Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Brukte plommene i en kake i helgen, så nå har jeg fem eggehviter liggende en bolle. Har noen et tips eller to om hva de kan brukes til?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Pikekyss, eller putt dem i fryseren og spar dem til neste gang du skal lage fiskegrateng eller noe annet som trenger litt ekstra.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Blir vel ikke noe god eggedosis med masse eggehvite? Trodde det skulle være et par eggeplommer ekstra, jeg?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 En herlig pavlova:) MMMM, pavlova! Nå ble jeg inspirert (ikke HI)
juhuuuu Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Daimkake! Daimkake med mandelbunn - oppskrift Ingredienser 5 eggehviter 200 gr. malte mandler 200 gr. melis Krem/is: 5 eggeplommer 150 gr. sukker Eggeplommer og sukker vispes sammen med det samme eggene er skilt. Tilberedning ½ liter fløte, piskes til krem. Bland i 4 hakka daim (2 dobble),litt kaffe og lignende.(Istedenfor daimsjokolade kan du ha i molte- eller jordbærsyltetøy, sløyf da også kaffen men ha i litt moltelikør.) Mandelbunnen settes på et fat med kanten på forma rundt. Hell isen over og frys. Tas opp ca. ½ time før den skal spises. Kanten på forma tas av, og kaken kan pyntes med litt krem, reven sjokolade eller frukt.
juhuuuu Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Daimkake! Daimkake med mandelbunn - oppskrift Ingredienser 5 eggehviter 200 gr. malte mandler 200 gr. melis Krem/is: 5 eggeplommer 150 gr. sukker Eggeplommer og sukker vispes sammen med det samme eggene er skilt. Tilberedning ½ liter fløte, piskes til krem. Bland i 4 hakka daim (2 dobble),litt kaffe og lignende.(Istedenfor daimsjokolade kan du ha i molte- eller jordbærsyltetøy, sløyf da også kaffen men ha i litt moltelikør.) Mandelbunnen settes på et fat med kanten på forma rundt. Hell isen over og frys. Tas opp ca. ½ time før den skal spises. Kanten på forma tas av, og kaken kan pyntes med litt krem, reven sjokolade eller frukt. Eller, hehe, da trenger du visst 5 plommer også ser jeg nå! Da er du like langt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 HER er en oppskrift på PAVLOVA! :-) aner ikke hvem sin blogg det er, men jeg bruker denne oppskriften, KNALL!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 I min kake er det eggehvitter (4 stk, men skitt au hiv oppi alle 5), 200 gram hakkede mandler og 200 gram melis. Pisk eggehvittene stiv, bland i hakkede mandler. Fylles i en kakebunn (medium størrelse) og stekes på 20 min på 200 grader. Oppå: 1 dl fløte (kokes opp) 1 teskje smør (smeltes oppi fløten) 200 gram sjokolade (ta gryta av panna og smelt i sjokoladen) 200 gram peanøtter. røres inn Tømmes over kakebunnen. La stå kaldt. Nam nam! Mer spent på å høre hva HI gjorde med eggeplommene??? Noe godt?
Soon to be mum Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Eggerøre eller omelett til frokost/kveldsmat. Bland eggehvitene sammen med et par egg til, så får du en god omelett eller eggerøre. =)
Fruen i huset Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 "Marshmellows" Omtrent som kokosboller, men uten sjokolade på. Hell det ut på er fat med litt melis eller f.eks rismel på, sett kaldt og del i ruter.
Lady lovely locks Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Eggehvitene er jo kjempe sunne. Helsekost-friker kaster jo ploma å lager omelett av bare hvitene. Og eggedosis med bare eggehvien er kjempe godt )
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Eggehvitene er jo kjempe sunne. Helsekost-friker kaster jo ploma å lager omelett av bare hvitene. Og eggedosis med bare eggehvien er kjempe godt ) Det blir vel en slags marengsrøre?
Gjest Adventstjerna Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 Trollkrem med bringebær eller blåbær! Kjempegodt og kjapt å lage!:-)
Ugress Skrevet 6. mai 2012 #21 Skrevet 6. mai 2012 HER er en oppskrift på PAVLOVA! :-) aner ikke hvem sin blogg det er, men jeg bruker denne oppskriften, KNALL! Link? Fikk lyst på pavlova nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå