farger håret 2-3 ganger i året, pga all fargen forsvinner etter 3-4 mnd (bruker alltid permanent verson) Kan det være skadelig for håret/hodebunn om jeg fortsetter å ta det like ofte?

Skrevet

Jeg får fett hår etter èn dag!

Fantastisk kjedelig :(

Prøvd å ikke vaske håret på en uke,men har ikke hjulpet..

Har tykt hår som er litt under skuldrene. Vasker håret om morgenen og det rekker såvidt å tørke i løpet av dagen..

Nå bruker jeg vanlig butikkshampo (sunsilk), men har du noe annet forslag som du vet hjelper mot fett hår?

Skrevet

jeg anbefaler moroccan oil produktene, de er helt fantastiske, kjøpes i frisør salonger i hele landet, vanskelig å si noe om fasong for det kommer helt ann på stil å ansiktsfasongen din!

Skrevet

Hva gjør man med kort hår på bryllupsdagen?? Er ca ned i nakken bak, til øret ellers... Linker til oppsatser med kort hår?

Skrevet

Hvorfor faller håret mitt av når det blir en viss lengde? Får aldri ordentlig langt hår. Mister veldig mye, har gjort det de siste 10 årene. Samme lengde på håret enda. Alle blodprøver er fine, prøvd B-vit +andre ting fra helsekosten. Prøver nå NISIM men ikke sett noen effekt på 3 mnd, den som skal får håret til å gro fortere.

Hilsen Bustetrollet

Hvis det faller av ved roten,dvs ikke at tuppene knekker kan det være at håret ditt har en kort vekstfase. Håret vokser i mellom 2-6 år før roten slipper håret (veldig kort forklart) dvs at hvis håret ditt kun vokser i 2 år rekker det kun og bli ca 24 cm (vokser ca 1cm i mnd) og innimellom klipper man jo tuppene også. Nisim kan ta opptil 6mnd før det gir effekt.

Hilsen en annen frisør :)

Skrevet

hei! nei det er ikke skadelig å farge håret sånn som du gjør det. farge har faktisk masse pleiestoffer i seg også:)

Skrevet

mange ganger er det ikke talgproduksjonen i hodebunnen som gjør det, men silikonlag utenpå hårstrådene fra butikk shampoo!(de inneholder som regel mye silikon for at håret skal se blankt og mykt ut) prøv å bytt til en rense shampo fra frisør salong til å begynne med, så kan man se om det er ett hodebunns problem eller ikke!

Skrevet

google er fint for å se bilder. men ellers anbefaler jeg en god føhn og eventuelt en flette eller bølger eller annet i front, kommer ann på om du har noen lengder foran:)

Skrevet

:)

Åh jeg lurer :) har veldig tynt hår. Alltid hatt det. Bruker frisør sjampo, balsam, volum spray og div. Men det hjelper jo ikke på tykkelsen, bare ser litt bedre ut.

Det er så tynt at hair extentsion festene synes igjennom... Frisøren og har prøvd. Plager meg ikke, men kunne så ønsket med litt lengre hår. Skal gifte meg og ser andre har fin lang flette med blomster i.... Sukk.... Er det noe jeg kan gjøre?

Nå ser du ut som om lillemor har vært så heldig å få mitt hår også.... Hehe gode gener :P

Skrevet

Jeg har farget håret i alle år nå, og har tjukt krøllete hår.. Ville du anbefalt anti-perm? Og hvilket sted er best?

Skrevet

noe nytt extension som har kommet er tape extension, det er genialt ! passer kjempe bra til tynt hår, festene syntes ikke, de er så tynne så tynne, og håret flyttes etter 2-3 måneder da bruker man samme håret flere ganger.

Skrevet

jeg er ikke så fan av antiperm, for ofte blir resultatet brusete. men nå er det noen som driver med permanent retting av håret, da bruker de glattetang i den kjemiske prosessen og du ungår bruset du får av gammeldags antiperm. ikke alle salonger gjør dette, men har kommet mer og mer til norge nå:)

Skrevet

Korrekt bruk av hårkur lurer jeg på. I stedet for balsam, mellom sjampo og balsam?

Tror jeg har fått med meg mellom sjampo og balsam, men det skal jo virke 10-15 min, så skylle ut og la balsamen virke noen minutter, blir jo stående en halvtime i dusjen:(

Noen god og effektiv fremgangsmåte å anbefale?

Skrevet

noe nytt extension som har kommet er tape extension, det er genialt ! passer kjempe bra til tynt hår, festene syntes ikke, de er så tynne så tynne, og håret flyttes etter 2-3 måneder da bruker man samme håret flere ganger.

Skader det håretn noen måte. Slik som når man sveiser på? Vil ikke skade det for å risikere at det blir enda tynnere.

Takk for svar

Skrevet

[er mange hårkurert du ikke trenger bruke balsam etter, men at kurene også lukker skjelllaget på hårstrådet. har du dårlig tid så kan du bruke kuren uten hele virketiden, det er mer pleie enn balsam uansett, men eller pleier jeg vaske håret og sette i kur mens jeg fikser resten av kroppen. du sparer jo en del tid på og ikke bruke balsam etterpå også:) ca 2 ganger i uka er fint hvis du har kjemisk behandlet hår, kommer ann på hvor slitt det er:)

Skrevet

Hvilkene balsam, shampo osv bruker man hos frisøren?

Bår du har farga/stripet håret hos frisøren og frisøren retter mitt krøllete hår ligger det så fint og det blir litt "tyngde" på det. Hjemme blir det bare krusete og "lett" nederst.

Og hvor mange ganger har en frisør shamop/balsam/kur i håret etter å ha farget det?

Noen råd til meg som har masse krøller men vil ha rett hår?

Skrevet

nei, det er en av de mest skånsome metodene, for når man tar det av for å flytte bruker man tape oppløser, slipper å klemme med tang å slite som det man må med keratin. hvis du bor i oslo er eks hendrix flinke på dette

Skrevet

Jeg har ikke vært til frisør på over 2 år nå. Har stusset litt selv, og jeg farger det selv hver 4-5 uker.

Kan jeg få lyst hår igjen, selv med hjemmefarge kjøpt på Sparkjøp? Jeg farger det med en kastanjefarge, så det er mørkt, og med rødt i.

Håret er langt, men ikke så slitt. For jeg gjør ikke så mye med det. Føner det heller ikke helt tørt etter vask. Og bruker sånn klipe i stedet for strikk, hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...