Gå til innhold

Noen eksperter på testing etter eggløsning her? Frys - naturlig syklus!

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og skjønner egentlig INGENTING!!!!

Jeg begynte å teste etter el for en uke siden ( søndag 29.april) Jeg hadde vært på ul på dag 10, og fikk beskjed om at el mest sannsynlig kom om 3 - 4 dager. Søndag 29. april ble streken ganske sterk, men ikke så sterk som kontrollstreken!! Slik var det på mandag også, kanskje noe svakere..... Slik fortsatte det hele uka, frem til torsdag kveld,.. da testen ble positiv med cb digital.. Fredag morgen var den negativ og jeg ringte klinikken. De bad med om å ta en ul, og det gjorde jeg. Den viste at el ikke hadde vært ennå. Eggposen / folikkelen var ca 17.mm,.... og jeg skulle bare fortsette å teste videre. Testene har nå bare blitt svakere og svakere,.. Streken synes, men er mye svakere enn den var for en uke siden. De digitale er helt negative!! Jeg tester med A1 sine tester og CBD!! Og jeg tester til ulike tider på døgnet. Prøver å la det gå et par timer mellom hvert dobesøk og minimalt med drikke!! Jeg blir snart gal av å teste etter el!! Det blir nok en tur til gyn i morgen også!!!! Er det noen som aner hva det er som skjer med kroppen min??????? TAKK FOR SVAR!!!

Fortsetter under...

Hei Aurora:-)

Skjønner godt du er stresset.

Selv har jeg ikke hatt frys i naturlig syklus, men har testet (og plundret) mye i forbindelse med inseminasjon.

Har hatt samme problem som deg, at testene gir utslag for tidlig, for så ikke gi utslag i det hele tatt når de skal.

Selv måtte jeg gi opp testingen fullstendig, og kun basere meg på scanninger.

Som gyn. sa så passer ikke disse testene for alle.

Men her er det jeg fant ut av:

-kun digitale er brukbare.

-før temperaturskjema

-se etter eggløsningssekret.

Håper inderlig det ordner seg for deg.:-)

Klem fra Philomele

Tusen takk for fint svar. Da er jeg ikke alene om å surre med det her!! Da blir det nok en tur til legen i morgen også,... Kan han se om det er klart for innsett da tro??? jeg hååper sånn på et innsett til uke,.. men er så redd det glipper!! Blir mitt 8. innsett og jeg håper jo jeg snart kan lykkes nå.....

Støtter Philomele i at du bør bruke digitale eggløsningstester. Jeg holdt på å bli sinnsyk av å tolke quick-response testene (eller hva de heter.)

I papirene mine fra Aleris mener jeg det står at det skal testes etter eggløsning om morgenen. Jeg har alltid testet kun 1 gang om dagen.

Lykke til :-)

Jg merker når jg har eggløsning, på slim og også noe smerte - ubehag i nedre del av magen, du er ik kjent m slike sympt hos deg? Rådet mitt er vel å bare teste på morran slik legene ønsker, så blir du kanske ik så forvirra og stressa over å "tolke" svar. Psyken kan påvirke utrolig mye har jg erfart hvertfall. Håper den kommer man el tirsd:))) Tvi Tvi

Jeg merker sjeldent at jeg har el,... verken smerter eller slim:(

er nå kun redd for at det er for sent til innsett....

Jeg bruker både digitale og de med streker,.. men det blir fort tomt så mye som jeg driver og tester,.. tok en i dag morges ( med streker) og en i kveld (digital). Negative som bare det begge to!! Kunne ønske tiden gikk fort til i morgen,.. for jeg bør nok ta en ul til,.. tror dere ikke??

Uff,.. jeg som skulle jobba en del i helga,... klarer ikke å konsentrere meg om annet enn det her!! Altoppslukende!! Bare jeg kunne fått avklart om jeg snart er ruger eller om det blir enda mer venting!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...